ΤΟΠΙΚΑ

«Παγωμένες» οι χειμερινές εκπτώσεις

παγωμένες-οι-χειμερινές-εκπτώσεις-27877

Σε σχέση με πέρυσι πτώση έως και 30% στην κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων

Οι εκπτώσεις ξεκίνησαν στις 15 Ιανουαρίου και συνεχίζουν με όχι τόσο ικανοποιητικά αποτελέσματα, αποδεικνύοντας ότι δεν λειτούργησαν τελικά ως αντίδοτο στην κρίση. Σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα υπάρχει πτώση έως και 30% στην κίνηση της αγοράς παρ’ όλο που οι τιμές έχουν μειωθεί αρκετά λόγω των εκπτώσεων. Οι καταστηματάρχες βάζουν για ακόμη μια φορά τα δυνατά τους για να εξασφαλίσουν το καλύτερο προϊόν σε τιμή προσφοράς, αφού η παρατεταμένη κρίση οδηγεί κάθε χρόνο σε μείωση της κατανάλωσης και άρα του τζίρου τους.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:
Σπυριδούλα Ανδριανουπολίτη

Ο θεσμός των εκπτώσεων αποτελεί διαχρονικά μια «ανάσα» για την ελληνική αγορά, ιδίως σε περιόδους που η οικονομική κατάσταση της χώρας ασφυκτιά κάτω από την πίεση της οικονομικής δυσχέρειας. Η αγορά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους κινούνταν ανεπίσημα σε ρυθμούς προσφορών, εναποθέτοντας την ελπίδα τους οι καταστηματάρχες για αναθέρμανση της αγοράς στις εκπτώσεις. Η μειωμένη κίνηση κατά την εορταστική περίοδο ανάγκασε αρκετούς καταστηματάρχες ν’ αρχίσουν νωρίτερα από την καθορισμένη έναρξη των εκπτώσεων, τις μεγάλες μειώσεις στις τιμές.

Ωστόσο μέχρι στιγμής ακόμα και την περίοδο όπου οι τιμές των προϊόντων έχουν δεχθεί μείωση, ο τζίρος των καταστημάτων ήταν μειωμένος σε σχέση με άλλες χρονιές. Η οικονομική κρίση μπορεί να μην επιτρέπει στους καταναλωτές τα περιττά έξοδα, όμως αυτό φαίνεται να πολεμούν οι έμποροι που επιδιώκουν να δώσουν μια «ανάσα» στην αγορά, η οποία περνά δύσκολα αυτή την εποχή.

Ο κ. Κωνσταντίνος Τσέλιος, έμπορος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, Γ’ Αντιπρόεδρος Ομοσπ. Εμπόρων Θεσσαλίας, μίλησε στον «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ» για τη γενική εικόνα της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων:

«Οι εκπτώσεις έδωσαν μια «ανάσα» στην αγορά το πρώτο δεκαήμερο, μετά όμως τα πράγματα εξελίχθηκαν πιο υποτονικά. Ο κόσμος δείχνει την επιθυμία ν’ αγοράσει, αλλά δυστυχώς οι περισσότεροι δεν έχουν χρήματα, ενώ κάποιοι φοβούνται να ξοδέψουν γιατί έχουν την αβεβαιότητα του μέλλοντος».
Όσον αφορά σε τι επίπεδα κυμάνθηκε η αγορά σε σχέση με πέρυσι, ο ίδιος υποστήριξε: «Τις γιορτές δεν ήταν αυξημένη η κίνηση στην αγορά, γι’ αυτό το λόγο εν’ όψει εκπτώσεων περιμέναμε ανάκαμψη. Σε σύγκριση με τις περσινές εκπτώσεις έχουμε πτώση 30% αν και η επίσημη μέτρηση θα γίνει μετά το τέλος των εκπτώσεων».
Τέλος αφήνει το δικό του μήνυμα προς τους φορείς και τους καταναλωτές της αγοράς του Βόλου: «Η αγορά θέλει ηρεμία για να δουλέψει, πράγμα που δεν υπάρχει, μέτρα ανάπτυξης, ρυθμίσεις στα χρέη, καταναλωτές ήρεμους και όχι ανασφαλείς. Προτεραιότητα έχει η στήριξη της τοπικής αγοράς από τους καταναλωτές.

Τα λεφτά πρέπει να μείνουν στον τόπο μας και όχι να φεύγουν στο εξωτερικό».
Για το θέμα μίλησε και ο κ. Απόστολος Νάσιος, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου: «Την πρώτη βδομάδα των εκπτώσεων, ενώ φάνηκε ότι η κίνηση ήταν ικανοποιητική κυρίως στην ένδυση και στην υπόδηση, από κει και πέρα τις τελευταίες δυόμιση βδομάδες υπάρχει μια μεγάλη καθίζηση στην αγορά. Η κίνηση σε σχέση με πέρυσι το αντίστοιχο διάστημα είναι πολύ πτωτική και με πτώση τουλάχιστον γύρω στα 20%». Τα ποσοστά των εκπτώσεων που υπάρχουν στις βιτρίνες των καταστημάτων βλέπουμε ότι κυμαίνονται από 60% – 80%, ποσοστά έκπτωσης σε ικανοποιητικό βαθμό.

Ο κ. Νάσιος επισημαίνει: «Για μένα προσωπικά δεν έχει τόσο νόημα το ύψος της έκπτωσης, γιατί κατά κύριο λόγο είναι αλήθεια ότι σε πολλά καταστήματα μπορεί να δούμε το έως 60% ή έως 80% που σημαίνει ότι πολύ λίγα είδη μπορεί να έχουν μεγάλη έκπτωση, και τα περισσότερα να έχουν μικρότερη. Πέρα από αυτό μπορεί να υπάρχει μια επιχείρηση η οποία πριν τις εκπτώσεις να πουλάει ούτως η άλλως τα είδη της σε πολύ χαμηλές τιμές και μετά την περίοδο των εκπτώσεων να μην μπορεί να κάνει έκπτωση 50% – 60 % γιατί είναι ήδη χαμηλή η τιμή.

Στον καταναλωτή αυτό που συμφέρει αυτή την εποχή, όταν συγκρίνουμε μη επώνυμα προϊόντα, σίγουρα συμφέρει αυτό που δεν έχει τη μεγάλη την έκπτωση, άρα ουσιαστικά να το αγοράζει φθηνότερα. Άρα σύμφωνα με τα παραπάνω το ύψος των εκπτώσεων που βλέπουμε στις βιτρίνες είναι σχετικό».

Στο τέλος ο ίδιος πρόσθεσε: «Παρότι υπάρχει μεγάλη πτώση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά δεν μπορώ να μην ευχαριστήσω και εκ μέρους όλων των εμπόρων συναδέλφων του Βόλου τους Βολιώτες καταναλωτές που τις δύσκολες αυτές στιγμές την περίοδο των εκπτώσεων αλλά και την περίοδο των γιορτών στήριξαν και στηρίζουν την τοπική μας αγορά και συγκεκριμένα τα τοπικά μας εμπορικά βολιώτικα καταστήματα».

Συνεχίζοντας συμπληρώνει χαρακτηριστικά: «Βλέπουμε, λοιπόν, ότι υπάρχει μια στροφή στις μικρές τοπικές επιχειρήσεις και όχι τόσο στις μεγάλες ξένες πολυεθνικές αλυσίδες. Επομένως πρέπει και έχουμε χρέος όλοι μας και εμείς που ασχολούμαστε με τον Εμπορικό Σύλλογο να ευχαριστήσουμε τους καταναλωτές που μας στηρίζουν και να τους προτρέπουμε να στηρίζουν τα βολιώτικα καταστήματα».

Την άποψή της για το θέμα εξέθεσε και η κ. Βάσω Κλεφτάκη, γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου: «Η αγορά δεν κινήθηκε όπως προσδοκούσαμε και ο λόγος είναι γνωστός για όλους μας και ίσως εμείς οι έμποροι τον γνωρίζουμε καλύτερα απ’ όλους τους άλλους». Η οικονομική κρίση είναι γνωστό ότι έχει επηρεάσει το πορτοφόλι των καταναλωτών, αφού η πτώση των τιμών δεν φαίνεται να ήταν τόσο δελεαστική για τους ίδιους

Η κ. Κλεφτάκη επεσήμανε: «Δεν θεωρώ ότι οι καταναλωτές περιμένουν την πτώση των τιμών, γιατί όταν κάποιος κάτι το χρειάζεται το αγοράζει τη στιγμή που το θέλει. Φυσικά είναι κίνητρο να μπορεί να το αγοράσει σε καλύτερη τιμή από την αναγραφόμενη, αλλά θεωρώ ότι γενικά υπάρχει πρόβλημα, γιατί οι άνθρωποι δεν έχουν πλέον χρήματα αφού καθημερινώς αντιμετωπίζουν οικονομικά πρόβληματα και γι’ αυτό θα πρέπει να φροντίσουν να δώσουν χρήματα στον κόσμο για να κινηθεί η αγορά με στόχο να εξομαλυνθεί η κατάσταση. Βέβαια όλοι γνωρίζουμε ότι η κατάσταση δεν θ’ αλλάξει δραματικά και δεν ευελπιστούμε ότι θα γίνει όπως ήταν στο παρελθόν».

Σύμφωνα με την ίδια οι τιμές είναι αρκετά χαμηλές και σε συνάφεια πάντα με το προϊόν και την ποιότητά του. Όπως είναι λογικό οι περισσότεροι δίνουν προτεραιότητα να ξοδέψουν τα χρήματά τους σε βιοποριστικά έξοδα, να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους και μετά ν’ αγοράσουν ο,τιδήποτε που θεωρούν απαραίτητο.

Όσον αφορά αν βλέπει το μέλλον της αγοράς με αισιόδοξη ματιά, η ίδια υποστήριξε: «Θέλω και ελπίζω τα πράγματα ν’ ανακάμψουν, ελπίδα έχουμε όλοι και περιμένουμε την εξέλιξη».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου