ΤΟΠΙΚΑ

Ο Βόλος αποκτάει θέση στο χάρτη της κρουαζιέρας

ο-βόλος-αποκτάει-θέση-στο-χάρτη-της-κρο-726699

Βάσει του υπό διαβούλευση Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού, που περιλαμβάνεται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση για τοντουρισμό, η οποία τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση την Παρασκευή 7 Ιουνίου, διαμορφώνονται επτά στρατηγικές κατευθύνσεις χωρικής οργάνωσης και ανάπτυξης για τοντουρισμό κρουαζιέρας, στις οποίες περιλαμβάνεται με υψηλή θέση προτεραιότητας και το λιμάνι του Βόλου.

Βάση των συγκεκριμένων κατευθύνσεων της ΚΥΑ προβλέπεται αρχικά, η βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων δομών και η δημιουργία πυλών εισό- δου επιβατών κρουαζιέρας με σύγχρονες εγκαταστάσεις, κατά προτεραιότητα σε περιοχές που διαθέτουν αεροδρόμια διεθνών συνδέσεων.

Επιπλέον, η δημιουργία εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης επι βατών κρουαζιέρας σε λιμάνια που μπορούν να εξυπηρετούν μεγάλα κρουαζιερόπλοια και βρίσκονται σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος. Αυτές, κατά προτεραιότητα, είναι: Πειραιάς, θεσσαλονίκη, Κατάκολο, Ρόδος, Βόλος, Καβάλα, Κως, Πάτμος, Μύκονος, Σαντορίνη, Καλαμάτα, Κέρκυρα και Κρήτη.

Ειδικά για την περίπτωση της Αττικής – και αυτό αποτελεί ενδοκυβερνητικό σημείο τριβής- προβλέπεται διερεύνηση της δυνατότητας δημιουργίας εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας στον Πειραιά, στην ευρύτερη περιοχή του Φαληρικού Όρμου και στο Λαύριο.

Προβλέπεται επίσης ανάδειξη των σταθμών κρουαζιέρας σε πολυ θεματικούς προορισμούς μέσω διασύνδεσής τους με τα πολιτιστικά, θρησκευτικά, φυσιολατρικά και άλλα σημεία ενδιαφέροντος. Προωθείται εξάλλου η εξασφάλιση της πρόσβασης των επιβατών σε τουριστικά σημεία των ευρύτερων περιοχών γύρω από τους σταθμούς κρουαζιέρας, με βελτίωση των συγκοινωνιών, διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των μουσείων, των αρχαιολογικών χώρων κ.ά.

Ακόμη, προβλέπεται ο διαχωρισμός λιμενικής ζώνης σε ζώνη για εξυπηρέτηση κρουαζιέρας και σε ζώνη εμπορικού/ επιβατικού ακτοπλοϊκού λιμένος.

Επίσης, ο προσδιορισμός χρήσεων στη λιμενική ζώνη για την εξυπηρέτηση τουρισμού κρουαζιέρας με αντίστοιχες λιμενικές και χερσαίες εγκαταστάσεις. Τέλος, η ανάπτυξη χώρων εμπορικών χρήσεων, ψυχαγωγίας και προώθησης τοπικών προϊόντων στις παρυφές των σταθμών κρουαζιέρας.

Με την ίδια ΚΥΑ διαμορφώνονται ζώνες ναυσιπλοΐας γι α τουρισμό με σκάφη αναψυχής σε όλη τη χώρα: Θερμαϊκός- Βόρειες Σποράδες,θρακικό πέλαγος – Βόρειο Αιγαίο, Κεντρικό -Ανατολικό Αιγαίο, Νοτιοανατολικό Αιγαίο – Δωδεκάνησα, Κρήτη, Κυκλάδες, Νότια Πελοπόννησος, Σαρωνικός-Αργολικός κόλπος, Ιόνιο Πέλαγος και Κορινθιακός κόλπος.

Έμφαση δίδεται και σε άλλες μορφές θαλάσσιου τουρισμού (αλιευτικός – αταδυτικός). Δραστηριότητες αλιευτικού τουρισμού μπορούν να πραγματοποιούνται, όπου φυσικά επιτρέπεται η αλιεία, στον θαλάσσιο χώρο, στα εσωτερικά επιφανειακά ύδατα (λίμνες, ποτάμια,υφάλμυρα οικοσυστήματα), σε μισθωμένα τμήματα του θαλάσσιου ή χερσαίου χώρου με χρήση εκτροφής υδρόβιων οργανισμών.

Όσον αφορά τον τουρισμό καταδύσεων αναψυχής προτείνεται η δημιουργία θαλάσσιων καταδυτικών πάρκων σε περιοχές που διαθέτουν του ς απαι τούμενους πόρου ς (υποθαλάσσιους γεωλογικούς σχηματισμούς και πλούσια ιχθυοπανίδα, ναυάγια, ενάλιες αρχαιότητες, στοιχεία ιδιαίτερης τεχνητής μορφολογίας κ. τ.λ.).

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου