ΤΟΠΙΚΑ

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ Αθήνα και Βόρειες Σποράδες… με υδροπλάνο

κωστασ-παναγιωτου-αθήνα-και-βόρειες-σ-851206

Επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του, το Βόλο, με ένα φιλόδοξο σχέδιο, ικανό να… απογειώσει την πόλη. Με μία επένδυση που μπορεί να καταστήσει το Βόλο ως κέντρο ενός νέου συγκοινωνιακού μέσου.
Έχοντας διανύσει 15 χρόνια ζωής στο Μεξικό –εκεί τον οδήγησε ο έγγαμος βίος- ο Κώστας Παναγιώτου σε ηλικία 42 ετών επιστρέφει ως μέτοχος της εταιρείας ArGo Airways, η οποία σχεδιάζει να ανοίξει γραμμή υδροπλάνων από το Βόλο προς πολλές «γωνιές» της Ελλάδας.
Επί 2,5 χρόνια η εταιρία προετοιμάζεται για τη λειτουργία της γραμμής. Μήνας-σταθμός, εάν οι διαδικασίες αδειοδότησης εξελιχθούν ομαλά, αποτελεί ο ερχόμενος Μάρτιος, οπότε εκτιμάται ότι το πρώτο υδροπλάνο θα εγκαινιάσει τη γραμμή προς τις Βόρειες Σποράδες και τον Φλοίσβο της Αθήνας.
Σε χρόνο ρεκόρ και με κόστος λογικό ο Βόλος θα συνδέεται με τις Σποράδες, καθώς και την πρωτεύουσα της χώρας. Σε δέκα λεπτά για μπάνιο… στη Σκιάθο, σε μισή ώρα στην Αθήνα για ημερήσιες δουλειές.
Τα σχέδια της εταιρίας προβλέπουν σταδιακή ανάπτυξη των γραμμών με τρία υδροπλάνα πριν το τέλος του ερχόμενου καλοκαιριού και δέκα συνολικά στο δυναμικό της σε χρονικό ορίζοντα πενταετίας-εξαετίας.
Η ArGo Airways αποτελεί μια νεοσυσταθείσα αεροπορική εταιρία με υδροπλάνα. Στην Α.Ε. συμμετέχει η Μεξικάνικη εταιρία ArGo International, με μετόχους εκτός από τον κ. Παναγιώτου δύο Μεξικανούς επιχειρηματίες. Ο πρώτος ιδιοκτήτης ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών στο Μεξικό και ο δεύτερος οικονομολόγος και σύμβουλος μεγάλων επιχειρήσεων.
«Είμαστε σχεδόν έτοιμοι να ξεκινήσουμε τις πτήσεις. Ίσως στα τέλη Μαρτίου, εάν όλα πάνε καλά, τα πρώτα υδροπλάνα θα πετάξουν για τα νησιά των Βορείων Σποράδων και την Αθήνα», λέει ο κ. Παναγιώτου, ο οποίος μίλησε στον «Ταχυδρόμο» για την επένδυση και τα σχέδια της εταιρίας.

– Σε ποιο επίπεδο είναι αυτή τη στιγμή η προετοιμασία της εταιρίας;

Είμαστε σχεδόν έτοιμοι, δεν είμαστε απολύτως έτοιμοι. Έχει κατατεθεί η αίτηση για την άδεια εμπορικής εκμετάλλευσης της εταιρίας στο υπουργείο Μεταφορών και παράλληλα η αίτηση στο Λιμενικό Ταμείο Βόλου για τον ορισμό υδατοδρομίου.
Η προετοιμασία μας έχει αρχίσει εδώ και 2,5 χρόνια. Μελέτη βιωσιμότητας της επένδυσης στο Βόλο μάς έχει δώσει ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα.

– Δεν σας ρωτάω για το λογότυπο της εταιρίας σας. Είναι σαφές το μήνυμα…

Ναι, η Αργώ είναι το σήμα κατατεθέν του Βόλου. Και έτσι θέλουμε να είναι, εταιρία του Βόλου, εταιρία της Μαγνησίας. Επιθυμία μας είναι όλοι οι Βολιώτες να βλέπουν την εταιρία σαν δική τους.

– Το ύψος της επένδυσης πού φτάνει;

Η αρχική επένδυση είναι γύρω στα 3 εκατομμύρια ευρώ και είναι υψηλή από τα κοστολόγια των αεροπλάνων. Υπάρχει ένα πρόβλημα –δεν είναι της Ελλάδας είναι γενικό- το πρόβλημα αγοράς. Δεν υπάρχουν πολλά αεροπλάνα τέτοιου τύπου και κατά συνέπεια κοστίζουν ακριβά. Το κόστος τους ξεκινά από 1,8 εκατ. δολάρια και φτάνει μέχρι 3 εκατ. δολάρια, ανάλογα με τη χρονολογία κατασκευής, τους κινητήρες και άλλα χαρακτηριστικά.

– Εσείς έχετε ήδη αποκτήσει το πρώτο…

Ναι, το πρώτο υδροπλάνο είναι στην Ελβετία και βρίσκεται στο συνεργείο αυτή τη στιγμή για διάφορες αλλαγές, για τον χρωματισμό και το logo της εταιρίας. Ελπίζουμε να το δούμε τέλος Μαρτίου, αν όλα πάνε καλά, στο λιμάνι του Βόλου για να ξεκινήσει τα πρώτα δρομολόγια.

– Πόσα δρομολόγια θα γίνονται στην αρχή;

Όπως σας είπα ξεκινάμε με ένα αεροπλάνο. Αυτό δεν είναι το ιδανικό, γιατί ένα αεροπλάνο είναι δύσκολο να εξυπηρετήσουμε και τα τρία νησιά και την Αθήνα. Το Μάρτιο ξεκινάμε με μία πτήση την ημέρα για Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο και με δύο πτήσεις ημερησίως για Αθήνα και επιστροφή.
Έτσι, για παράδειγμα, ένας επιχειρηματίας από το Βόλο θα μπορεί να φύγει στις 7 το πρωί για Αθήνα, να κάνει τις δουλειές του και στις 5.30 το απόγευμα να είναι στο Βόλο. Η διαδρομή από Βόλο για Φλοίσβο θα είναι 30 λεπτά. Για τη Σκιάθο η διάρκεια του δρομολογίου είναι 10 λεπτά. Μπορούμε να πάμε για μπάνιο και να γυρίσουμε.

– Το business plan της εταιρίας τι δείχνει; Θα αυξηθεί σύντομα ο αριθμός των υδροπλάνων;

Περιμένουμε το πρώτο τέλη Μαρτίου, μετά από δύο μήνες το δεύτερο και πριν τελειώσει το καλοκαίρι περιμένουμε το τρίτο υδροπλάνο. Το σχέδιο της εταιρίας προβλέπει ότι μέσα στα επόμενα πέντε-έξι χρόνια θα φτάσουμε να έχουμε δέκα αεροπλάνα με έδρα το Βόλο.

– Τα σχέδιά σας για τους προορισμούς ποια είναι;
Δεν μ’ αρέσει πάντα να μιλάω για τα μελλοντικά σχέδια. Ξεκινάμε με μικρά σταθερά βήματα, σίγουρα βήματα. Στο σχέδιό μας περιλαμβάνονται πολλοί προορισμοί: Σκύρος, Πόρτο Καρράς, Λήμνος, Σαμοθράκη, Ηγουμενίτσα, Πάτρα…

– Εχουν ένα πλεονέκτημα τα δικά σας αεροσκάφη: Οτι είναι αμφίβια. Μπορείτε να μας εξηγήσετε ποιο είναι το πλεονέκτημα;

Το Αιγαίο είναι δύσκολο, ιδιαίτερα το χειμώνα με τους δυνατούς ανέμους. Η ασφάλεια για μας είναι το σημαντικότερο. Και όταν ένα υδροπλάνο είναι αμφίβιο, μπορεί να προσγειωθεί σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο της Ελλάδος.

– Εντυπωσιακά ακούγονται όλα αυτά, αλλά κανείς θα αναρωτηθεί ποιο θα είναι το κόστος;

Οι τιμές των εισιτηρίων των αεροπλάνων τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί σημαντικά. Παλαιότερα ήταν μια πολυτέλεια. Τώρα είναι μια ανάγκη καθημερινή, που χρειάζεται κάποιος για να γλιτώσει το χρόνο του. Εμείς δεν θα είμαστε ούτε πολύ φτηνοί ούτε πολύ ακριβοί. Για παράδειγμα ένα εισιτήριο με επιστροφή για Σκιάθο θα στοιχίζει από 80 έως 90 ευρώ, ενώ αντίστοιχα για την Αθήνα 150-160 ευρώ.

– Είστε Βολιώτης και αυτό πιθανόν έπαιξε ιδιαίτερο ρόλο για να σχεδιαστεί αυτή η επένδυση για το Βόλο;

Σίγουρα. Οι επιχειρήσεις, όπως ξέρετε, είναι ψυχρές. Μιλάνε τα νούμερα, αλλά η καρδιά πάντα κυριαρχεί… Ήταν ένα όνειρο. Έφυγα για σπουδές στο Ντάλας ως πιλότος και μετά παντρεύτηκα και όπως ξέρετε οι γυναίκες κερδίζουν… Είναι Μεξικάνα και έχω στο Μεξικό 15 χρόνια.

– Στο Μεξικό είχατε μια έντονη παρουσία. Υπήρξατε υφυπουργός Τουρισμού στην πολιτεία Τσιουαουά, μια από τις μεγαλύτερες και γνωστές στο Βόρειο Μεξικό;

Ποτέ δεν το σκέφτηκα ή το πίστεψα ότι θα έκανα κάτι παρόμοιο, αλλά έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα ήμουνα στο υπουργείο για επτά χρόνια, μέχρι τον περασμένο Αύγουστο, οπότε παραιτήθηκα για να προχωρήσω την εταιρία. Ήταν ένα όνειρο πολλών χρόνων να γυρίσουμε στο Βόλο και να κάνουμε κάτι όχι μόνο για την επιχείρηση, αλλά για να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη της περιοχής.

– Είστε ικανοποιημένος από την αντιμετώπιση του σχεδίου σας τόσο από την ελληνική Πολιτεία, γιατί είναι πολλά υπουργεία συναρμόδια, όσο και από τις τοπικές αρχές;

Αυτή τη στιγμή είμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Έχουμε βρει βοήθεια από όλους τους βουλευτές της περιοχής, από τις τοπικές αρχές, από τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Μεταφορών.
Την επόμενη Δευτέρα έχω ραντεβού στο υπουργείο Τουρισμού, το οποίο νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό για την περιοχή και μέχρι στιγμής θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια σε όλους. Το αντιμετωπίζουν θετικά.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου