ΤΟΠΙΚΑ

Αλλάζει η εικόνα στην αγορά γάλακτος

αλλάζει-η-εικόνα-στην-αγορά-γάλακτος-851206

Ριζικές ανακατατάξεις και υψηλότερη συγκέντρωση, με εξαγορές και συγχωνεύσεις, αναμένονται μέχρι το 2010 στην ελληνική αγορά γάλακτος, καθώς η δυναμική είσοδος πολυεθνικών ομίλων του κλάδου -όπως οι “Friesland”, “Danone”, “Lactalis” και “Arla”- έρχεται να αναδιατάξει τα “πιόνια” στη σκακιέρα, όπως προκύπτει από τα όσα είπε ο διευθυντής της ζώνης γάλακτος της Vivartia ABEE (πρώην ΔΕΛΤΑ), Αλέξανδρος Χατζηγεωργίου.
Πρόσθεσε ακόμη ότι “πιστεύω ότι σε τρία χρόνια, η αγορά στην Ελλάδα θα είναι τελείως διαφορετική. Σίγουρα, τελικά, θα επιβιώσουν οι μεγάλοι και αυτοί που κάνουν σωστά τη δουλειά τους”.
Μιλώντας, στο περιθώριο του 17ου συμποσίου κτηνοτροφίας, που διοργάνωσαν η συγκεκριμένη γαλακτοβιομηχανία και η Ελληνική Ζωοτεχνική Εταιρία, επ’ ευκαιρία της έκθεσης “Zootechnia”, στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Χατζηγεωργίου σημείωσε ακόμη ότι “οι μικρότεροι, που δουλεύουν με το αίσθημα του τοπικού, θα απορροφηθούν ή θα απομακρυνθούν”.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηγεωργίου, η είσοδος των ξένων ομίλων δεν αποκλείεται να συνοδευτεί από εξαγορά ελληνικών εταιριών, όπως δεν αποκλείεται οι μικρότερες σε μέγεθος ημεδαπές επιχειρήσεις να γίνουν “στόχος” των μεγαλύτερων εγχώριων.
Ο αντίκτυπος αυτών των αλλαγών θα είναι – κατά τον ίδιο – μια συγκρατημένη τιμολογιακή πολιτική από τις γαλακτοβιομηχανίες. Πάντως, συμπλήρωσε πως “όποιος αποφασίσει να έρθει απ έξω, θα πρέπει να γνωρίζει ότι θα χρειαστεί να επενδύσει σημαντικά ποσά σε διακίνηση – εμπορία”.
Για τα καρτέλ
Αναφερόμενος στις καταγγελίες των κτηνοτρόφων για την ύπαρξη “καρτέλ” γαλακτοβιομηχανιών, ο κ. Χατζηγεωργίου ανέφερε ότι “αυτό που υπάρχει είναι παρανόηση των κανόνων προσφοράς – ζήτησης”. Πρόσθεσε ότι το κόστος της πρώτης ύλης στην Ελλάδα είναι υψηλότερο κατά 20%-30%, σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη κι ότι κανένας δεν είχε ενοχληθεί όταν οι τιμές του γάλακτος είχαν αυξηθεί.
Επίσης, σύμφωνα με το στέλεχος της Vivartia ABEE, η γαλακτοβιομηχανία στην Ελλάδα αντιμετωπίζει – μεταξύ άλλων – υψηλότερη φορολογία (ΦΠΑ και στο γάλα) και “αλμυρότερες” προμήθειες σε σημεία πώλησης.
Ο κ. Χατζηγεωργίου είπε ακόμη ότι – κατά την άποψή του – το επώνυμο και ιδιωτικής ετικέτας γάλα είναι το ίδιο, αν και το πρώτο πωλείται προς 1,25 ευρώ και το δεύτερο προς 0,85. Ο ίδιος εξέφρασε την πεποίθηση ότι “πιο πολύ μέλλον έχει το γάλα υψηλής παστερίωσης, παρά το φρέσκο. Ως μέσος όρος, πιθανώς να είναι αρνητική η θέση του φρέσκου γάλακτος, ως προς το τί εισπράττουν οι εταιρίες”.
Για τη φέτα
Την ανάγκη να σταματήσουν τα “παιχνίδια” με τη φέτα, υπογράμμισε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Γάλακτος, Εμμανουήλ Ανυφαντάκης, τονίζοντας ότι το συγκεκριμένο, κατοχυρωμένο προϊόν δεν μπορεί να φέρει την ένδειξη “Light”, ούτε να συνοδεύεται από τοπωνύμια, όπως επιχειρείται να γίνει από κάποιες πλευρές.
«Δεν μπορούμε να αφήσουμε τη φέτα στη μοίρα της για τα μικροσυμφέροντα ορισμένων. Προϊόν “φέτα light” δεν υπάρχει, ούτε θα μπορούσε να υπάρξει, για παράδειγμα, φέτα Κρήτης». Πρόσθεσε δε ότι «κανένας δε δικαιούται να φθείρει τη φέτα. Είναι εθνική ονομασία». «Δεν πωλείται και δε διαιρείται», είπε και επισήμανε πως και τυροκομεία που δεν πληρούν τις αναγκαίες προδιαγραφές, πρέπει είτε να εκσυγχρονιστούν, είτε να κλείσουν.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου