ΤΟΠΙΚΑ

Σιδηροδρομική «αναγέννηση» στη Μαγνησία

σιδηροδρομική-αναγέννηση-στη-μαγν-851206

Σειρά πολύ σημαντικών έργων που θα απογειώσουν κυριολεκτικά την Μαγνησία και ολόκληρη τη Θεσσαλία, βγάζοντας την από τη σιδηροδρομική απομόνωση στην οποία έχει περιέλθει τα τελευταία χρόνια, εξήγγειλε χθες από το βήμα του αμφιθεάτρου του Τ.Ε.Ε. Μαγνησίας ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΕ/ΕΔΙΣΥ κ. Βασίλης Μακαντάσης.
Η διημερίδα των τριών τμημάτων ΤΕΕ Μαγνησίας, Κεντροδυτικής Θεσσαλίας και Ηπείρου για τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλίας – Ηπείρου, σημείωσε εξαιρετική επιτυχία, καθώς όπως τονίστηκε το έργο θα διεκδικηθεί και μπορεί να κατασκευαστεί, ενώνοντας τις δύο πύλες της χώρας. Ο ρόλος που άλλωστε καλούνται να παίξουν τα λιμάνια του Βόλου κα της Ηγουμενίτσας ξεπερνούν τον εθνικό τους χαρακτήρα και μετατρέπονται σε συνδετήριες πύλες της Ευρώπης και της Ασίας.
Η επιτυχία του Βόλου και της Λάρισας να αναλάβουν πριν από μία εβδομάδα την διεξαγωγή των Μεσογειακών Αγώνων του 2013, οδήγησε την διοίκηση του ΟΣΕ να ανατρέψει τον 10ετή σχεδιασμό των έργων, προκειμένου να προλάβει τις εξελίξεις.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο αρμόδιος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ για το σχεδιασμό των έργων, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι παρεμβάσεις, θα απαιτείται 30 – 35 λεπτά για να μεταβεί κάποιος σιδηροδρομικά από το Βόλο στη Λάρισα, 1.30 περίπου ώρα προς τη Θεσσαλονίκη και 3 ώρες και 10 λεπτά για την Αθήνα. Χρονικά διαστήματα ασύλληπτα για τη σημερινή κατάσταση που υφίστανται οι επιβάτες των σιδηροδρόμων.
Ειδικότερα ο κ. Μακαντάσης, ο οποίος σκόρπισε χαμόγελα στους παρευρισκόμενους με τα όσα ανέφερε, τόνισε:
– Εως τον Οκτώβριο του 2009 θα έχει ολοκληρωθεί η διαπλάτυνση της γραμμής Βόλου Λάρισας με την κατάργηση του γνωστού “S”, που διασχίζει τη Νέα Ιωνία. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 15 περίπου εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνεται και η σύνδεση με τις δύο βιομηχανικές περιοχές Βόλου και Βελεστίνου. Το έργο έχει ενταχθεί στο ΠΕΠ Θεσσαλίας. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ήδη έχει κατατεθεί προς έγκριση στο ΥΠΕΧΩΔΕ.
– Από το 2010 ξεκινούν τα έργα ηλεκτροκίνησης της γραμμής, που θα ολοκληρωθούν το Μάρτιο του 2012, με προϋπολογισμό έργου 15 εκατομμύρια ευρώ. Η μέση ωριαία ταχύτητα θα ανέρχεται στα 120 χλμ., ενώ σε ορισμένα σημεία θα αγγίζει τα 160 χλμ. την ώρα. Στην γραμμή θα κινούνται πλέον οι νέες πολυτελείς ηλεκτροκίνητες αυτοκινητάμαξες Ντεζίρο. Παράλληλα θα υπάρχει τοπική τηλεδιοίκηση της γραμμής.
– Η παραπάνω σιδηροδρομική σύνδεση θα «κουμπώσει» πάνω στον προαστιακό Θεσσαλονίκης – Λάρισας, που θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2008.
– Θα υπάρξει νέα χάραξη δρομολογίων στην Ελλάδα, και προκρίνεται η σύνδεση Βόλου – Λάρισας Καλαμπάκας, χωρίς ενδιάμεση ανταπόκριση.
– Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την σύνδεση με τη ΒΙΠΕ Αλμυρού έχει ήδη υποβληθεί στο ΥΠΕΧΩΔΕ, έχει ολοκληρωθεί η οριστική χάραξη (πιθανές μικροαλλαγές θα γίνουν ίσως), ενώ τις επόμενες ήμερες ολοκληρώνονται και οι γεωτεχνικές μελέτες. Επίσης ο σχεδιασμός των τεχνικών έργων είναι έτοιμος, όπου προβλέπεται συνάμα και σύνδεση με τον Αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.
Ο κ. Μακαντάσης εξέφρασε την άποψη ότι το έργο είναι τεχνικά δύσκολο να ολοκληρωθεί μέχρι το 2013, ωστόσο αν υπάρξουν γρήγορες διαδικασίες αυτό δεν αποκλείεται, εκτός και να προκύψουν εξωγενή προβλήματα, όπως ανασκαφές από την Αρχαιολογία. Ο ίδιος επεσήμανε ότι έχει γίνει αίτηση για χρηματοδότηση του έργου, που έχει προϋπολογισμό 60 εκ. ευρώ (ξεκίνησε με 100 εκ. και πλέον ευρώ) και ζήτησε από τους φορείς της Θεσσαλίας την βοήθειά τους να ενταχθεί στο ΕΣΑΠ 2007-2013.
Ο ίδιος τέλος αναφέρθηκε και στην δυσλειτουργία των δρομολογίων, τονίζοντας ότι ήδη εφαρμόζεται ένα σύγχρονο σύστημα τηλεδιοίκησης, το οποίο θα αποδώσει.
Οι ανακοινώσεις του κ. Μακαντάση φαίνεται να κρίνονται ιδιαίτερα θετικές από τους εκπροσώπους της Μαγνησίας, όπως άλλωστε επισημάνθηκε στο περιθώριο της διημερίδας από τον Αντιπρόεδρο της Βουλής κ. Σούρλα, τον βουλευτή του ΚΚΕ κ. Γκατζή, τον Δήμαρχο Βόλου κ. Βούλγαρη και τους προέδρους των Τ.Ε.Ε. Μαγνησίας και Κ.Δ. Θεσσαλίας κ.κ. Αναγνώστου και Διαμάντο.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου