ΤΟΠΙΚΑ

Προωθούν τα γενετικά τροποποιημένα προϊόντα

προωθούν-τα-γενετικά-τροποποιημένα-π-851206

Τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών προκαλεί το νέο βιβλίο Βιολογίας για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου.
Ομάδα καθηγητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, με την οργανωτική στήριξη της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, διοργανώνει εκδήλωση την ερχόμενη Δευτέρα, στις 6.30 το απόγευμα στην αίθουσα του Μεταξουργείου με θέμα: τα Μεταλλαγμένα και οι προσεγγίσεις των βιβλίων της Βιολογίας.
Κεντρικός ομιλητής θα είναι ο κ. Δημήτρης Κουρέτας, καθηγητής του τμήματος βιοχημείας και βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Οι καθηγητές επικρίνουν τους συγγραφείς του βιβλίου για προώθηση των μεταλλαγμένων και ζητούν οι μαθητές να διδαχθούν σφαιρικά και ολοκληρωμένα το θέμα της γενετικής μηχανικής και να ενημερωθούν και για τα στοιχεία και τα επιχειρήματα που υπάρχουν ενάντια στους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση η Ομάδα Πρωτοβουλίας καθηγητών Μαγνησίας: «Φαίνεται ότι το Υπουργείο Παιδείας και οι συγγραφείς του συγκεκριμένου βιβλίου βρήκαν τον τρόπο για να προωθήσουν τα γενετικά τροποποιημένα (γ.τ.) στη χώρα μας. Ό,τι δεν κατάφεραν οι πολυεθνικές των μεταλλαγμένων όλα αυτά τα χρόνια, θέλουν να το πετύχουν αυτοί μέσα από το σχολείο για να γίνουν αποδεκτά από τη νέα γενιά.
Γιατί πώς μπορεί να εξηγηθεί η πλήρης αποδοχή, από τη μεριά των συγγραφέων και του υπουργείου, των επιχειρημάτων των εταιριών για τα πλεονεκτήματα των γ.τ. ποικιλιών στη γεωργία και στις άλλες εφαρμογές της βιοτεχνολογίας;
Στις σελίδες 12-13 καθώς και στις121 έως 126 υποστηρίζουν ότι έχουν δημιουργηθεί ποικιλίες φυτικών και ζωικών οργανισμών που προσφέρουν «…λύσεις σε πολλά κοινωνικά προβλήματα, όπως αυτά του υποσιτισμού, της υποβάθμισης του περιβάλλοντος και της βελτίωσης της υγείας του ανθρώπου. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι νέες ποικιλίες καλαμποκιού και σταριού, που είναι ανθεκτικές σε διάφορα έντομα και μικροοργανισμούς, με αποτέλεσμα οι καλλιέργειες να έχουν μεγαλύτερη απόδοση…».
Ειδικά στη σελ. 124 γίνονται πιο συγκεκριμένοι: «Όταν καλλιεργούμε τέτοια φυτά, δεν χρειάζεται να κάνουμε χρήση παρασιτοκτόνων». Δεν αναφέρονται καθόλου στην αμφισβήτηση των επιχειρημάτων αυτών από σημαντική μερίδα επιστημόνων καθώς και από την πλειοψηφία των καταναλωτών και παραγωγών σε διάφορες χώρες (Στη χώρα μας η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών και όλα τα Νομαρχιακά συμβούλια είναι ενάντια).
Το μεγαλύτερο όμως ψέμα στο βιβλίο είναι κρυμμένο στις φωτογραφίες της σελ. 124: χωρίς σχόλια προτείνεται η υπεροχή των ωραίων στην όψη γ.τ. ντοματών, έναντι των άθλιων στην όψη, σαπισμένων μη γ.τ., που είναι έτοιμες για τη χωματερή ή για τις κότες. Το ψέμα θα μπορούσε να αποκαλυφθεί-επίσης χωρίς σχόλια-με μια άλλη φωτογραφία από τις αντίστοιχες ντομάτες παραδοσιακής ποικιλίας, που παραθέτουμε συνημμένα.
Σε άλλο σημείο αναφέρουν: «Τα τελευταία χρόνια, περίπου 1.300 εταιρίες εργάζονται στον τομέα της βιοτεχνολογίας σε όλο τον κόσμο…». Δεν λένε όμως ότι οι εταιρείες αυτές χρησιμοποιούν γενετικό υλικό από την παγκόσμια κληρονομιά, που επί χιλιετίες βελτίωναν οι ανώνυμοι καλλιεργητές. Μέσα στο εργαστήριο και σε 2-3 μήνες, προσθέτοντας ή αφαιρώντας γονίδια, παράγουν ένα νέο οργανισμό, που τον μετατρέπουν στη συνέχεια σε εταιρική ιδιοκτησία-μέσω της πατέντας-και αποκτούν έτσι το δικαίωμα του ελέγχου της παγκόσμιας διατροφής.
Βάζουν βέβαια κάποιον προβληματισμό στις εργασίες, που υποτίθεται ότι θα δοθούν στους μαθητές από τους καθηγητές τους, αλλά τα επιχειρήματα κατά των μεταλλαγμένων καλούνται να τα βρουν οι ίδιοι οι μαθητές. Στο κείμενο του Βιβλίου δεν υπάρχει κανένα επιχείρημα ενάντιά τους, εκτός από ένα κείμενο στη σελ.126 από την εφημερίδα «Καθημερινή», όπου πολύ επιφανειακά και συνοπτικά γίνεται κριτική της Γενετικής, από τη σκοπιά της Βιοηθικής μόνο, πράγμα που δείχνει ότι το κάνουν για να κρατήσουν τα προσχήματα. Η όλη προσέγγιση του βιβλίου έχει σα στόχο αυτό που αναφέρθηκε και στην αρχή, δηλαδή την αποδοχή των μεταλλαγμένων από τη νέα γενιά. Και δεν πρόκειται περί λάθους.
Σαν καθηγητές Μ.Ε. ζητάμε οι μαθητές να διδαχθούν σφαιρικά και ολοκληρωμένα το θέμα της γενετικής μηχανικής και να ενημερωθούν και για τα στοιχεία και τα επιχειρήματα, που υπάρχουν ενάντια στα γ.τ. είδη(μεταλλαγμένα)».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου