ΤΟΠΙΚΑ

«Καλή χρονιά» με… κινητοποιήσεις

καλή-χρονιά-με-κινητοποιήσεις-689406

Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στην αυριανή Γ.Σ. και στις κινητοποιήσεις του κλάδου

Αφετηρία αγώνων ενάντια στη διάλυση του δημόσιου σχολείου, αναμένεται να αποτελέσει για τους καθηγητές της Μαγνησίας, ο Αγιασμός της νέας σχολικής χρονιάς, την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ελένη Χάνου

(φωτό: Ηλίας Καράτσαλος)

Τις τελευταίες ημέρες κλιμάκια της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, «οργώνουν» ένα προς ένα τα Γυμνάσια και Λύκεια του νομού, ενημερώνοντας τους καθηγητές για όλες τις αλλαγές στον εκπαιδευτικό χάρτη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ζητώντας τη μαζική συμμετοχή τους τόσο στην αυριανή Γενική Συνέλευση, στις 7:30 το απόγευμα, όσο και στις κινητοποιήσεις που θα αποφασιστούν.

Καταργήσεις τομέων στα ΕΠΑΛ, διαθεσιμότητες καθηγητών, υποχρεωτικές μετατάξεις και αλλαγές στο Γυμνάσιο και Λύκειο, φέρνουν τους εκπαιδευτικούς ετοιμοπόλεμους στην πρώτη γραμμή του αγώνα.

Χθες σε συνέντευξη τύπου που παραχωρήθηκε στο 3ο ΕΠΑΛ Βόλου, ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Σ. Σαβελίδης, χαρακτήρισε την αυριανή γενική συνέλευση ως συνέλευση καθοριστικής σημασίας για τη συνέχιση του αγώνα και του κινήματος.

Αναφέρθηκε στις συνέπειες της πολιτικής του Υπουργείου και ζήτησε μαζικότητα και ενότητα στους αγώνες. «Η εφαρμογή της αντικοινωνικής πολιτικής έχει ως αποτέλεσμα την απόλυση 2.500 εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, τον εξοβελισμό 4.500 εκπαιδευτικών που υποχρεωτικά μετατάχθηκαν, την απόλυση άλλων τόσων που θα χαρακτηριστούν πλεονασματικοί μετά την κατάργηση ή συγχώνευση σχολικών μονάδων, την απαγόρευση σε 50.000 μαθητές να συνεχίσουν σε σχολείο της επιλογής τους. Επιπτώσεις θα υπάρξουν και από το χάρισμα φιλέτων της εκπαίδευσης στους ιδιώτες, την υποχρέωση μαθητών να απευθυνθούν σε αμφιβόλου ποιότητας ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και τον εξαναγκασμό των γονέων σε ένα σημαντικό έξοδο. Στο εγγύς μέλλον θα φανούν εξάλλου και οι επιπτώσεις από τον εξαναγκασμό των νέων σε ένα εξεταστικό και όχι εκπαιδευτικό Γενικό Λύκειο, από την κατεύθυνσή τους σε μια ασαφούς χαρακτήρα τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σαβελίδης.

Στο Νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο που ψηφίζεται αυτή την εβδομάδα από τη Βουλή, αναφέρθηκε από την πλευρά του, το μέλος της ΕΛΜΕ, Γ. Χαλκιαδόπουλος. «Προωθείται ένα παλιό και αναχρονιστικό Λύκειο. Ανακυκλώνονται παλιά υλικά χωρίς να προτείνεται επανασχεδιασμός αναλυτικών προγραμμάτων και εγχειριδίων. Ισχυροποιείται η εξετασιοκεντρική λογική του Λυκείου, που επιστρέφει στις δεκαετίες του ’70 και του ’80 και εξαναγκάζει το μαθητή σε έναν βαθμοθηρικό μαραθώνιο τριών ετών. Επιπλέον η αυστηροποίηση της βαθμολογίας απειλεί το 1/3 των μαθητών του Γενικού Λυκείου και τους μισούς του Επαγγελματικού Λυκείου με έξοδο από την εκπαιδευτική διαδικασία», ανέφερε ο κ. Χαλκιαδόπουλος.

Τον κώδωνα του κινδύνου ότι η επαγγελματική εκπαίδευση είναι απλώς το πρώτο κομμάτι της δημόσιας παιδείας που εκχωρείται σε ιδιώτες, έκρουσε από την πλευρά του, ο Αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ, Γ. Χαρμάνης, ενώ για καλά οργανωμένη πολιτική με στόχο τη διάλυση του δημοσίου σχολείου, έκανε λόγο το μέλος της ένωσης η κ. Διαλεχτή Τσιτούμη.

Φόβους για δεύτερο κύκλο πλεονασμάτων και υποχρεωτικών μετατάξεων εκπαιδευτικών μέχρι τη διάλυση του δημόσιου σχολείου, εξέφρασε το μέλος της ΕΛΜΕ, Κ. Λαγός.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου