ΤΟΠΙΚΑ

Γιώργος Λαμπράκης : Το πολύπαθο οδικό κύκλωμα του Πηλίου

γιώργος-λαμπράκης-το-πολύπαθο-οδικό-κ-59097
Του Γιώργου Λαμπράκη

Τον ανύπαρκτο σχεδιασμό των προηγούμενων ετών σε ό,τι αφορά την υλοποίηση μιας σειράς παρεμβάσεων που θα έλυναν μια για πάντα το κουβάρι των προβλημάτων στο πολύπαθο οδικό κύκλωμα του Πηλίου εξακολουθεί και πληρώνει η περιοχή. Μετά από ένα διήμερο έντονων και όχι ακραίων καιρικών φαινομένων σημειώθηκε μία ακόμη καθίζηση και διεκόπη και πάλι η κυκλοφορία στο δρόμο Βόλου – Ζαγοράς μέσω Χανίων.

Στην καρδιά της εορταστικής περιόδου και λίγο πριν την Πρωτοχρονιά ο δρόμος υποχώρησε και η κίνηση των οχημάτων γινόταν για περισσότερο από ένα 24ωρο μέσω Τσαγκαράδας. Την ίδια στιγμή τα ελλιπώς πληροφορημένα ΜΜΕ των Αθηνών αναπαρήγαγαν την υποτιθέμενη είδηση της διακοπής της κυκλοφορίας στο Πήλιο, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τη προβολή της περιοχής και μάλιστα εν μέσω εορτών.

Δυστυχώς, δεν είναι η πρώτη φορά και από ό,τι φαίνεται δεν θα είναι και η τελευταία, που παρατηρείται το συγκεκριμένο φαινόμενο. Μετά από κάθε έντονη βροχόπτωση, σε κάποιο σημείο του οδικού κυκλώματος προς το ανατολικό Πήλιο, διακόπτεται η κυκλοφορία των οχημάτων είτε λόγω καθίζησης είτε λόγω κατολισθήσεων. Δεν έχει περάσει άλλωστε πολύς καιρός από τότε που παρέμεινε εκτός λειτουργίας για μήνες ο δρόμος κοντά στο Ξουρίχτι. Γεωλογικά φαινόμενα και η μορφολογία του εδάφους αποτελούν τα αίτια αυτής της κατάστασης, που τα τελευταία, ιδίως, χρόνια έχει λάβει σοβαρές διαστάσεις. Κάθε τρεις και λίγο ο δρόμος κλείνει, οι οδηγοί ταλαιπωρούνται και ολόκληρα χωριά απομονώνονται από τον υπόλοιπο κόσμο. Δε χρειάζεται βέβαια να αναφερθούμε στη ζημιά που προκαλείται στην προσπάθεια προβολής της περιοχής, σε μια περίοδο που το τουριστικό προϊόν αποτελεί τη μοναδική ίσως ελπίδα οικονομικής ανάκαμψης.

Βλέπουμε, λοιπόν, πώς μπορεί να μετατραπεί ένα συγκριτικό αναπτυξιακό πλεονέκτημα σε πραγματική πληγή για μια ολόκληρη περιοχή που προσδοκά στον τουρισμό. Πρόκειται σίγουρα για μία ακόμη αρνητική πρωτοπορία της Μαγνησίας, που έχει δείξει στο πρόσφατο παρελθόν ότι μπορεί να οδηγηθεί σε απίστευτα αδιέξοδα μόνο και μόνο επειδή απουσιάζουν πλήρως ο ορθολογικός σχεδιασμός και η ανάληψη ουσιαστικών πρωτοβουλιών από αιρετούς και μη.

Αλήθεια, πόσα χρόνια έχουν περάσει από τότε που ακούγαμε μεγαλόσχημες ανακοινώσεις και δεσμεύσεις για την ανάγκη παρεμβάσεων στο οδικό κύκλωμα του Πηλίου, ώστε να καταστεί ένας ασφαλής και σύγχρονος δρόμος που θα φέρει την ανάπτυξη στην περιοχή; Πόσοι υπουργοί, βουλευτές, νομάρχες και δήμαρχοι έχουν υποσχεθεί λύσεις που ήταν λόγια του αέρα; Πόσες ευκαιρίες χάσαμε για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου, που κατασκευάστηκε πριν από 60 χρόνια και είναι απολύτως φυσιολογικό να μην μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες;

Τα ερωτήματα δεν τελειώνουν. Αυτό που σίγουρα τελείωσε είναι η δυνατότητα χρηματοδότησης ανάλογων έργων σε μια Ελλάδα βυθισμένη στα χρέη και υπό τη Δαμόκλειο σπάθη της τρόικας. Οι ευκαιρίες που χάθηκαν την τελευταία 10ετία είτε για το φόβο των οικολόγων, που έχουν αποδείξει ότι μπορούν να μπλοκάρουν για χρόνια ανάλογα έργα, είτε γιατί, απλά, ουδέποτε υπήρξε η απαιτούμενη πολιτική βούληση, θα συνεχίσουν να αποτελούν πραγματικό κόλαφο για τους αιρετούς μας και αξεπέραστο εμπόδιο για την ανάπτυξη ενός ολόκληρου νομού.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου