ΤΟΠΙΚΑ

ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΒΟΛΟΥ: Εννέα ενστάσεις για το Χωροταξικό

απο-το-δημαρχο-βολου-εννέα-ενστάσεις-γ-851206

«Εγκαίρως αλλά και με σαφή και αναλυτικό τρόπο είχαμε εκφράσει τις επιφυλάξεις μας για ορισμένα σημεία του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου, τα οποία έπρεπε να περιληφθούν στο τελικό Σχέδιο για να επιτευχθούν οι στόχοι μας για ουσιαστική ανάπτυξη του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου και της Μαγνησίας ευρύτερα», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Βόλου κ. Αλέκος Βούλγαρης, αναφερόμενος στο νέο Χωροταξικό Σχέδιο, που παρουσιάστηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ και το οποίο έχει συγκεντρώσει τα πυρά όλων των πολιτικών κομμάτων, των επιστημονικών φορέων και των οικολογικών οργανώσεων που κάνουν λόγο για αποσπασματικότητα του νομοσχεδίου, για αοριστολογίες και για διατάξεις που δρομολογούν επικίνδυνες καταστάσεις στον ορθολογικό σχεδιασμό της χώρας.
Όπως είχε επισημαίνει ο Δήμαρχος Βόλου στην εισήγησή του προς το Δημοτικό Συμβούλιο, «το σχέδιο Νόμου για το Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού Αειφόρου Ανάπτυξης (ΓΠΧΣ) θα καθορίσει σε σημαντικό βαθμό το μέλλον της περιοχής μας και της Μαγνησίας για τα επόμενα τουλάχιστον 20 έτη». Τα έργα, δηλαδή οι παρεμβάσεις και οι δραστηριότητες που θα προτείνονται να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2007-2013, οι προτεραιότητες του επενδυτικού Νόμου και οι επιλογές των ΣΔΙΤ θα πρέπει να εντάσσονται τόσο χωρικά, όσο και στρατηγικά στις κατευθύνσεις του Γενικού Χωροταξικού Σχεδίου.
Γι΄ αυτόν ακριβώς το λόγο, όπως είχε τονίσει ο κ. Βούλγαρης, «η τελική διαμόρφωση του ΓΠΧΣ θα πρέπει όχι μόνο να διασφαλίζει, αλλά και να αναδεικνύει τα συγκριτικά και αναπτυξιακά πλεονεκτήματα της Μαγνησίας και τα ειδικότερα του πολεοδομικού συγκροτήματος του Βόλου». Και πρόσθεσε χαρακτηριστικά: «Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι για το πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου το ΓΠΧΣ περιλαμβάνει θετικές διατάξεις στην αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής, οι οποίες πρέπει να συμπληρωθούν για να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο, το στόχο που επιδιώκει το νέο Σχέδιο».
Ειδικότερα οι επισημάνσεις που έχουν γίνει από τη Δημοτική Αρχή Βόλου, συνοψίζονται στα εξής εννέα σημεία:
1. Αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου
Η απουσία οιασδήποτε ονομαστικής αναφοράς του αεροδρομίου Αγχιάλου στο ΓΠΧΣ σε αντίθεση με άλλα αεροδρόμια υποβαθμίζει την ουσιαστική προοπτική του, ως αεροδρομίου Κεντρικής Ελλάδος, κάτι που επισημαίνεται στις βασικές ελλείψεις της χώρας στην έκθεση προόδου για τη συνοχή της Ε.Ε.
Παραγνωρίζεται επίσης το γεγονός ότι το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου συμπεριλαμβάνεται στο φάκελο διεκδίκησης των Μεσογειακών Αγώνων 2013, για την διακίνηση των αθλητών και επισκεπτών.
2. Ε – 65 (Ο οδικός άξονας Ηγουμενίτσας – Βόλου)
Δεν έχει προβλεφθεί καμία απολύτως σύνδεση της Μαγνησίας με τον Ε- 65.
Δεν περιλαμβάνονται καν οι επίσημες δεσμεύσεις του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ στους Νομάρχες της Θεσσαλίας για την αναβάθμιση του άξονα Λάρισα – Τρίκαλα σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με προδιαγραφές Ε-65. Στο σημείο αυτό επισημαίνουμε ότι δεν γίνεται αντιληπτή η αναγκαιότητα του οδικού αυτού άξονα εν όψει και των Μεσογειακών Αγώνων του 2013.
3. Λιμάνι Βόλου
Παρά το γεγονός ότι το λιμάνι του Βόλου χαρακτηρίζεται Εθνικής σημασίας, περιορίζεται ο εμπορευματικός του χαρακτήρα, με την αναφορά μόνο σε συγκεκριμένες εμπορευματικές κατηγορίες. Επίσης το λιμάνι του Βόλου θα πρέπει να καταγραφεί ως η ανατολική πύλη της χώρας στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδος προς Μέση Ανατολή, Τουρκία και Βόρεια Αφρική, δεδομένου ότι μοναδικές πύλες που καταγράφονται είναι η Αλεξανδρούπολη στο Βορρά και ο Πειραιάς στο Νότο.
4. Σιδηρόδρομος Βόλου – Λάρισας
Ο χαρακτηρισμός στη σύνδεση Βόλου – Λάρισας ως δευτερεύων δίκτυο έρχεται σε αντίθεση με τον εξαγγελθέντα σχεδιασμό του ΟΣΕ α) για αναβάθμιση της σύνδεσης Βόλου – Λάρισας με ηλεκτροκίνηση και λόγω Μεσογειακών Αγώνων 2013 (φάκελος διεκδίκησης) β) για την σύνδεση Βελεστίνου ΒΙΠΕ Αλμυρού ως εμπορευματικού χαρακτήρα και γ) τη σύνδεση Λάρισας- Βόλου με το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου
5. ΒΙ.ΠΕ Αλμυρού
Εκτιμούμε ότι στο ΓΠΧΣ πρέπει να αναφερθεί η χωροθέτηση και θεσμοθέτηση της ΒΙΠΕ Αλμυρού, η οποία υφίσταται με την λειτουργία συγκεκριμένων επιχειρήσεων μεγάλης κλίμακας.
6. Αθλητισμός
Από τις διατάξεις του ΓΠΧΣ προκύπτει, ότι ο αθλητισμός δεν συμβάλει στον Εθνικό Χωροταξικό Σχεδιασμό γεγονός που απαξιώνει τις αθλητικές εγκαταστάσεις που διαμορφώθηκαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες καθώς και αυτές που προγραμματίζονται να δημιουργηθούν για τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013.
Πιστεύουμε ότι με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, και την προοπτική των Μεσογειακών Αγώνων του 2013 η διοργάνωση μεγάλων αθλητικών γεγονότων αποτελεί πλέον βασική παράμετρο τουριστικής ανάπτυξης της χώρας και ειδικότερα της ευρύτερης περιοχής του Βόλου
7. Βόρειες Σποράδες
Οι Βόρειες Σποράδες απουσιάζουν από το κεφάλαιο «νησιωτικά συμπλέγματα» του Αιγαίου με αποτέλεσμα να μην ισχύουν τα ειδικά κίνητρα και τα μέτρα χωροταξικής αναβάθμισης που αναφέρει το ΓΠΧΣ για τα υπόλοιπα συμπλέγματα του Αιγαίου
8. Πολιτισμός
Οι προϊστορικοί οικισμοί Σέσκλο και Διμήνι πρέπει να συμπεριληφθούν από Εθνικής στο κεφάλαιο διεθνούς εμβέλειας και να προστεθούν στα Εθνικής εμβέλειας οι βυζαντινές αρχαιότητες της Ν. Αγχιάλου.
9. Κάρλα
Η αναφορά στον Πηνειό και τον θεσσαλικό κάμπο για την υφαλμύρωση, εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα, την άρδευση και την ύδρευση οικισμών, να συμπεριλάβει και το έργο ανασύστασης της Λίμνης Κάρλας, που αποτελεί και έργο περιβαλλοντικής ισορροπίας της περιοχής, αλλά αποτελεί και την καθοριστική συνιστώσα για την ενίσχυση της αγροτικής οικονομίας.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου