ΤΟΠΙΚΑ

Μεγάλος ο κίνδυνος απένταξης της Κάρλας

μεγάλος-ο-κίνδυνος-απένταξης-της-κάρλ-41680

Σε οριακό σημείο βρίσκονται οι εργολαβίες ύδρευσης και άρδευσης της λίμνης Κάρλας, αφού αν δεν υπάρξει συμφωνία σε διάστημα τριών μηνών με τον ανάδοχο προκειμένου να συνεχιστούν τα έργα, θα πρέπει να γίνει εκ νέου επαναπροκήρυξη, πράγμα που θα επιφέρει καινούργια καθυστέρηση για το έργο. Αυτό τονίστηκε χθες σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Τεχνικό Επιμελητήριο Μαγνησίας, στην οποία συμμετείχαν υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Όπως επισημάνθηκε από τους υπηρεσιακούς παράγοντες, αν δεν προχωρήσει το έργο, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος απένταξής του, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να επιστραφούν εκατομμύρια ευρώ στην Ευρωπαϊκή ¨Ένωση.

Ρεπορτάζ: Αθηνά Τσιργή

Ωστόσο από τη χθεσινή σύσκεψη οι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου δεσμεύτηκαν ότι οι εργολαβίες στην Κάρλα θα προχωρήσουν και για το σκοπό αυτό έχουν εξασφαλιστεί μέσω ΕΣΠΑ 21,5 εκατομμύρια ευρώ.

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτης Αναγνώστου, αναφερόμενος στο έργο, τόνισε ότι όλοι οι φορείς με επικεφαλής την Περιφέρεια πρέπει να συνεργαστούν προκειμένου το έργο να μην απενταχθεί αλλά να ολοκληρωθεί, επεσήμανε δε ότι έγινε δεκτό το αίτημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου και αν σε διάστημα τριών μηνών δεν υπάρξει συμφωνία με τον ανάδοχο να συνεχίσει τα έργα, που ήδη υπέβαλε αίτημα διάλυσης της εργολαβίας, θα επαναδημοπρατηθούν οι εργολαβίες. «Είμαστε με το πιστόλι στο κρόταφο. Πρέπει να κινηθούμε πολύ γρήγορα. Αν κινηθούμε όλοι συντεταγμένα, θα έχουμε κάποιο αποτέλεσμα, ο ρυθμός υλοποίησης των έργων κοντεύει να μας οδηγήσει σε περιβαλλοντική υποβάθμιση. Υπάρχει δέσμευση ότι το έργο της άρδευσης προχωρά, τα χρήματα υπάρχουν και δεν υπάρχει δικαιολογία να μην αφήνουν κάποιοι ολίγοι με μικροσυμφέροντα να προχωρήσει το έργο της ύδρευσης», τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας.

Εργολαβία συντήρησης

Στο μεταξύ στη χθεσινή σύσκεψη τονίστηκε ότι άμεσα θα δοθούν 910.000 ευρώ για την επιδιόρθωση ζημιάς που υπέστη το αντλιοστάσιο του ταμιευτήρα της λίμνης από πυρκαγιά.

Τέλος στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο ΤΕΕ Μαγνησίας για το θέμα της Κάρλας συμμετείχαν από πλευράς του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων οι κ.κ. Γεώργιος Κουντούρης, Γενικός Διευθυντής Υδραυλικών Έργων, Σταύρος Ποτουρίδης, διευθυντής της Δ7, Μιχάλης Δερμιτζάκης, μηχανικός Δ7, Αθανάσιος Δεματάς, μηχανικός Δ7 και η διευθύντρια της ΕΥΔΕ Κάρλας κ. Ξένια Καρατζά.

Ακόμη συμμετείχαν οι τεχνικοί σύμβουλοι του έργου κ.κ. Παναγιώτης Παναγόπουλος, Θεόδωρος Μελάχρης και Αλβέρτος Κοέν και η πρόεδρος του φορέα διαχείρισης της Λίμνης Κάρλας κ. Ιφιγένεια Κάγκαλου.

Από την πλευρά του ΤΕΕ Μαγνησίας συμμετείχαν οι κ.κ. Σωκράτης Αναγνώστου, πρόεδρος, Νάνσυ Καπούλα, αντιπρόεδρος, Βίκυ Μήτρου, γενική γραμματέας, Γιώργος Γαργάλας, Νίκος Καραγιάννης και Κώστας Φλαμπούρης, μέλη της Διοικούσας Επιτροπής.

Αιχμές του Περιφερειάρχη

για «απουσίες» από την Κάρλα

«Χαίρομαι, χαίρομαι, χαίρομαι… Χαίρομαι πολύ που έστω και αυτή τη στιγμή καταλαβαίνει ότι πρέπει να συνεργαστούμε». Ήταν η πρώτη αντίδραση, με αιχμές του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστού, όταν μετά το τέλος της σύσκεψης στο ΤΕΕ Μαγνησίας για την Κάρλα τού μεταφέρθηκε από δημοσιογράφους ότι ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητήριου εξέφρασε τη θέση περί συνεργασίας όλων και πρωταγωνιστικού ρόλου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ώστε να αντιμετωπιστούν συμφέροντα που αντιμάχονται το έργο στη λίμνη Κάρλα και να προχωρήσουν οι εργολαβίες.

Επισημαίνοντας πολλές φορές στη σύντομη δήλωση – απάντηση ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι μόνιμα παρούσα, υπερβαίνοντας τις ευθύνες που της αναλογούν, σε οποιοδήποτε εμπόδιο προκύπτει με τις εργολαβίες ή και την ίδια λειτουργία του έργου, ο Κ. Αγοραστός άφησε σαφώς να εννοηθεί ότι όσοι υποδεικνύουν σήμερα την αναγκαιότητα συνεργασίας, τόσο καιρό απουσίαζαν…

«Είναι πολύ απλά τα πράγματα», απάντησε ο κ. Αγοραστός. «Η Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι εκεί κάθε μέρα, είναι στη λίμνη και δίνει λύση στα προβλήματα. Εμείς ξεμπλέξαμε την πρόσθετη χρηματοδότηση για να επανεκκινήσει το έργο, εμείς επισκεφθήκαμε την περιοχή όταν πλημμύρισαν 25.000 στρέμματα, δικές μας είναι οι παρεμβάσεις για τα πολλά κρούσματα κλοπών και διαρρήξεων, εμείς έχουμε διαρκή συνεργασία και πιέζουμε το υπουργείο. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Η ουσία είναι ότι είμαστε εκεί, χωρίς να έχουμε την ευθύνη. Αλλά δίνουμε λύσεις αντιλαμβανόμενοι τα προβλήματα που υπάρχουν. Εμείς είμαστε παρόντες. Δεν έχουμε το έργο, αλλά ουσιαστικά ενεργούμε για το έργο».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου