Αντώνης Τσελέντης:Η ηλεκτροκίνηση Βόλου – Λάρισας

αντώνης-τσελέντηςη-ηλεκτροκίνηση-βό-654613

Είναι όντως σημαντική η είδηση για την ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Λάρισας και μακάρι να μη δούμε να καταντάει σαν το… γιοφύρι της Αρτας η αποπεράτωση του έργου, που σύμφωνα με τη διοίκηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του 2016. Βέβαια στην Ελλάδα λένε ότι ένα έργο αρκεί να ξεκινήσει, από εκεί και έπειτα, αργά ή γρήγορα, κάποια στιγμή θα τελειώσει. Το γοργό και χάριν έχει ωστόσο, γιατί άμα είναι να δούμε ένα υποφερτό τρένο να κινείται στη διαδρομή Βόλου – Λάρισας μετά από κάποιες δεκαετίες, τότε μάλλον, για πολλούς από μας, θα είναι το ταξίδι του… αποχαιρετισμού ή το τραμ το… τελευταίο…

Και είναι πολύ σημαντικό το έργο της ηλεκτροκίνησης γιατί πρώτα και κύρια αίρει τη σιδηροδρομική απομόνωση η οποία για πολλά χρόνια ήταν ορατή για τη Μαγνησία, με ότι αυτή συνεπάγεται για την ανταγωνιστικότητα της περιοχής στον τομέα των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών, στον τομέα του τουρισμού, στον τομέα της διακίνησης φορτίων, από και προς το λιμάνι κ.ο.κ. Με την ηλεκτροκίνηση τα περισσότερα από τα παραπάνω μειονεκτήματα αίρονται. Και αίρονται γιατί ίσως οι περισσότεροι δε γνωρίζουν ότι τα οφέλη από την ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνον οι υψηλότερες ταχύτητες που αναπτύσσει σε μία τέτοια γραμμή το τρένο, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη συγκρισιμότητά του με το αυτοκίνητο, καθώς όταν λειτουργήσει η γραμμή η απόσταση Βόλος – Λάρισα θα γίνεται σε 35 λεπτά, το Βόλος – Αθήνα σε 3 ώρες και 10 λεπτά και το Βόλος – Θεσσαλονίκη σε 2 ώρες και 10 λεπτά. Με τα σημερινά δεδομένα θα έλεγε κάποιος, δεν είναι καθόλου άσχημα. Με βάση όμως τα διεθνώς ισχύοντα, απελπιστικά αργά. Ας είναι. Αλλωστε δεν είναι μόνον ο σιδηρόδρομος που είναι πολλά χρόνια πίσω στη χώρα μας, σε σύγκριση με όσα ισχύουν στις προηγμένες χώρες του πλανήτη και κυρίως στην Κίνα, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, τη Γαλλία, την Ολλανδία κ.α., εκεί όπου είναι ασύλληπτες οι ταχύτητες που αναπτύσσουν τα τρένα νέας γενιάς…

Εκτός όμως από τις μεγάλες ταχύτητες που αναπτύσσει ένα τρένο που κινείται σε ηλεκτροκινούμενη γραμμή, εκείνο που δε γνωρίζουν πολλοί είναι ότι και το κόστος λειτουργίας σε μία τέτοια περίπτωση είναι πολύ μικρότερο από το αντίστοιχο που ισχύει για τις ντηζελομηχανές, κάτι που κάνει οικονομικά βιώσιμη τη λειτουργία του τρένου, κάτι που συνεπάγεται ότι η λειτουργία του παύει να φορτώνει με ελλείμματα τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως έκανε τόσα και τόσα χρόνια ο ΟΣΕ.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου