ΤΟΠΙΚΑ

Αθώοι 13, ένοχοι δύο για τους ποδηλατόδρομους

αθώοι-13-ένοχοι-δύο-για-τους-ποδηλατόδρ-650328

Στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Βόλου συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε χθες η δίκη για το έργο των ποδηλατοδρόμων, με 15 συνολικά κατηγορούμενους για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βάσω Σαμακοβλή

Το δικαστήριο απάλλαξε από την κατηγορία τους 13 και έκρινε την ενοχή δύο, αλλά μόνο ως προς το σκέλος του κατηγορητηρίου σχετικά με τη μη σηματοδότηση των ποδηλατοδρόμων.

Ο εισαγγελέας της έδρας πρότεινε την απαλλαγή του συνόλου των κατηγορουμένων. Το δικαστήριο, όμως, έκρινε ενόχους δύο από τους κατηγορούμενους: τον εκπρόσωπο της κατασκευάστριας εταιρείας, στον οποίο επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 10 μηνών με τριετή αναστολή και τον επιβλέποντα μηχανικό εκ μέρους του δήμου Βόλου, στον οποίο επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 8 μηνών με τριετή αναστολή. Οι καταδικασθέντες άσκησαν έφεση κατά της απόφασης.

Αθώοι κρίθηκαν οι τρεις βασικοί κατηγορούμενοι, υπάλληλοι των Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Βόλου Κ. Καραγιάννης, Ελένη Βήλου και Κ. Παπαευσταθίου (π. προϊστάμενος του Τμήματος Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού), οι οποίοι εκπόνησαν και συνυπέγραψαν τη μελέτη, η οποία υποβλήθηκε αρχικά για γνωμοδότηση στην Επιτροπή Κυκλοφοριακών Θεμάτων και στη συνέχεια προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο. Το δικαστήριο έκρινε ότι η μελέτη του έργου ήταν σωστή και δε δημιουργούσε ζητήματα επικινδυνότητας για ποδηλάτες ή διερχόμενους.

Επίσης, αθωώθηκαν τα μέλη της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων Μπ. Σκυργιάνης, Γιάν. Στάμος, Γ. Δανηλόπουλος, Τ. Στρατηγόπουλος, Ν. Οντόπουλος, Ευαγγελία Ψαθά, Τρ. Πλαστάρας, Γ. Μπαρτζώκας και Γ. Τουλουμάκος, καθώς το δικαστήριο έκρινε ότι γνωμοδότησαν πάνω σε μία ορθή μελέτη. Αθώος κρίθηκε και ο επιβλέπων μηχανικός εκ μέρους της κατασκευάστριας εταιρείας Κ. Καρατουλιώτης.

Στη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, μαρτυρίες και στοιχεία έδειξαν ότι το έργο των ποδηλατοδρόμων του Βόλου με συμβατικό αντικείμενο ύψους 600.000 ευρώ δεν μπόρεσε, εξαιτίας αντιδράσεων, να ολοκληρωθεί στον προβλεπόμενο χρόνο, δηλαδή μέχρι 31/12/2009, με αποτέλεσμα την απώλεια των ευρωπαϊκών κονδυλίων και την ολοκλήρωση του έργου κατά το 1/3. Η κατασκευάστρια εταιρεία, όπως αναφέρθηκε, περιορίστηκε μόνο στις βασικές δομές του ποδηλατόδρομου και σύμφωνα με τη χρηματοδότηση που έλαβε.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου