ΤΟΠΙΚΑ

Είχε αφεθεί στην τύχη της …

είχε-αφεθεί-στην-τύχη-της-714771

Σοβαρές καταγγελίες από το Διευθυντή της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου Βόλου.

Πράματα και ….θάματα στη Διεύθυνση Καθαριότητας του Δήμου Βόλου καταγγέλει σε υπηρεσιακό σημείωμα που επέδωσε την περασμένη Τρίτη στην αρμόδια Αντιδήμαρχο Νατάσσα Οικονόμου, ο Διευθυντής της Υπηρεσίας κ. Χρ. Τσιλιός, επιστολή που κοινοποίησε και στο Σύλλογο Εργαζομένων στους ΟΤΑ με την παράταξη της ΔΑΣ/ΟΤΑ να τη δίνει χθες στα ΜΜΕ.

Ο κ.Τσιλιός αναφέρεται αναλυτικά στην κατάσταση που βρήκε στην Υπηρεσία τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν ανέλαβε καθήκοντα Διευθυντή στην υπηρεσία, καθώς και όλα όσα έχουν γίνει από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του μέχρι σήμερα.

Ειδικότερα, μεταξύ των άλλων ο κ. Τσιλιός, σημειώνει τα ακόλουθα :

«Πριν από όλα θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι πηγαίνοντας στην Διεύθυνση Καθαριότητας τον Σεπτέμβρη του 2012 βρέθηκα εμπρός σε μία εντελώς ανοργάνωτη και αφημένη από πολλού χρόνου στην τύχη της Υπηρεσίας , η οποία μπορώ να πω ότι λειτουργούσε μόνο χάρη στον αυτόματο πιλότο.

Υπήρχαν πάρα πολλά πράγματα, τα οποία ήταν εντελώς άγνωστα, όπως για παράδειγμα ο αριθμός των οχημάτων και των μηχανημάτων. Κανένας δεν ήξερε πόσα και ποια οχήματα ή μηχανήματα διέθετε η κάθε Υπηρεσία, πόσα από αυτά είναι σε κυκλοφορία, και σε ποια ΔΕ βρίσκονται. Πολλά οχήματα, ή μηχανήματα έπρεπε να είχαν αποσυρθεί από χρόνια ίσως,
όμως δεν είχε οργανωθεί κατάλληλο γραφείο για τον σκοπό αυτό.

Στο συνεργείο δεν υπήρχε κανένας τρόπος καταγραφής της εισόδου και εξόδου των μηχανικών μέσων και συνεπώς ελέγχου των ζημιών.

Οι σχέσεις μεταξύ κάποιων υπαλλήλων και κυρίως μεταξύ των ΔΕ -από όσα μου έχουν εκμυστηρευθεί- δεν ήταν και οι καλύτερες δυνατές.

Η Διεύθυνση Καθαριότητας και κατά συνέπεια ο Δήμος Βόλου είχε παντελή άγνοια των ποσοτήτων των εναποτιθέμενων απορριμμάτων, γιατί αυτό ποτέ δεν είχε ζητηθεί από τον ΧΥΤΑ, κάτι που εγώ απαίτησα να γίνεται σε εβδομαδιαία βάση, ώστε να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου των οικονομικών δεδομένων αλλά και η στατιστική επεξεργασία τους για καθορισμό δρομολογίων ή επαναπροσδιορισμού τομέων για τον ορθολογισμό της αποκομιδής. Έχω κάνει εισηγήσεις για την μείωση των ποσοτήτων των απορριμμάτων, κάτι που συνεπάγεται μείωση εξόδων και οικονομικό όφελος για τον Δήμο, που ακόμη δεν έχουν ευοδωθεί.

Οι διάφορες Δ.Ε λειτουργούσαν λίγο ως πολύ αυτόνομα και δεν υπήρχε ενιαία αντίληψη της Υπηρεσίας. Οι χρησιμοποιούμενοι σαν φύλακες, εργάτες καθαριότητας, είχαν να λαμβάνουν πολλά ρεπό από μακρού χρόνου (από τις αρχές του 2012).

Όλα αυτά τα προβλήματα άρχισαν σταδιακά να λύνονται. Τα οχήματα καταγράφηκαν και υπάρχει πλέον πλήρης γνώση του εξοπλισμού όλων των Υπηρεσιών, ενώ δρομολογήθηκε η απόσυρση των άχρηστων οχημάτων με ότι αυτό συνεπάγεται οικονομικά από τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα.

Τα οφειλόμενα ρεπό στους «φύλακες» τακτοποιήθηκαν. Στο συνεργείο πλέον έχει μπει τάξη.

Με δική μου παρέμβαση βρέθηκε τρόπος να καταβληθεί μέρος τουλάχιστον των υπερωριών στους εργαζόμενους για την απασχόληση τους στον αποχιονισμό κατά την χειμερινή περίοδο, υπερωρίες που δεν πήραν οι εργαζόμενοι της Δ.Ε Νέας Ιωνίας, γιατί ο τότε προϊστάμενος Θεόδωρος Τσαλούχας δήλωσε, προς τιμήν του, ότι τις έχει τακτοποιήσει σε ρεπό.

Οι σχέσεις μεταξύ των συναδέλφων πλέον είναι καλές, οι Δημοτικές Ενότητες •συνεργάζονται άψογα μεταξύ τους και η αντίληψη του Ενιαίου Δήμου Βόλου αποτελεί πλέον παγιωμένη κατάσταση, ενώ είναι κοινή πεποίθηση και γενικά παραδεκτό ότι συμπεριφέρομαι ισότιμα και δίκαια σε όλους και μπορώ να καυχηθώ ότι η παραγωγικότητα της Υπηρεσίας έχει αυξηθεί σαν αποτέλεσμα της συμπεριφοράς μου απέναντι στους εργαζόμενους».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου