ΤΟΠΙΚΑ

Φως στο τούνελ της Γορίτσας…

φως-στο-τούνελ-της-γορίτσας-851206

Το τελευταίο μέτρο της σήραγγας της Γορίτσας ανοίγουν την ερχόμενη Τρίτη τα συνεργεία της αναδόχου εταιρίας ΜΕΛΚΑ Α.Ε.
Η διάνοιξη του τελευταίου μέτρου θα γίνει πανηγυρικά. Η κατασκευάστρια του έργου εταιρία έχει προσκαλέσει επισκέπτες να παραβρεθούν στο γεγονός, όταν δηλαδή τα συνεργεία θα διανοίγουν το τελευταίο μέτρο της σήραγγας για να συνδεθεί ο κλάδος της που διανοίχθηκε από τα δυτικά με εκείνον που διανοίχθηκε από τα ανατολικά.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα που ανακοίνωσε η ΜΕΛΚΑ Α.Ε., για την ολοκλήρωση της διάνοιξης (α’ φάσης) της σήραγγας την Τρίτη 4 Δεκεμβρίου η προσέλευση των επισκεπτών θα γίνει από τις 11 έως τις 11:45 το πρωί. Στις 12 το μεσημέρι θα γίνει η διάνοιξη του τελευταίου μέτρου, ενώ μισή ώρα αργότερα θα ακολουθήσει αγιασμός από τον Μητροπολίτη Δημητριάδος.
Στις 12:45 θα γίνει πορεία με τα πόδια μέσα στη σήραγγα έως την ανατολική έξοδό της, ενώ από στη 1 μ.μ. επίσκεψη στο χώρο της υπό κατασκευή κοιλαδογέφυρας, η οποία φαίνεται πανοραμικά από την ανατολική έξοδο της σήραγγας.
Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με δεξίωση στο χώρο της σήραγγας κοντά στο δυτικό στόμιο.
Μηχανήματα και συνεργεία της εταιρίας για το τρίτο τμήμα του Περιφερειακού από τη Γορίτσα μέχρι την Αγριά ξεκίνησαν τις εργασίες το καλοκαίρι του 2006.
Η συμβατική υποχρέωση ολοκλήρωσης του τμήματος λήγει στις 18 Αυγούστου 2008 και περιλαμβάνει δύο μεγάλα έργα με αρκετές ιδιαιτερότητες: τη σήραγγα στη Γορίτσα και την κοιλαδογέφυρα πάνω από το εργοστάσιο της ΑΓΕΤ. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 19.800.000 ευρώ, ενώ το 50% αποτελεί η σήραγγα.
Η διάτρηση του λόφου της Γορίτσας για τη διέλευση του περιφερειακού ξεκίνησε πριν 1,5 χρόνο περίπου.
Η σήραγγα είναι μήκους 500 μέτρων, ενώ η διάνοιξη των 400 μέτρων έγινε και από τις δύο πλευρές με τη μέθοδο των εκρήξεων, λόγω του ότι πρόκειται για σκληρό βράχο, που δεν επιτρέπει εργασίες με μηχανικά μέσα.
Οι εργασίες «σκόνταψαν» το πρώτο χρονικό διάστημα σε αρχαιολογικά ευρήματα και αρχαία κτίσματα στο ύψωμα, ωστόσο τα ζητήματα διευθετήθηκαν σύντομα και δεν σταμάτησαν την πρόοδο των εργασιών.
Η σήραγγα προβλέπεται να λειτουργεί με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, μία για κάθε κατεύθυνση, από μία βοηθητική λωρίδα 1,5 μέτρου σε κάθε κατεύθυνση και πεζοδρόμια.
Εκτός από τα συστήματα εξαερισμού, πυρόσβεσης και φωτισμού, προβλέπεται η εγκατάσταση ηλεκτρονικού κυκλώματος παρακολούθησης του έργου για τον εντοπισμό και την άμεση αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου