ΤΟΠΙΚΑ

Αδειασε… τραπεζικός λογαριασμός

αδειασε-τραπεζικός-λογαριασμός-722136

Αδειο τον τραπεζικό της λογαριασμό βρήκε χθες Βολιώτισσα συνταξιούχος, από γνωστή τράπεζα της πόλης, χωρίς να γνωρίζει το λόγο και την αιτία της συγκεκριμένης ενέργειας. Η συνταξιούχος διατηρούσε τραπεζικό λογαριασμό 5.600 ευρώ, στον οποίο είχε συνδικαιούχα τα δύο παιδιά της.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αθηνά Τσιργή

Η συνταξιούχος, όπως αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, είχε καταθέσει τα συγκεκριμένα χρήματα στην τράπεζα για την περίπτωση θανάτου, και η ίδια συντηρείται από την σύνταξη της που δεν ξεπερνάει τα 1.000 ευρώ. Ξαφνικά, όπως αναφέρει, η τράπεζα κατέσχεσε το σύνολο του λογαριασμού της, αφήνοντας μέσα μόνο 2 ευρώ!

Η Βολιώτισσα συνταξιούχος μετά το αρχικό της σοκ, ζήτησε εξηγήσεις από τους υπάλληλους της τράπεζας, οι οποίοι της εξήγησαν ότι προχώρησαν στην κατάσχεση του πόσου, καθώς το ένα από τα δύο παιδιά της, είχε οφειλές προς την τράπεζα και ήταν συνδικαιούχο στο λογαριασμό της.

Μετά τις εξηγήσεις που έδωσαν οι υπάλληλοι στη γυναίκα, η ίδια διαμαρτυρήθηκε έντονα ζητώντας να της επιστραφούν τα χρήματα, τονίζοντας ότι η παρακράτηση των χρημάτων είναι παράνομη.

Από την πλευρά της, η αντιπρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου, κ. Νική Πλαστάρα, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι είναι σύνηθες τέτοιου είδους περιστατικά από τις τράπεζες, διευκρινίζοντας ωστόσο, ότι δια του νόμου οι τράπεζες δεν έχουν δικαίωμα να κατασχέσουν ποσά που είναι από 2.000 ευρώ και κάτω, αλλά και όταν πρόκειται για καταθέσεις μισθών, συντάξεων και επιδομάτων.

Πιο συγκεκριμένα η κ. Πλαστάρα αναφέρει ως παράδειγμα ότι, αν υπάρχει ένας τραπεζικός λογαριασμός των 10.000 ευρώ, η τράπεζα έχει δικαίωμα να κάνει κατάσχεση μόνο στις 8.000 ευρώ και να αφήσει μέσα στον λογαριασμό 2.000 ευρώ.

Παράλληλα, η ίδια τονίζει, ότι μέχρι πρότινος οι τράπεζες δια του νόμου, αν προχωρούσαν σε κατασχέσεις, όφειλαν να βάζουν ένα «στοπ» στο πόσο των 1.000 ευρώ, ενώ μετά από ενέργειες της Ένωσης Καταναλωτών το ποσό έφτασε τα 2.000 ευρώ.

Σε τέτοιες περιπτώσεις οι παρεμβάσεις της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου είναι άμεσες. Η επιστολή, για κάθε περίπτωση χωριστά, κοινοποιείται στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στην Τράπεζα της Ελλάδος. Μετά την παρέμβαση, οι τράπεζες υποχρεούνται να επιστρέψουν τα χρηματικά ποσά που παρακράτησαν, καθώς πρόκειται για παράνομη και άκυρη διαδικασία.

Σύμφωνα με την Ένωση Καταναλωτών Βόλου το φαινόμενο παράνομης παρακράτησης από τις τράπεζες έχει ξεκινήσει από το 2010. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το 2012 στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου έγιναν 2.032 καταγγελίες πολιτών για παράνομες παρακρατήσεις ποσών από τραπεζικούς λογαριασμούς.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου