ΤΟΠΙΚΑ

Δραστικά μέτρα κατά της ρύπανσης

δραστικά-μέτρα-κατά-της-ρύπανσης-851206

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την Τετάρτη μείωση της τάξης του 25% στην εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα το 2012, παρά τις προειδοποιήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας για αύξηση τιμών και μείωση των θέσεων εργασίας.
Η πρόταση, που αφορά όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ, θα υποχρέωνε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να μειώσουν την εκπομπή διοξειδίου στα 130 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, κατά μέσο όρο, από περίπου 163 g/km σήμερα.
Περαιτέρω μέτρα, όπως η χρήση βιοκαυσίμων, η βελτίωση των ελαστικών, η καθιέρωση προδιαγραφών απόδοσης για τα κλιματιστικά των οχημάτων, προβλέπεται να μειώσουν ακόμα περισσότερο τις εκπομπες στα 120 g/km.
Η πρόταση θα πρέπει τώρα να συζητηθεί από τους αρμόδιους υπουργούς των χωρών-μελών και το σχέδιο νόμου θα μπορούσε να παρουσιαστεί αργότερα φέτος ή το 2008.
Αξιωματούχοι της ΕΕ επισημαίνουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες απέχουν πολύ από τον εθελοντικό στόχο που είχαν συμφωνήσει πριν από εννέα χρόνια με την ΕΕ για τη μείωση της εκπομπής ρύπων στα 140g/km το 2008.
Ο επίτροπος Περιβάλλοντος Στ.Δήμας επιθυμούσε να πιέσει τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν ολόκληρη την μείωση των εκπομπών στα 120 g/km, συνάντησε όμως την αντίδραση των γερμανικών βιομηχανιών αυτοκινήτου και του επιτρόπου Βιομηχανίας Γκίντερ Φερχόιγκεν.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιδρούν, υποστηρίζονμτας ότι η πρόταση του κ. Δήμα θα έχει ως αποτέλεσμα το κόστος ενός καινούριου αυτοκινήτου να αυξηθεί περίπου 2.500 χιλιάδες ευρώ, αν και άλλες μελέτες δείχνουν ότι το κόστος δεν θα αυξηθεί παραπάνω από 600 ευρώ.
Η εκπρόσωπος του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, Ζίγκριντ Ντε Βρις, δήλωσε ότι υπάρχει κίνδυνος τα μέτρα «να οδηγήσουν σε μείωση της παραγωγής και του προσωπικού στην Ευρώπη, ενώ η κατασκευή αυτοκινήτων θα τα καθιστά πιο ακριβά για τους καταναλωτές».
Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μπαρόσο, που έχει δηλώσει ότι η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής είναι η νέα πρώτη του προτεραιότητα, προσπάθησε χθες να καθησυχάσει τη βιομηχανία: «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ βρίσκονται στον πυρήνα των οικονομιών μας. Αντιμετωπίζοντας θετικά την πρόκληση της κλιματικής αλλαγής θα διατηρήσουν και θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους σε μακροπρόθεσμη βάση», είπε.
Την αντίδρασή της στην πρόταση της επιτροπής έχει εκφράσει και η Γερμανίδα καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ, καθώς οι γερμανικές εταιρείες Volkswagen, DaimlerChrysler και BMW ειδικεύονται σε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού που εκπέμπουν περισσότερους ρύπους.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου