ΤΟΠΙΚΑ

Ξαναζωντανεύει το θρυλικό “Αχίλλειο”…

ξαναζωντανεύει-το-θρυλικό-αχίλλειο-851206

Ανοίγει αύριο στις 9 το βράδυ η αυλαία του “Σινέ-Μεσόγειος” στο ανακαινισμένο “Αχίλλειο” με την προβολή της βραβευμένης ταινίας “Η επίσκεψη της μπάντας”, που πραγματοποιείται με πρωτοβουλία του Δήμου Βόλου, διανθίζοντας γράφοντας με δυνατά χρώματα τον νέο κύκλο δράσης του ιστορικού σινεμά. Η “Επίσκεψη της μπάντας” που παρουσιάζεται σε σενάριο και σκηνοθεσία Εράν Κολιρίν, είναι μια πολύ αξιόλογη συμπαραγωγή Ισραήλ, ΗΠΑ και Γαλλίας, όπου πρωταγωνιστούν οι : Σασσόν Γκαμπάι, Ρόιντ Ελκαμπέτζ, Σαλέχ Μπακρί, Καλιφά Νατούρ. Χωρίς να εκβιάζει τη συγκίνηση, ο νεομφανιζόμενος Εράν Κολιρίν δίνει μάθημα σεναρίου και σκηνοθεσίας. Με σκανδαλιάρικο χιούμορ και οξυδερκές στιλ, ανακατεύει Αιγυπτίους και Ισραηλινούς και φτιάχνει μια ευαίσθητη και νοσταλγική ταινία, αφιερωμένη σε όλα αυτά που ο σύγχρονος πολιτισμός μας κάνει να ξεχνάμε, πράγματα όπως μία μπάντα…Η ταινία τιμήθηκε με το Βραβείο της Κριτικής στο Φεστιβάλ των Καννών και με το Βραβείο Σκηνοθεσίας στις «Νύχτες Πρεμιέρας» της Αθήνας και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό του Βόλου, με πρωτοβουλία του Δήμου Βόλου, που συνεχίζει τον επιτυχημένο θεσμό που “γεννήθηκε” το περασμένο καλοκαίρι.
Σύμφωνα με την υπόθεση της ταινίας, μια μικρή μπάντα της αιγυπτιακής αστυνομίας φτάνει στο γειτονικό Ισραήλ. Η μπάντα ήταν καλεσμένη να παίξει σε μία τελετή εγκαινίων, όμως εξαιτίας της γραφειοκρατίας και της κακής τους τύχης, τα μέλη της καταλήγουν να ξεμείνουν στο αεροδρόμιο… Στην προσπάθεια τους να βρουν μια λύση μόνοι τους, όχι μόνο δε βρίσκουν την πόλη, αλλά η πόλη που βρίσκουν είναι σαν να μην υπάρχει, και όταν το τελευταίο λεωφορείο της ημέρας έχει αναχωρήσει, δεν έχουν πια ιδέα για το που πρέπει να πάνε… Ο μαέστρος της μπάντας, ο Τάουφικ (Σασσόν Γκαμπάι), για να αποφύγει τις γκρίνιες των άλλων μελών, δέχεται την πρόταση της Ντίνα (Ρόνιτ Ελκαμπέτζ), ιδιοκτήτριας ενός καφέ, να φιλοξενηθούν τη νύχτα. Ο Τάουφικ και ο γοητευτικός γυναικοκατακτητής, Κχαλέτ (Σαλέχ Μπακρί), βρίσκουν κατάλυμα στο σπίτι της Ντίνα, όπου θα συμβούν πολλά απρόοπτα που δημιουργούν εντάσεις και ισορροπίες που κρατούν σταθερό το ενδιαφέρον του θεατή. Η ταινία έχει αποσπάσει πολύ καλές κριτικές και αποτελεί την αφετηρία των φετινών προβολών του “Σινέ Μεσόγειος” που θα συνεχιστούν στο “Αχίλλειο” έως το τέλος Μαΐου.

Οι ανεπανάληπτοι αδελφοί Μαρξ
Στην πάνω αίθουσα του “Αχίλλειον” που φέρει τιμής ένεκεν το όνομα του αξέχαστου Νίκου Κολοβού, θα “φιλοξενηθεί” αφιέρωμα στις πέντε καλύτερες κωμωδίες των αδελφών Μαρξ από την Τρίτη έως το Σάββατο. Θα προβληθούν κατά σειρά, σε δύο προβολές 8-10 και 10-12, οι ταινίες “Μια βραδιά στην Όπερα”, “Μια Μέρα στον Ιππόδρομο”, “Σούπα Πάπιας”, “Οι Αδελφοί Μαρξ στην Άγρια Δύση” και “Μια Μέρα στην Καζαμπλάνκα”. Πέντε αδέρφια που ανέτρεψαν τον κόσμο της κωμωδίας, της σάτιρας, της φάρσας, του αυτοσαρκασμού και του ανελέητου, υπερφίαλου, εφήμερου χιούμορ. Οι Τσίκο, Χάρπο, Γρούσο, Γκάμο και Ζέπο μπήκαν στον κόσμο της μεγάλης οθόνης όταν τους ανακάλυψε η Πάραμαουντ στο Μπρόντγουεϊ και τους έκανε συμβόλαιο για πέντε ταινίες. Εγκαινίασε θριαμβευτικά την ομιλούσα περίοδό της με το σουρεαλιστικό “The Cocoanuts” (1929) που προήρθε από το ομώνυμο πετυχημένο σόου τους. Ακολούθησε με το ίδιο σουξέ το “Animal Crackers” (1930). Τα κείμενα που γράφονταν γι αυτούς είχαν επίτηδες ολοένα και μεγαλύτερα κενά που τους επέτρεπαν να αυτοσχεδιάσουν. Μετά από 600-800 παραστάσεις μπορεί το έργο να μην είχε καμιά σχέση με το αρχικό, γιατί του είχαν αλλάξει τα φώτα. Ήταν όμως δοκιμασμένο και έτοιμο να γίνει ταινία. Κάπως έτσι έγιναν και τα “Monkey Business” (1931), “Horse Feathers” (1932) και “Duck Soup” (1933). Κάπως έτσι έγινε και στην Ελλάδα με τις κωμωδίες του Ψαθά, του Τσιφόρου, του Σακελλάριου κ.α.
Η “Σούπα από πάπια” θεωρείται σήμερα το κορυφαίο τους αριστούργημα, αν και την εποχή που κυκλοφόρησε δεν έτυχε της δέουσας προσοχής. Αυτή είναι και η κατάρα των πρωτοπόρων. Επειδή είναι πολύ μπροστά απ την εποχή τους, λανθάνουν ευρείας αναγνώρισης και μέλλεται να τους ξανα-ανακαλύψουν οι επόμενες γενιές. Η Πάραμαουντ τους αφήνει θεωρώντας πως τους έχει στραγγίξει και τότε τους τσακώνει ο δαιμόνιος παραγωγός Ίρβιν Θάλμπεργκ και τους φέρνει στην Μέτρο Γκόλντγουην Μάγιερ (MGM). Από κοντά και η Μάργκαρετ Ντιμόντ, το «καθρέφτισμα» του Γκρούσο. Έτσι προκύπτουν τα μπλοκμπάστερ “Μια νύχτα στην Όπερα” και “Μια μέρα στις κούρσες”. Η δημοτικότητά του επιστρέφει και πολλαπλασιάζεται. Ο θάνατος του Θάλμπεργκ, αργότερα, θα τους αφήσει “ξεκρέμαστους”. Θα πάνε “δανεικοί” για ένα φιλμ στην RKO, αλλά όταν επιστρέψουν τίποτε δεν θά ναι πια το ίδιο…

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου