ΤΟΠΙΚΑ

Ανοικτή επιστολή για το Ραδιοφωνικό Σταθμό Βόλου

ανοικτή-επιστολή-για-το-ραδιοφωνικό-851206

Κύριε Διευθυντά
Με την ευκαιρία έκδοσης από την ΕΡΑ Βόλου ενός CD με παλιά βολιώτικα μουσικά συγκροτήματα, ο Τάσσος Μητρογώγος έγραψε σε αυτό μερικές από τις αναμνήσεις που αφορούσαν στο ιστορικό του σταθμού, τους πρώτους υπαλλήλους του Ραδιοφωνικού Σταθμού Βόλου και τους καλλιτέχνες, χωρίς να κάνει καμία αναφορά σε δημοσιογραφικές εκπομπές του σταθμού, μιας και δεν ήταν αυτό το θέμα του κειμένου του. Ο δημοσιογράφος κ. Ρεσβάνης, προσβεβλημένος από τη μη μνημόνευση της δημοσιογραφικής του εκπομπής απέστειλε επιστολή σε τοπική εφημερίδα με τίτλο «Πλαστές αναμνήσεις» στις 6 Φεβρουαρίου με απρεπείς εκφράσεις και προσβάλλοντας το κύρος και την υπευθυνότητα του Τ. Μητρογώγου, σχολιάζοντας ότι «δεν μπορεί να κατανοήσει το δημόσιο γραφικό μόχθο» και αιχμές κατά της Α. Κιούση.
Κύριε Διευθυντά,
Είναι γνωστό ότι ο Κώδικας Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας – και όχι μόνο – επιβάλλει σε κάθε δημοσιογράφο που σέβεται την ιδιότητά του – πόσο μάλλον το αναγνωστικό του κοινό – να ελέγχει την ορθότητα, εγκυρότητα και ακρίβεια των όσων δημοσιοποιεί.
Ο κος Κ. Ρεσβάνης στο από 6/2/07 άρθρο του στην εφημερίδα Θεσσαλία, με ατυχή τίτλο «Πλαστές αναμνήσεις», το δόκιμο – βάσει περιεχομένου – θα ήταν «L’ Etat, c’est Moi», προφανώς δεν διδάχτηκε την πρωταρχική αυτή ΑΞΙΑ του επαγγέλματος ή για άλλους προσωπικούς και επίκαιρους λόγους – εκπτώσεις δη – επέλεξε να περιορίσει τον Κώδικα «κατά το δοκούν».
Πληροφορηθείτε λοιπόν, κε Ρεσβάνη, ότι αποτελεί ατόπημα, μη συμβατό με την ιδιότητά σας, η «υπόθεση» αντί της τεκμηρίωσης στη δημοσιογραφία, ιδιαίτερα δε η σκόπιμη, και πιθανότατα για ίδιο όφελος, διαστρέβλωση της πραγματικότητας. Η επιλεκτική ανάγνωση και η αδυναμία κατανόησης του κειμένου στην προκειμένη περίπτωση είναι βέβαιο ότι σας οδήγησε σε μια σειρά από ανεπίτρεπτες ύβρεις, συκοφαντίες και ψεύδη εναντίον μου και εναντίον της κας Α. Κιούση, διευθύντριας του Κρατικού Ραδιοφώνου. Με την ευκαιρία να σας θυμίσω ότι η κα Α.. Κιούση έχει για σειρά ετών διαγράψει μια σημαντική καριέρα, τόσο σαν δημοσιογράφος στην Τηλεόραση, όσο και σαν Διευθύντρια του Ρ.Σ.Β. και επιβάλλεται, και σε σας, να επιδεικνύετε τον σεβασμό που της αρμόζει.
Το κείμενο του cd στο οποίο αναφέρεστε – και ξαναδιαβάστε το προσεκτικά αυτή τη φορά – αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο σε μουσικούς και σε μόνιμους υπαλλήλους και στελέχη της ΕΡΤ, συναδέλφους από την ίδρυση του Σταθμού που έβαλαν τα θεμέλια και εδραίωσαν τον Πρώτο Περιφερειακό Ραδιοφωνικό Σταθμό. Όπως, σίγουρα θα διαπιστώσετε σε δεύτερη ανάγνωση, δεν υπάρχει καμία αναφορά σε ενημερωτικές εκπομπές, δημοσιογράφους ή άλλους μη μόνιμους υπαλλήλους και συνεργάτες. Με αυτή την παράμετρο σαν δεδομένο, δεν γίνεται καμία αναφορά στην δημοσιογραφική εκπομπή σας, όπως αντίστοιχα και δικαίως δεν γίνεται και στις δικές μου εκπομπές με τους τίτλους «Επικαιρότητες», «Αθλητικό Δεκάλεπτο», «Βολιώτες Καλλιτέχνες» που χωρίς αμοιβή παρήγαγα και στη συνέχεια παραχώρησα στους δημοσιογράφους κ.κ. Νταιόγλου, Τσαμπάζη, Μπάτσιο.
Επί του περιεχομένου του δημοσιεύματος και για την αποκατάσταση της αλήθειας στους αναγνώστες σας, απαντώ στον κο Ρεσβάνη:
1. Παραμένει απορίας άξιον πώς ένας Ραδιοφωνικός Σταθμός με την ιστορία και τη σημαντικότητα του Βόλου (ο 1ος Περιφερειακός Σταθμός της τότε ΕΡΑ, ιδρυθείς από 12/6/1948 και με πιλοτικό ρόλο στη δημιουργία όλου του Περιφερειακού Δικτύου της Κρατικής Ραδιοφωνίας), είναι, κατά την άποψή σας, «απαξιωμένος» σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας του και ξαφνικά, τα «Σωτήρια Έτη 1982 – 1983», επί της Βασιλείας σας – όπως θα έγραφε και η Ιστορία – αναπτύσσεται, εκπολιτίζεται, ανθεί, δημιουργεί ραδιοφωνικό πρότυπο, παρουσιάζει καθολική ακροαματικότητα (!) – έχετε στοιχεία ακροαματικότητας Media Services προ και μετά 1982/83 φαντάζομαι για να το λέτε – γίνεται το «φαινόμενο Ρ.Σ. Βόλου» και αμέσως μετά ξαναπέφτει σε μαρασμό!
Τα δικά μου, καθ’ όλα αξιόπιστα, στοιχεία λένε μέχρι το 1982, πραγματική αυταπάρνηση και ανύπαρκτα τεχνικά μέσα, ικανότατοι Διευθυντές και Διευθυντές Προγράμματος (Μπαρτσακούλι

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου