ΤΟΠΙΚΑ

ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ: Και από Μάιο… υδροπλάνα

βορειεσ-σποραδεσ-και-από-μάιο-υδροπ-851206

Τη γραμμή Βόλος-Αθήνα αναμένεται να ανοίξει το Μάιο το πρώτο υδροπλάνο της εταιρίας ArGo Airways. Μέχρι το καλοκαίρι υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο και το δεύτερο υδροπλάνο για την εξυπηρέτηση των νησιών των Βορείων Σποράδων.

Τα δύο πρώτα υδροπλάνα της εταιρίας, με έδρα το Βόλο, θα έχουν και άλλους ρόλους… Θα μπορούν να συμβάλλουν στην πυρανίχνευση και στην περιορισμένη ρίψη νερού σε εστία φωτιάς, καθώς θα εξοπλιστούν με δεξαμενές νερού, αλλά και στη διακομιδή ασθενών από τα νησιά, σε επείγουσες περιπτώσεις, αφού στο εσωτερικό τους θα διαμορφωθεί χώρος για φορείο.
Ο εκπρόσωπος της εταιρίας ArGo Airways Κώστας Παναγιώτου ενημέρωσε για την εξέλιξη της επένδυσης, αλλά και τα άμεσα σχέδια που υπάρχουν, την αντινομάρχη αρμόδια για θέματα Τουρισμού Εύη Τζαβέλλα-Αδαμάκη, στη διάρκεια χθεσινής συνάντησης.
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιώτου, οι διαδικασίες για τη δρομολόγηση του πρώτου υδροπλάνου, που θα συνδέει το λιμάνι του Βόλου με το Φλοίσβο της Αθήνας, βρίσκονται στο τέλος τους και μέσα στο Μάιο εκτιμάται ότι η γραμμή θα ανοίξει. Ζήτημα μηνών θα αποτελέσει στη συνέχεια η δρομολόγηση του δεύτερου υδροπλάνου για την σύνδεση με τα νησιά των Βορείων Σποράδων.
Κάθε υδροπλάνο θα εξυπηρετεί 20 επιβάτες. Από Βόλο για Αθήνα θα γίνονται δύο δρομολόγια σε ημερήσια βάση. Η πτήση θα διαρκεί 35 λεπτά της ώρας, ενώ το κόστος του εισιτηρίου θα είναι 83 ευρώ.
Στη Σκιάθο το υδροπλάνο θα πιάνει 15 λεπτά μετά την αναχώρησή του από το Βόλο, με το εισιτήριο να κοστίζει 45 ευρώ, ενώ αντίστοιχα για Σκόπελο η διάρκεια της πτήσης θα είναι 20 λεπτά και 49 ευρώ το εισιτήριο και για την Αλόννησο 30 λεπτά και 52 ευρώ το εισιτήριο.
Η αδειοδότηση βρίσκεται σε καλό δρόμο, όπως ενημερώθηκε η αντινομάρχης, και για το «πράσινο φως» αναμένονται ορισμένες ακόμη εγκρίσεις των συναρμόδιων υπουργείων.
Από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ο κ. Παναγιώτου ζήτησε τη συμβολή τους, ώστε να τακτοποιηθούν εκκρεμότητες σε ότι αφορά στις υποδομές, όπως η πιστοποίηση των αποβάθρων που θα τοποθετηθούν στο λιμάνι του Βόλου, αλλά και στα λιμάνια της Σκιάθου, της Σκοπέλου και της Αλοννήσου.
Για το θέμα ενημερώθηκε ο αρμόδιος αντινομάρχης Ηλ. Ξηρακιάς, ώστε οι τεχνικές υπηρεσίες να ετοιμάσουν τις μελέτες που απαιτούνται. Ταυτόχρονα, η κ. Αδαμάκη ανέλαβε να διαβιβάσει στους Οργανισμούς των λιμανιών το αίτημα να αναλάβουν το κόστος της υποδομής, που εκτιμάται στις 12.000 ευρώ για κάθε αποβάθρα υδροπλάνου.

Μεταφορά ασθενών
Ο εκπρόσωπος της εταιρίας ενημέρωσε την αντινομάρχη για τη συμβολή που μπορούν να έχουν τα υδροπλάνα σε δύο καίριους τομείς. Ο πρώτος της πυρανίχνευσης σε ημέρες κατά τις οποίες ο δείκτης κινδύνου για εκδήλωση πυρκαγιών θα βρίσκεται στο «κόκκινο». Μάλιστα ανέφερε ότι στα υδροπλάνα μπορούν να τοποθετηθούν δεξαμενές νερού χωρητικότητας δύο τόνων, ώστε να γίνονται περιορισμένες ρίψεις νερού, εάν χρειαστεί. Η προοπτική βρίσκει απόλυτα σύμφωνο το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας της ΝΑΜ.
Ο δεύτερος τομέας είναι της διακομιδής ασθενών από τα νησιά των Σποράδων προς το Βόλο σε περίπτωση που υπάρχει έκτακτη ανάγκη. Η εταιρία προτίθεται, όπως ενημέρωσε ο κ. Παναγιώτου, να διαμορφώσει χώρο στο εσωτερικό των υδροπλάνων για την τοποθέτηση φορείου, ώστε να γίνει τυχόν επείγουσα διακομιδή.
Ικανοποιημένη από τη συνάντηση δήλωσε η κ. Αδαμάκη και διαβεβαίωσε ότι η Νομαρχία θα έχει επαφές, ώστε να ρυθμιστούν οι τελευταίες λεπτομέρειες για τη δρομολόγηση των πρώτων υδροπλάνων.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου