ΤΟΠΙΚΑ

Αντιδράσεις πυροδοτούν οι κρίσεις υποψηφίων διευθυντών στα σχολεία

αντιδράσεις-πυροδοτούν-οι-κρίσεις-υπ-851206

Νέες εντάσεις στο χώρο της Παιδείας αναμένεται να πυροδοτήσουν καταγγελίες εκπαιδευτικών σχετικά με τη διαδικασία κρίσης των υποψηφίων διευθυντών σχολικών μονάδων. Αντιδράσεις και στη Μαγνησία προκαλεί η βαθμολόγηση υποψηφίων από συνυποψηφίους τους.
Εκπαιδευτικοί φέρονται διατεθειμένοι να προσφύγουν στα διοικητικά δικαστήρια για την ακύρωση της διαδικασίας, υποστηρίζοντας ότι υπήρξε μεροληπτική μεταχείριση σε βάρος τους.
Έντονες διαμαρτυρίες απασχολούν τις τελευταίες ημέρες εκπαιδευτικούς κύκλους για το γεγονός ότι τα αιρετά μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμμετέχουν στη διαδικασία κρίσης, την ώρα που είναι οι ίδιοι υποψήφιοι. «Είναι απαράδεκτο», ισχυρίζονται οι διαμαρτυρόμενοι εκπαιδευτικοί, «να είναι κριτές και κρινόμενοι».
Ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Δημ. Παταβάλης, πάντως, διευκρίνιζε χθες ότι η διαδικασία έχει εξελιχθεί σύμφωνα με όσα ρητά προβλέπει η νομοθεσία και όσα διευκρινίζουν οι εγκύκλιοι του υπουργείου Παιδείας, επισημαίνοντας ότι τα αιρετά μέλη του ΠΥΣΔΕ απείχαν σε όσες περιπτώσεις υπήρξε κώλυμα.
Οι αντιδράσεις, σύμφωνα με τον κ. Παταβάλη, είναι οι «συνηθισμένες και αναμενόμενες» σε κάθε παρόμοια διαδικασία από όσους θεωρούν ότι θίγονται. «Ορισμένοι ερμηνεύουν τη νομοθεσία σύμφωνα με τις απόψεις τους και τραγικοποιούν καταστάσεις», ανέφερε.
Επί της ουσίας ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανέφερε ότι τα αιρετά μέλη απείχαν της διαδικασίας και αντικαταστάθηκαν από τους αναπληρωτές τους σε όσες περιπτώσεις «υπήρχε σύγκρουση συμφερόντων».
«Όταν ο ένας εκ των δύο αιρετών και υποψηφίων είχε επιλέξει τη θέση διευθυντή σε συγκεκριμένο σχολείο, θέση την οποία την ίδια ώρα διεκδικούσαν πέντε ακόμη εκπαιδευτικοί για παράδειγμα, τότε εξαιρούνταν από τη διαδικασία και τοποθετούνταν ο αναπληρωτής του. Έτσι, σε καμία περίπτωση δεν ήταν κριτής και κρινόμενος», εξήγησε.
Στο μεταξύ, η προθεσμία υποβολής ενστάσεων για τον αξιολογικό πίνακα των υποψηφίων διευθυντών Γυμνασίων και Λυκείων λήγει στις 9 Νοεμβρίου. Μετά τη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ που θα εξετάσει τις ενστάσεις, θα γίνουν διορθώσεις των στοιχείων εάν χρειαστεί και ο πίνακας θα αποσταλεί για επικύρωση στη Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Διαμαρτυρία
εκπαιδευτικών
«Επιλεκτικές τοποθετήσεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων», καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους εκπαιδευτικοί του Π.Α.ΜΕ. Μαγνησίας.
«Οι επιλεκτικές τοποθετήσεις», όπως αναφέρουν σε ανακοίνωση, «ήταν κάτι που διαφαινόταν πριν ακόμη ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών, γιατί στηρίζονταν σε διατάξεις που ουσιαστικά όριζαν ως κυρίαρχο μηχανισμό επιλογής τη διαδικασία της «συνέντευξης».
Η κριτική μας δεν αφορά όλους τους διευθυντές. Εξάλλου, ξέρουν να τηρούν και τα προσχήματα Είναι, όμως, «απορίας άξιον» πως ορισμένοι-ες με εικοσαετή περίπου υπηρεσία στον κλάδο παίρνουν «Άριστα» (20) στη «συνέντευξη», ενώ άλλοι με τα ίδια αντικειμενικά μετρήσιμα κριτήρια, αλλά με πολύ περισσότερα χρόνια υπηρεσίας βαθμολογούνται από 17 έως ακόμη και 19,8 και στέλνονται στο «πυρ το εξώτερο» του πίνακα κατάταξης. Τα μαγειρέματα που έγιναν με μεράκι από έμπειρους βαθμοκόπους, είχαν στόχο ακόμη και την τοποθέτηση «κάποιων δικών τους» σε σχολική μονάδα της πρώτη τους επιλογής.
Οι εκπαιδευτικοί του Π.Α.ΜΕ. τονίζουμε για μια φορά ακόμη πως οι επιλογές στελεχών πρέπει να γίνονται μέσα από 100% απόλυτα αντικειμενικά μετρήσιμα κριτήρια, χωρίς την περιβόητη «συνέντευξη».»

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου