ΤΟΠΙΚΑ

ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΉ Η ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ: Τρομάζει ο εφιάλτης από το Παναγιώτικο

επιτακτική-η-αναγκη-για-αντιπλημμυρι-851206

Στα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης του φράγματος Παναγιώτικο θα δοθεί έμφαση από την Νομαρχία Μαγνησίας, εάν και εφόσον χρηματοδοτηθεί για τα αναγκαία έργα στις πυρόπληκτες περιοχές του Νοτίου Πηλίου από το Ειδικό Ταμείο Αποκατάστασης των πυρόπληκτων περιοχών, στο οποίο ως γνωστόν προεδρεύει ο πρώην Υπουργός Εξωτερικών Πέτρος Μολυβιάτης.
Η ΝΑΜ ευελπιστεί πως θα μπορέσει να αντλήσει πόρους ύψους 2.000.000 περίπου ευρώ, με τα οποία θα μπορέσει να υλοποιήσει μερικά από τα έργα που θα ιεραρχηθούν από τους μελετητές, σε συνεργασία με τη ΝΑΜ, σ΄ ό,τι αφορά στις προτεραιότητες που πρέπει να υπάρξουν για τις πυρόπληκτες περιοχές.
Σύμφωνα με προχθεσινές δηλώσεις του αρμόδιου Αντινομάρχη η οριστική μελέτη από τους μελετητές θα παραδοθεί μέσα στο Φεβρουάριο, ενώ είναι άγνωστο πότε θα ξεκινήσουν τα έργα, αφού θα πρέπει να «τρέξουν» και οι προθεσμίες για τη δημοπράτησή τους, με αποτέλεσμα να ελλοχεύει ανά πάσα στιγμή ο κίνδυνος μεγάλων καταστροφών σε όλη τη γύρω περιοχή σε περίπτωση κάποιας έντονης περίπτωσης.

Κίνδυνος
για τη Μπούφα
Σύμφωνα με πληροφορίες αυτή στιγμή στο φράγμα Παναγιώτικο υπάρχουν 1.500.000 κυβικά μέτρα νερού και κάθε ώρα αντλούνται περίπου 500 κυβικά μέτρα νερού, τα οποία οδεύουν στη θάλασσα. Η υπερχείλιση έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η Α΄ φάση του έργου διανομής του νερού μέχρι τη Μηλίνα, καθώς και η εργολαβία για το ταχυδιυλιστήριο.
Οι εμπλεκόμενοι στην κατασκευή του έργου του δικτύου ύδρευσης υποστηρίζουν ότι μία έντονη βροχόπτωση στο υπόλοιπο διάστημα του χειμώνα ή την προσεχή άνοιξη θα είναι αρκετό να «πνίξει» σπίτια και καλλιέργειες στην Κορώπη με απρόβλεπτες καταστροφές. Το γεγονός επιβεβαιώνει και ο αρμόδιος Αντινομάρχης Ηλίας Ξηρακιάς, καθώς όπως διευκρινίζει, η Μπούφα ( Κορώπη) είναι χαμηλή ζώνη και πάντα ελλοχεύει αυτός ο κίνδυνος από τις υπερχειλίσεις του φράγματος, προσθέτοντας ότι ένας επιπλέον λόγος για την πολεοδόμηση της Κορώπης είναι και αυτός που έχει να κάνει με την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής και την ανάγκη που υπάρχει για την εξασφάλιση δημόσιας γης για τη δημιουργία τάφρου ομβρίων κ.α.

Ελλιπής
μελέτη
Εξάλλου το θέμα των προβλημάτων που παρουσιάζουν οι μελέτες δημοσίων έργων και το οποίο είναι ένα διαχρονικό ζήτημα που στηλιτεύουν διαχρονικά τόσο τα Τεχνικά Επιμελητήρια, όσο και οι εργολήπτες – κατασκευαστές, επανέρχεται εκ νέου στην επικαιρότητα, με αφορμή και τις ανακοινώσεις που έκανε προχθές ο αρμόδιος Αντινομάρχης Ηλίας Ξηρακιάς για την πορεία των δύο εργολαβιών που έχουν να κάνουν με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων κατασκευής του δικτύου ύδρευσης του Νοτίου Πηλίου από τα νερά του φράγματος Παναγιώτικο (Παναγιώτικο – Μηλίνα και Μηλίνα –Τρίκερι).
Όπως αποκαλύπτεται υπάρχει υπέρβαση του συνολικού μήκους του δικτύου σε σύγκριση με την αρχική μελέτη κατά 7,5 ολόκληρα χιλιόμετρα. Το λάθος αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, που οδηγεί αναπόφευκτα και στη σημαντική οικονομική επιβάρυνση του τελικού κόστους του έργου, οφείλεται στο γεγονός ότι οι αεροφωτογραφίες της μελέτης προέβλεπαν διέλευση του αγωγού από κτήματα και από παραλίες. Διέλευση η οποία στην πορεία του έργου αποδείχθηκε ότι δεν μπορούσε να περάσει ο αγωγός, καθώς υπήρχαν προβλήματα κυρίως από τους ιδιοκτήτες γης, με αποτέλεσμα να απαιτηθεί να γίνει αλλαγή της όδευσης σε πολλά σημεία του.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές ο συγκριτικός πίνακας που πρόκειται να παραδοθεί από τον ανάδοχο του έργου στη Νομαρχία είναι της τάξεως των 400.000 ευρώ περίπου. Είναι ωστόσο αξιοσημείωτο ότι τις συγκεκριμένες υπερβάσεις των δύο εργολαβιών που χρηματοδοτούνται από το ΠΕΠ Θεσσαλίας, θα κληθεί να τις πληρώσει από τους δικούς της περιορισμένους πόρους η ίδια η Νομαρχία . Και αυτό γιατί σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του Αντινομάρχη που επιβεβαιώνει τη σχετική είδηση, στα δύο συγκεκριμένα έργα δεν προβλέπονται συμπληρωματικές πιστώσεις, καθώς η σύμβαση προβλέπει ότι σε μία τέτοια περίπτωση η επιβάρυνση βαρύνει το φορέα διαχείρισης του έργου που στην προκειμένη περίπτωση είναι η ίδια η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου