ΤΟΠΙΚΑ

Κλείνει το εργοστάσιο τσιμέντου της Χαλκίδας

κλείνει-το-εργοστάσιο-τσιμέντου-της-χ-715580

Δυσάρεστη εξέλιξη που μας γεμίζει προβληματισμό, χαρακτήρισε την χθεσινή απόφαση της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ για την οριστική παύση της λειτουργίας του εργοστασίου της Χαλκίδας, στο πλαίσιο προγράμματος αναδιάρθρωσης της παραγωγικής δομής του τσιμέντου, ο πρόεδρος της Ένωσης Προσωπικού Τσιμεντοβιομηχανίας ΑΓΕΤ Βόλου, Βάιος Κουκλουμπέρης, μιλώντας στην ΕΡΑ Βόλου.

«Γνωρίζαμε ότι από πέρυσι το εργοστάσιο είχε μειωμένη δραστηριότητα, αλλά όχι και να το κλείσουν. Εμείς, θα δούμε τι θ’ αποφασίσουν οι 236 εργαζόμενοι στο συγκεκριμένο εργοστάσιο μετά τη συνάντηση με τη διοίκηση κι ανάλογα θα πράξουμε. Ήδη για μεθαύριο Πέμπτη έχουμε γενική συνέλευση, καθώς θα πρέπει να ενημερώσουμε τους συναδέλφους για την τελική πρόταση της εταιρείας για τη συλλογική σύμβαση. Αύριο σας θυμίζω έχουμε συνάντηση και πάλι με τη διοίκηση για να διαμορφωθούν οι τελικές προτάσεις». Ο κ. Κουκλουμπέρης ανέφερε πάντως ότι το σωματείο εργαζομένων στο εργοστάσιο της Χαλκίδας δεν συμμετείχε στις συζητήσεις με τη διοίκηση από κοινού με τα άλλα σωματεία, αλλά χειρίζονταν το όλο θέμα αυτόνομα.

Ανακοίνωση ΑΓΕΤ

Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή της η ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ, στο πλαίσιο του προγράμματος της παραγωγικής αναδιάρθρωσης σημαντικό ρόλο στη νέα δομή παίζουν πλέον τα εργοστάσια Βόλου και Μηλακίου Εύβοιας, τα οποία αξιοποιούν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, ιδιαίτερα των λιμενικών τους εγκαταστάσεων, για την εξυπηρέτηση της εσωτερικής αγοράς και την ενίσχυση της εξαγωγικής παρουσίας της ΑΓΕΤ Ηρακλής στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

«Η λειτουργία του εργοστασίου Χαλκίδας, η παραγωγική δραστηριότητα του οποίου βρίσκεται σε αδράνεια από τον Ιούλιο του 2011, παύει οριστικά. Η απόφαση αυτή έρχεται σε συνέχεια μιας σειράς προσπαθειών με επενδύσεις σε νέα τεχνολογία παραγωγής τσιμέντου και ενεργειών για νέες δραστηριότητες, που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να καταστεί η λειτουργία της συγκεκριμένης μονάδας ανταγωνιστική και να διασφαλισθεί η βιωσιμότητά της. Ωστόσο, παρά τις σχετικές προσπάθειες το εργοστάσιο της Χαλκίδας υπέστη σοβαρή μείωση πωλήσεων λόγω της συρρίκνωσης της κατασκευαστικής δραστηριότητας στην Αττική, κύρια αγορά του εργοστασίου, κατά 80% από το 2008 έως σήμερα. Σε συνθήκες πλεονάζουσας παραγωγικής δυναμικότητας στην αγορά, το εργοστάσιο της Χαλκίδας κατέστη πλέον μη βιώσιμο.

Η εφαρμογή του προγράμματος αναδιάρθρωσης έχει άμεση ισχύ.

Δέσμευση και επιδίωξη της εταιρείας είναι η προσπάθεια εξεύρεσης κάθε δυνατής λύσης που θα περιορίσει τις προσωπικές και κοινωνικές επιπτώσεις από τη διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου Χαλκίδας στους 236 εργαζομένους, οι οποίοι επηρεάζονται. Για τον σκοπό αυτό, η εταιρεία έχει καλέσει τους εκπροσώπους των εργαζομένων του εργοστασίου σε διαβούλευση ως προς την διακοπή των συμβάσεων εργασίας σύμφωνα με τις προβλέψεις του νόμου.

Με τη νέα παραγωγική δομή η εταιρεία αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες των δυο παραγωγικών μονάδων και της εφοδιαστικής αλυσίδας της ΑΓΕΤ Ηρακλής, αυξάνει την παραγωγικότητά της κατά 30%, διασφαλίζει τη βιωσιμότητά της και ανταποκρίνεται στις προκλήσεις του μέλλοντος, ενδυναμώνοντας και εδραιώνοντας τη θέση της ως εξαγωγικής δύναμης στη λεκάνη της Μεσογείου.

Η παραγωγική αναδιάρθρωση εκτιμάται ότι θα έχει εφ’ άπαξ αρνητική επίδραση στα οικονομικά αποτελέσματα της ΑΓΕΤ Ηρακλής και κατ’ επέκταση του Ομίλου εταιρειών Ηρακλής κατά €57 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2013. Συγκεκριμένα, αρνητική επίδραση αναμένεται κυρίως λόγω της απομείωσης παγίων περιουσιακών στοιχείων και ανταλλακτικών, του κόστους αποζημιώσεων προσωπικού και του κόστους φυσικών αποκαταστάσεων στη μονάδα Χαλκίδας. Όσον αφορά τις επόμενες χρήσεις, εκτιμάται ότι θα υπάρξει θετική επίδραση κατά 18 εκατ. ευρώ περίπου ανά έτος και αύξηση της παραγωγικότητας.

Από 26/03/2013 η εξυπηρέτηση των πελατών και συνεργατών της Αττικής θα γίνεται από το Κέντρο Διανομής Δραπετσώνας, ενώ η εξυπηρέτηση της λοιπής εσωτερικής αγοράς θα εξακολουθήσει να γίνεται από τα εργοστάσια Βόλου Μαγνησίας και Μηλακίου Εύβοιας και τα Κέντρα Διανομής τσιμέντου στη Δραπετσώνα, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Ηγουμενίτσα, Ρίο Πατρών και Ηράκλειο Κρήτης».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου