ΤΟΠΙΚΑ

Μονογραφήθηκε η συμφωνία για τον αγωγό

μονογραφήθηκε-η-συμφωνία-για-τον-αγωγ-851206

Απολύτως θετικά χαρακτήρισε τα αποτελέσματα της συνάντησης στη Βουλγαρία των τριών αντιπροσωπειών Ελλάδας – Ρωσίας και Βουλγαρίας για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, ο υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας, μετά τη συνάντηση που είχε χθες με τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή, στο Μέγαρο Μαξίμου, τον οποίο ενημέρωσε σχετικά.
Ο κ.Σιούφας πρόσθεσε ότι υπήρξε μονογραφή της συμφωνίας και η υπογραφή θα γίνει στην Αθήνα στις αρχές Μαρτίου. Είναι μια εθνική επιτυχία, είπε ο υπουργός Ανάπτυξης, που εντάσσει την Ελλάδα και τη Βουλγαρία στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη.
Με τη μονογραφή της συμφωνίας, ένα έργο που ήταν στην ατζέντα των συζητήσεων επί δεκατέσσερα χρόνια, έφθασε σε αίσιο τέλος, σημείωσε ο κ. Σιούφας.
Η τριμερής συμφωνία για τη συνεργασία στο σχεδιασμό, στην κατασκευή και στην εκμετάλλευση του πετρελαιαγωγού μονογραφήθηκε σήμερα στο μεγάλο λιμάνι της Μαύρης Θάλασσας από το Γενικό γραμματέα του υπουργείου Ανάπτυξης της Ελλάδας Νίκο Στεφάνου και τους υφυπουργούς Περιφερειακής Ανάπτυξης και Χωροταξίας της Βουλγαρίας Καλίν Ρογάτσεφ και Βιομηχανίας και Ενέργειας της Ρωσίας Αντρέι Ντεμέντιεφ.
Ο αγωγός, όπως είπε ο κ.Σιούφας, «αποτελεί ένα έργο σταθμό, όχι μόνο για τη συνεργασία των τριών χωρών, αλλά και για την τροφοδοσία των διεθνών αγορών με πετρέλαια της Μαύρης Θάλασσας. Η σημασία του για τη χώρα μας είναι προφανής. Με τη σημερινή συμφωνία, ανοίγει, ύστερα από 14 χρόνια, ο δρόμος για την κατασκευή του έργου που θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση των στενών του Βοσπόρου, αποτελώντας συμπληρωματική οδό διέλευσης προς αυτά, γεγονός με σημαντικές θετικές οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις για την ευρύτερη περιοχή. Επιπλέον, με την ολοκλήρωσή του, η Ελλάδα και η Βουλγαρία μπαίνουν στον παγκόσμιο πετρελαϊκό χάρτη, αναβαθμίζοντας τη γεωστρατηγική τους θέση και αποκτώντας σημαντικό ρόλο στην ομαλή τροφοδοσία των αγορών της Μεσογείου και της Ευρώπης». Ο υπουργός επισήμανε ακόμα ότι, στα εδάφη επί του ελληνικού τμήματος, θα γίνουν επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και θα δημιουργηθούν εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας.

Ο κ.Σιούφας αναφέρθηκε εκτενώς στο ιστορικό του αγωγού, που ξεκίνησε ως ιδέα το 1993, από τον Νίκο Γρηγοριάδη του Ομίλου Λάτση, όταν πρωθυπουργός ήταν ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, ενώ έκανε αναφορά σε όλες τις κυβερνήσεις, που από το 1993 εργάστηκαν για το έργο, «με αρχή τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια, που ως υπουργός Εξωτερικών, το 1994, έδωσε την πρώτη πνοή στο έργο», όπως τόνισε.
Η συμφωνία είναι συμφέρουσα τόσο για τις τρεις χώρες μας όσο και για τις διεθνείς αγορές, πρόσθεσε ο κ. Στεφάνου.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Ανάπτυξης, η νέα στρατηγική αρτηρία θα ανοίξει το δρόμο για τη μεταφορά 35 εκατομμυρίων τόνων αργού πετρελαίου ετησίως στα λιμάνια της Μεσογείου, σε όλες της ευρωπαϊκές αγορές και ίσως στις αγορές της Βορείου Αμερικής. Αργότερα η ικανότητα μεταφοράς θα αυξηθεί σε 50 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου το χρόνο, επισήμανε ο κ. Στεφάνου.

Αντιδράσεις από το ΠΑΣΟΚ

Η μονογραφή της διακρατικής συμφωνίας για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη είναι οπωσδήποτε ένα καλό και θετικό βήμα, δήλωσε ο υπεύθυνος Ανάπτυξης, Τουρισμού και Ναυτιλίας του Κοινοβουλευτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, Χρήστος Παπουτσής, πρόσθεσε όμως ότι η κυβέρνηση επιχειρεί μια άνευ προηγούμενου επικοινωνιακή εκμετάλλευση.
“Θέλω να υπενθυμίσω στον κ. Σιούφα ότι είναι ένα έργο για το οποίο εργάστηκαν με σχέδιο και μέθοδο οι κυβερνήσεις του Ανδρέα Παπανδρέου και του Κώστα Σημίτη, αλλά και προσωπικά ο σημερινός Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Γιώργος Παπανδρέου”, ανέφερε ο κ.Παπουτσής, που πρόσθεσε ότι, αναμένοντας την τελική υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας, ο υπουργός Ανάπτυξης οφείλει πλέον να ενημερώσει τη Βουλή για την οριστική μετοχική σύνθεση της εταιρείας, η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση και την κατασκευή του έργου, για όλες τις οικονομικές και τις περιβαλλοντικές παραμέτρους αυτού του έργου και όλες τις άλλες λεπτομέρειες, οι οποίες περιλαμβάνονται στη

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου