ΤΟΠΙΚΑ

Μονοδρόμηση κατά τη φορά του δρόμου…

μονοδρόμηση-κατά-τη-φορά-του-δρόμου-726315

Μία σειρά από βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις, τη σύνταξη των σχετικών κανονιστικών αποφάσεων, την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών που αφορούν τις παρεμβάσεις που θα γίνουν ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου στο υφιστάμενο δίκτυο ποδηλατοδρόμων μέσα στην πόλη του Βόλου, ενέκρινε στη χθεσινή του συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο έκανε αποδεκτό, κατά πλειοψηφία, την εισήγηση των Αντιδημάρχων Δόμησης και Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Βόλου κ.κ. Ν. Μόσχο και Φ. Λαμπρινίδη αντίστοιχα.

Ειδικότερα οι παρεμβάσεις, βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες, ενέργειες που θα γίνουν στο υφιστάμενο δίκτυο ποδηλατόδρομων και οι οποίες αποφασίστηκαν χθες από το Δημοτικό Συμβούλιο είναι οι εξής :

Α’ Φάση

  1. Μονοδρόμηση της κίνησης εντός του ποδηλατοδρόμου, με φορά ίδια με αυτή της οδού που βρίσκεται ή του ίδιου ρεύματος σε οδό διπλής κυκλοφορίας. Με την πρόταση αυτή αντιμετωπίζεται το θέμα της ασφάλειας, ήτοι του πλάτους σε όσους ποδηλατόδρομους είναι περιορισμένο, καθώς και την αντίστοιχη έλλειψη ικανού εναπομείναντος πλάτους οδού σε όσες κατασκευάστηκε δίκτυο ή πρόκειται να κατασκευαστεί. Για την παρέμβαση αυτή θα απαιτηθεί η διαδικασία έκδοσης κανονιστικής απόφασης.
  2. Χαρακτηρισμός παρακείμενων στο δίκτυο οδών ως οδών ταυτόχρονης κίνησης οχημάτων και ποδηλάτων, με υποβιβασμό του ορίου ταχύτητος των οχημάτων σε 15χλμ/ ώρα, ώστε να διαμορφωθούν «δίδυμα ζεύγη» που θα διασφαλίζουν την αντίστροφη κίνηση. Το μέτρο αυτό είναι στην κατηγορία των βραχυπρόθεσμων. Συγκεκριμένα προτείνονται οι οδοί: Μαγνήτων (ζεύγος με Ρ. Φεραίου), Βασσάνη (ζεύγος με Μεταμορφώσεως), Αχιλλοπούλου (ζεύγος με Μακρυγιάννη και Εθν. Αντιστάσεως), Δευκαλίωνος (ζεύγος με Δ. Πολιορκητού και Αθηνάς), Ζωοδόχου Πηγής (ζεύγος με Περσέως), Τσαμαδού (ζεύγος με Νεαπόλεως). Προτείνεται επίσης σε συνεργασία με τον ΟΣΕ το πεζοδρόμιο της οδού Φερών να χρησιμοποιηθεί για την κίνηση ποδηλάτων. Για την παρέμβαση αυτή θα απαιτηθεί η διαδικασία έκδοσης κανονιστικής απόφασης
  3. 3. Καθαίρεση ακραίων τμημάτων από επικίνδυνες διασταυρώσεις, στο σύνολο του υφιστάμενου δικτύου
    1. Αποξήλωση στηθαίων από Γιαννιτσών, Φερρών και Μεταμορφώσεως. Αποκατάσταση με μάτια γάτας και πλαστικό ανακλαστήρα οδοστρώματος.
    2. 5. Συμπληρωματική Οριζόντια Σήμανση Συνόλου Δικτύου Ποδηλατοδρόμων (συμπεριλαμβάνονται μάτια γάτας, σήμανση, διαγράμμιση, ανακλαστική βαφή σε διασταυρώσεις) στο σύνολο του υφιστάμενου δικτύου
    3. 6. Ειδική ανακλαστική βαφή στηθαίων στις διασταυρώσεις στο σύνολο του υφιστάμενου δικτύου
    4. Δημιουργία εσοχών για την τακτοποίηση των κάδων στο σύνολο του υφιστάμενου δικτύου, όπου αυτές απαιτούνται ή άλλως μετακίνηση των κάδων.

Β’ Φάση (μεσομακροπρόθεσμη)

  1. Αποκατάσταση ανισοσταθμίας μεταξύ ρείθρου και πεζοδρομίου στο υφιστάμενο δίκτυο και όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες ή εξέταση εναλλακτικής λύσης, μετά από ειδική μελέτη.
  2. Ολοκλήρωση Υπόλοιπου Δικτύου Ποδηλατοδρόμων, χωρίς στηθαία, σύμφωνα με νέα μελέτη που θα επεξεργαστεί και θα προτείνει νέο τρόπο διαχωρισμού.
  3. Στις οδούς περιορισμένου πλάτους όπου με την κατασκευή των ποδηλατοδρόμων θα γίνει δύσκολη η διέλευση και η στάθμευση (π.χ. τμήμα οδού Μικρασιατών από Ζάχου έως Παγασών, οδός Μελούνας ) προτείνεται να μην κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος αλλά να χαρακτηριστούν οι συγκεκριμένοι οδοί ως ήπιας κυκλοφορίας με ταυτόχρονη κίνηση οχημάτων και ποδηλάτων, όπως ισχύει σήμερα σε κάποιες οδούς στο κέντρο της πόλης και σε συνδυασμό με υποβιβασμό του ανώτατου ορίου ταχύτητος των οχημάτων σε 15χλμ/ ώρα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου