Αντώνης Τσελέντης: Η ηλεκτροκίνηση

αντώνης-τσελέντης-η-ηλεκτροκίνηση-779626

Αναμφίβολα είναι μία σημαντική είδηση, αν και καλό θα είναι να κρατάμε μικρό καλάθι, γιατί στη χώρα που ανθεί η… φαιδρά πορτοκαλέα και λέγεται Ελλάδα, πολλά έχουμε ακούσει κατά καιρούς, τα οποία στη συνέχεια αποδείχθηκαν ανεξόφλητες επιταγές χωρίς αντίκρισμα.

Ο λόγος για την επίσημη ανακοίνωση του Δήμου Βόλου, ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία του Δημάρχου με τον πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, ότι εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού και επίκειται τις επόμενες μέρες η διακήρυξη για την Α΄ Φάση του διαγωνισμού που αφορά την ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Λάρισας. και ειδικότερα την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και των σταθμών. Ασφαλώς για να πάρει σάρκα και οστά το συγκεκριμένο έργο έχουμε ως πόλη και ως περιοχή μεγάλο δρόμο ακόμη, μπροστά μας, καθώς θα πρέπει να ακολουθήσει και η Β΄ Φάση που αφορά την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης, αλλά, όπως τόσα και τόσα έργα στην Ελλάδα, είναι βασικό αυτό που λέει ο θυμόσοφος λαός. Να μπει το νερό στο αυλάκι. Με την έννοια αυτή θα περιμένουμε με ενδιαφέρον το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για τη δημοπράτηση της Α΄ Φάσης του έργου.

Η ηλεκτροκίνηση εδώ και πολλά χρόνια αποτελούσε στρατηγική επιλογή για την πόλη. Πολύ ορθά ο Δήμος Βόλου, εδώ και είκοσι τουλάχιστον χρόνια, έβλεπε ότι η χωροταξία της γείτονος πάνω στο βασικό οδικό και σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, της έδιναν ένα μείζον στρατηγικό πλεονέκτημα στο χώρο της Κεντρικής Ελλάδος και αναπόφευκτα έθεταν το Βόλο και την ευρύτερη περιοχή σε ήσσονα μοίρα. Μία μοίρα δυσανάλογη για τον επίσης κεντροβαρή ρόλο που έχει η περιοχή μας, λόγω της παρουσίας του λιμανιού και της σημαντικής βιομηχανικής παράδοσης. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι πουθενά αλλού στον ελλαδικό χώρο δεν υπάρχει τόσο ισχυρό συμπληρωματικό, αλλά και συνάμα και ανταγωνιστικό, δίπολο αστικών κέντρων. Ούτε η Καβάλα με τη Δράμα, ούτε το Ηράκλειο με τα Χανιά, ούτε το Μεσολόγγι με το Αγρίνιο, έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά που συγκεντρώνουν οι δύο θεσσαλικές πόλεις. Ευτυχώς για το Βόλο το μειονέκτημα της Μαγνησίας έναντι της γείτονος σε ότι αφορά τον κομβικό της ρόλο στον οδικό και σιδηροδρομικό χάρτη, που την ανέδειξαν και ένα σημαντικό εμπορικό κέντρο με ισχυρό πρωτογενή τομέα, αντισταθμίζεται τα τελευταία χρόνια με την αργή αλλά σταθερή ενδυνάμωση του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου και τη διαφαινόμενη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, που θα επιτευχθεί με την ηλεκτροκίνηση της γραμμής, που θα επιφέρει αύξηση του επιβατικού έργου που θα επέλθει μέσω της μείωσης της τιμής του εισιτηρίου εξαιτίας της θεαματικής μείωσης του κόστους κίνησης των μηχανών και το κυριότερο εξαιτίας της θεαματικής αύξησης που πρόκειται να επέλθει και στο εμπορευματικό έργο προς και από το λιμάνι του Βόλου

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου