ΤΟΠΙΚΑ

Πάρτι με τη… βούλα του νόμου

πάρτι-με-τη-βούλα-του-νόμου-89443

Πάρτι με τη… βούλα του νόμου κάνουν οι εργολάβοι που ασχολούνται με τα δημοτικά και τα δημόσια έργα. Η σοβαρή αυτή καταγγελία όταν γίνεται από αιρετούς, που είναι επιπλέον και μηχανικοί που ασχολούνται με δημόσια αλλά και ιδιωτικά έργα, τότε τα πράγματα είναι πολύ πιο σοβαρά…

Ρεπορτάζ:
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΕΛΕΝΤΗΣ

Στην προχθεσινή συνεδρίαση της ΔΕΑΥΜΒ για μία ακόμη φορά ακούστηκαν… πράματα και θάματα αναφορικά με τις τιμές που χρεώνονται από τους εργολάβους, με βάση το επίσημο τιμολόγιο της πολιτείας και το οποίο χαρακτηρίστηκε εξωφρενικό από τους δημοτικούς συμβούλους και από μηχανικούς της ΔΕΥΑΜΒ, με τους πρώτους να παροτρύνουν το Δήμαρχο και τη Δημοτική Αρχή να πρωτοστατήσει με τους υπόλοιπους Δήμους της χώρας στη μείωση των τιμών, σε μία περίοδο όπου τα χρήματα δεν τρέχουν από τα… μπατζάκια για τους Δήμους και τις Δημοτικές Επιχειρήσεις και κατ΄ επέκταση από τους πολίτες που χρηματοδοτούν με τα τέλη και τους φόρους τους τη λειτουργία τους.

Η συζήτηση στο προχθεσινό Δ.Σ. της ΔΕΥΑΜΒ… άναψε με αφορμή τη συζήτηση για την έγκριση ανακεφαλαιωτικού πίνακα για εργασίες συντήρησης που έγιναν στις δεξαμενές όπου βρίσκονται οι πηγές στις διάφορες Δημοτικές Ενότητες (Πορταριά, Μακρινίτσα, Άγιο Βλάσιο, Άνω – Κάτω Λεχώνια, Χάνια κ.α.). Την αρχή έκανε ο δημοτικός σύμβουλος των Δρόμων Συνεργασίας και αρχιτέκτων – ελεύθερος επαγγελματίας Γιάννης Μολοχίδης, που παρέθεσε στοιχεία που προκαλούν το δημόσιο αίσθημα στη σημερινή δεινή οικονομική συγκυρία που η χώρα και οι πολίτες της χειμάζονται.

Όπως ανέφερε ο δημοτικός σύμβουλος για το συγκεκριμένο έργο, με βάση το επίσημο κρατικό τιμολόγιο, η χρήση ενός γκρέιντερ χρεώθηκε με 601 ευρώ την ημέρα. Ένα φορτηγό 17 τόνων χρεώνονταν με 686 ευρώ την ημέρα. Ένας αεροσυμπιεστής 579 ευρώ. Ένας φορτωτής με 375,75 ευρώ και ένας μηχανικός εκσκαφέας χρεώθηκε με 669 ευρώ.

Τι έσκαβε, ορύγματα; είπε διερωτώμενος ο δημοτικός σύμβουλος Βόλου, σε μία προσπάθεια να υπερτονίσει την αναντιστοιχία τιμών που υπάρχει στα δημόσια έργα και οι αντίστοιχες χρεώσεις που υπάρχουν όταν τα ίδια μηχανήματα απασχολούνται σε ιδιωτικά έργα.

Οι τιμές είναι υπερβολικά υψηλές, συμφώνησε από την πλευρά του ο δημοτικός σύμβουλος Βόλου και επίσης μηχανικός – ελεύθερος μηχανικός που εκπροσωπεί τη μείζονα μειοψηφία στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΜΒ Τέλης Δουλόπουλος.

Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι οι φωνές των δύο δημοτικών συμβούλων κινούνται από ανέξοδη παραταξιακή δημαγωγία και άφθονο λαϊκισμό. Όταν όμως έρχονται και επιβεβαιώνονται όλα τα παραπάνω από τον άνθρωπο που έχει τη ευθύνη για όλα τα έργα της ΔΕΥΑΜΒ και από ένα διοικητικό σύμβουλο της Επιχείρησης που στο παρελθόν έχει θητεύσει και από τη θέση του προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Μαγνησίας, τότε τα πράγματα είναι κάτι παραπάνω από σοβαρά και στοιχειοθετούν, αν μη τι άλλο, την ανάγκη της κυβέρνησης, από τη στιγμή που γίνονται περικοπές παντού, να αναθεωρήσει προς τα κάτω τα τιμολόγια.

Πιο συγκεκριμένα ο Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών της ΔΕΥΑΜΒ Δημήτρης Κουτσιφέλης παραδέχθηκε ότι οι τιμές είναι «φουσκωμένες». Προφανώς, είπε, οι τιμές είναι μεγάλες. Δυστυχώς δεν έχουμε εμείς την ευθύνη. Το ίδιο σημείωσε από την πλευρά του και ο δημοτικός σύμβουλος Βόλου και πρώην Πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας Ηλίας Ξηρακιάς που σημείωσε ότι οι αυξημένες τιμές εξαναγκάζουν τη ΔΕΥΑΜΒ στο μέλλον, μετά από απόφαση που έχει πάρει το Τεχνικό Συμβούλιο της Επιχείρησης, να υιοθετήσει τη μέθοδο τιμολόγησης των τμηματικών εργασιών και απολογιστικά, προκειμένου να αποφεύγονται οι διαδικασίες του δημόσιου διαγωνισμού και η χρήση του επίσημου τιμολογίου (ΑΤΟΕ ).

Όπως τόνισε ο κ. Μολοχίδης, οι παραπάνω τιμές που έχει θεσπίσει η Πολιτεία είναι αυξημένες κατά 70% σε σύγκριση με τις τιμές της αγοράς ή ακόμη περισσότερο. Γι΄ αυτό το λόγο πρόσθεσε το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑΜΒ ο ανάδοχος έκανε έκπτωση στο έργο το 18% που είναι το εργολαβικό όφελος.

Η επίβλεψη των έργων

Είναι γνωστό ότι μία από τις κακοδαιμονίες για την ποιότητα των δημοσίων έργων είναι η πλημμελής επίβλεψη, όπως παραδέχονται όλοι οι εμπλεκόμενοι.

Το θέμα επανήλθε στην προχθεσινή συνεδρίαση της ΔΕΥΑΜΒ με αφορμή τη συζήτηση για την έγκριση ανακεφαλαιωτικού πίνακα για την αποκατάσταση ασφαλτικών τομών σε δρόμους του Βόλου. Το έργο δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλου προϋπολογισμού, 60.000 ευρώ, ωστόσο αποτέλεσε την αφορμή για να γενικευθεί η συζήτηση για την επίβλεψη των έργων της Επιχείρησης, καθώς πολλοί δρόμοι του Βόλου, πολλοί από τους οποίους έχουν αποκατασταθεί μετά από εργασίες της ΔΕΥΑΜΒ, έχουν τα κακά τους χάλια.

Οι δρόμοι θυμίζουν βομβαρδισμένο τοπίο, είπαν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι που συμμετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο, επισημαίνοντας την ανάγκη να υπάρξει αυστηρότερη επίβλεψη σε όλα τα στάδια αποκατάστασης των δρόμων, πολλοί από τους οποίους μετά από σύντομο χρονικό διάστημα εμφανίζουν τα ίχνη κακοτεχνιών.

Στις διαπιστώσεις των δημοτικών συμβούλων αντέδρασε ο κ. Κουτσιφέλης, που είπε ότι δέχεται να μην εγκριθεί ο πίνακας και να ληφθούν δοκίμια από όλες τις τομές προκειμένου να διαπιστωθεί ότι όλες οι εργασίες έχουν γίνει σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία (σ.σ. εκσκαφή σε βάθος δέκα πόντων, τρία άλφα, άμμος και πέντε πόντους άσφαλτος).

Μη μας φοβερίζετε, ήταν η απάντηση του δημοτικού συμβούλου Τέλη Δουλόπουλου. Μπορούμε αν θέλετε να το κάνουμε αυτό σε όλα τα έργα της ΔΕΥΑΜΒ.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου