ΤΟΠΙΚΑ

Στο επίκεντρο το αεροδρόμιο Αγχιάλου

στο-επίκεντρο-το-αεροδρόμιο-αγχιάλου-85572

Κατασκευή του Ε-65, αναβάθμιση του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου, ηλεκτροκίνηση της γραμμής του ΟΣΕ Βόλου – Λάρισας. Μεγάλα έργα της Θεσσαλίας απασχόλησαν τη συνεδρίαση, χθες, της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής.

Το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου κυριάρχησε στη συνεδρίαση της Επιτροπής με τον δήμαρχο Βόλου Π. Σκοτινιώτη να καλεί την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσουν την πολιτική τους για την αξιοποίησή του και τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστό να ζητά την περαιτέρω αναβάθμισή του και να απεύχεται εμπόδια στην απρόσκοπτη στήριξη και προβολή του από την περικοπή πόρων από την κεντρική εξουσία προς την Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Ο κ. Σκοτινιώτης υπογράμμισε ότι πρόκειται για αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδας και είναι ανάγκη να προχωρήσουν τα έργα που αφορούν στην αναβάθμιση των κεντρικών διαδρόμων και τροχοδρόμων, ώστε να μπορεί να υποδέχεται μεγάλα αεροσκάφη με πλήρες φορτίο, και παράλληλα να προχωρήσει το έργο της οδικής σύνδεσης του αεροδρομίου με τον αυτοκινητόδρομο της ΠΑΘΕ. Τα έργα που ήδη έχουν ολοκληρωθεί, ύψους 40 εκ. ευρώ, και αυτά που πρόκειται να γίνουν, θα δοθεί η δυνατότητα επέκτασης των τακτικών πτήσεων και των πτήσεων κάργκο.
Η βουλευτής Μαγνησίας των Ανεξάρτητων Ελλήνων Μαρίνα Χρυσοβελώνη εξέφρασε την άποψη ότι «η δημόσια διατύπωση θέσεων περί «επείγουσας ανάγκης ιδιωτικοποίησης» του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου πρέπει να μας προβληματίσει όλους. Η μονομανής επιδίωξη της πάση θυσία ιδιωτικοποίησης, με άγνωστους όρους και προϋποθέσεις, έχει αναχθεί από ορισμένους -ευτυχώς λίγους- εκπροσώπους της Συγκυβέρνησης σε αυτοσκοπό». Παρέπεμψε στον κρατικό φορέα αποκρατικοποιήσεων, λέγοντας ότι δεν βλέπει σαν μονόδρομο την πάση θυσία ιδιωτικοποίηση των μικρών αεροδρομίων της χώρας.
«Καλό είναι λοιπόν όλοι μας να δούμε με ψυχραιμία, μακριά από οποιαδήποτε παρεξηγήσιμη ιδεοληψία ή βιασύνη, το μέλλον του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου», ανέφερε η κ. Χρυσοβελώνη.
Από την πλευρά της η Διοικητής της ΥΠΑ Φ. Παπαδημητροπούλου ενημέρωσε ότι ολοκληρώνεται από ΓΕΑ και ΥΠΑ η μελέτη των έργων αναβάθμισης των κεντρικών διαδρόμων και τροχοδρόμων του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου, προϋπολογισμού περίπου 40 εκ. ευρώ και δεσμεύτηκε ότι η επένδυση θα υλοποιηθεί είτε μέσω ΕΣΠΑ, είτε από πόρους της ΥΠΑ. Ωστόσο δεν ανέλαβε καμία δέσμευση για την οδική σύνδεση του αεροδρομίου με τον αυτοκινητόδρομο της ΠΑΘΕ.
Αξονας Ε-65
Σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Ε-65 ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας τόνισε ότι εάν εγκαταλειφθεί το έργο, τότε 400 εκατ. ευρώ πάνε χαμένα, ενώ ελλοχεύει κίνδυνος αποζημιώσεων στους κατασκευαστές. Ο δήμαρχος Βόλου τόνισε ότι η ζημιά του ελληνικού δημοσίου από την εγκατάλειψη του έργου υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στο 1 δισ. ευρώ, πράγμα αδιανόητο αφού το ποσό αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη συνέχισή του. Στο πλαίσιο αυτό, ζήτησε από τους βουλευτές να διερευνηθούν οι συμβάσεις παραχώρησης και οι δεσμεύσεις που είχαν αναλάβει οι εταιρίες.

Ηλεκτροκίνηση
Για το έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας, ο κ. Σκοτινιώτης τόνισε ότι κακώς έμεινε εκτός ΕΣΠΑ, ενώ ο κ. Αγοραστός ανέφερε: «Εμείς θέλουμε την ηλεκτροκίνηση Λάρισας – Βόλου – Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα. Σε συνεργασία με όλους τους φορείς εντάξαμε το έργο στο πρόγραμμα Jessica. Μέχρι σήμερα όμως δεν υπάρχει καμία απορροφητικότητα, με κίνδυνο απένταξης των χρημάτων. Παρ’ όλα αυτά καταφέραμε να εντάξουμε και στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων 22 εκατ. ευρώ για την ηλεκτροκίνηση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου».
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Παν. Θεοφανόπουλος δεσμεύτηκε ότι όντως θα υπάρξει εκταμίευση έως το τέλος του έτους, περίπου 30.000 ευρώ, και στις αρχές του 2013 θα προχωρήσει ο διαγωνισμός για τη δημοπράτηση των έργων. Μέχρι το 2015 θα έχουν ολοκληρωθεί, όπως είπε, ενώ δεσμεύτηκε επίσης ότι αν η δαπάνη υπερβεί τα 22 εκατ., το επιπλέον ποσό θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του ΟΣΕ.
Ενημέρωση έγινε για τα έργα που σχεδιάζει η ΓΑΙΑΟΣΕ στο Δήμο Βόλου: την ανάπτυξη πάρκου αναψυχής και αθλητικού κέντρου στο πρώην αμαξοστάσιο Νέας Ιωνίας, προϋπολογισμού 1,9 εκ. ευρώ και την ανάπτυξη εγκαταστάσεων αναψυχής και εστίασης στο σταθμό Βόλου, προϋπολογισμού 1,5 εκ. ευρώ. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. Ν. Ιωαννίδης επεσήμανε ότι στελέχη της Τράπεζας Πειραιώς εκφράζουν την αισιοδοξία ότι θα βρεθούν επενδυτές.
Τοποθέτηση Π. Μουτσινά
Στην τοποθέτησή του στην Επιτροπή ο βουλευτής Μαγνησίας της ΔΗΜΑΡ Π. Μουτσινάς, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Φαίνεται ότι παρά τις τελευταίες θετικές εξελίξεις, το οικονομικό και κοινωνικό κλίμα που επικρατεί στη χώρα δεν δημιουργεί ακόμη τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την προσέλκυση επενδυτών και ιδιωτικών επενδύσεων.
Σύμφωνα με την παγκόσμια πρακτική, σε περιπτώσεις τόσο βαθιάς κρίσης και ύφεσης, καταλυτικό ρόλο παίζουν τα Δημόσια Έργα και οι Δημόσιες Επενδύσεις, οι οποίες θα αποτελέσουν το υπόβαθρο για την ανάσχεση της ύφεσης και της ανεργίας, αλλά το κυριότερο θα αποτελέσουν την αναγκαία προϋπόθεση και το υπόβαθρο για την μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων και πόρων.
Οι βουλευτές της ΔΗΜΑΡ Θεσσαλίας και Εύβοιας, πήραμε αυτή την πρωτοβουλία να φέρουμε προς συζήτηση στην Επιτροπή Περιφερειών, τέσσερα μεγάλα έργα που έχουν σχέση με την Κεντρική Ελλάδα αλλά και ευρύτερη επίδραση, θα έλεγα πανελλαδική, με σκοπό την ανάδειξη της σκοπιμότητας και της στρατηγικής τους σημασίας. Θα ήταν οδυνηρό να απενταχθούν έργα από το ΕΣΠΑ και να διακινδυνεύσουμε την απώλεια αρκετών δισ.».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου