ΤΟΠΙΚΑ

Να «περπατήσουμε» νέους δρόμους

να-περπατήσουμε-νέους-δρόμους-102639
Για πρώτη φορά στην ιστορία του Επιμελητηρίου Μαγνησίας μία γυναίκα αναλαμβάνει το τιμόνι της Αναπτυξιακής Εταιρείας. Η Θέκλα Καμμένου εκλέχτηκε πρόεδρος πριν από λίγες εβδομάδες και όπως δηλώνει σήμερα στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ είναι αποφασισμένη να αφήσει πίσω προσωπικές αντιπαραθέσεις και κόντρες και να συμβάλλει ώστε η Αναπτυξιακή Εταιρεία να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για τους επιχειρηματίες της Μαγνησίας.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στη ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ
  • Kυρία Καμμένου, η εκλογή σας στην προεδρία της Αναπτυξιακής Εταιρείας του Επιμελητηρίου Μαγνησίας συνιστά νέες ευθύνες αλλά και μία νέα προοπτική. Προς ποια κατεύθυνση;
Η Αναπτυξιακή Εταιρία του Επιμελητηρίου Μαγνησίας θα πρέπει να αποτελέσει τον μοχλό ανάπτυξης, ενημέρωσης, εκσυγχρονισμού και καινοτομίας για τους επιχειρηματίες της Μαγνησίας.
Θα πρέπει να ενημερώνει τους επιχειρηματίες, να τους εκπαιδεύει – ειδικότερα στις νέες μορφές τεχνολογίας και συγχρόνων μορφών ηλεκτρονικού εμπορίου, να τους «ανοίγει και να υποδεικνύει» νέους δρόμους, καθώς επίσης και να τους εμψυχώνει να τους «περπατήσουν».
Θα πρέπει να προβάλλει την παραγωγική δύναμη της Μαγνησίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Να έχει την δυνατότητα να προσελκύει επενδυτές και να τους παρέχει την σωστή και αντικειμενική πληροφόρηση για τις δυνατότητες που η Μαγνησία μπορεί να τους δώσει στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους μέσα από αντικειμενικές μελέτες και προτάσεις.
Παρουσίαση της Μαγνησίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με παράλληλες δράσεις, με συνεργασία όπου και όταν χρειάζεται με άλλους φορείς.
Θα πρέπει να ενημερώνει ανά τακτά διαστήματα τους επιχειρηματίες σχετικά με τις τάσεις της αγοράς, του αγοραστικού κοινού, αλλά και των επιδράσεων των οικονομικών και κοινωνικοπολιτικών εξελίξεων, μέσα από μελέτες και έρευνα αγοράς.
  • Η Αναπτυξιακή Εταιρεία του Επιμελητηρίου Μαγνησίας μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ανάληψη πρωτοβουλιών, μεσούσης της κρίσης, που θα στηρίξουν την τοπική επιχειρηματικότητα; Σε ποιους τομείς εκτιμάτε ότι θα πρέπει να δοθεί το μεγαλύτερο βάρος;
Η Αναπτυξιακή Εταιρία του Επιμελητηρίου Μαγνησίας είναι ίσως το μόνο μέσον το οποίο διαθέτουν οι Μικρομεσαίοι Επιχειρηματίες για να στηριχτούν. Η Αναπτυξιακή θα πρέπει να αποτελέσει τα «μάτια» τους, τα «αυτιά» τους σε αυτή την κρίση. Μέσα από πρωτοβουλίες της η Αναπτυξιακή Εταιρεία θα πρέπει να υποδείξει τον δρόμο, αλλά και στηρίξει τους επιχειρηματίες στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν μέσα στις αντίξοες συνθήκες που επιχειρούν σήμερα.
Θεωρώ ότι μία υγιής οικονομία είναι αυτή που συνδυάζει πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες. Η Μαγνησία αποτελεί μία ολοκληρωμένη περιοχή η οποία μπορεί να συνδυάσει την ανάπτυξη, τόσο στον πρωτογενή τομέα, δευτερογενή και οπωσδήποτε στον τριτογενή τομέα, ο οποίος θα μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά. Πιστεύω ότι ο σωστός συνδυασμός, η συνεχής ενημέρωση και οι άμεσοι τρόποι αντίδρασης σε καίριες στιγμές θα μπορέσει να βοηθήσει την τοπική επιχειρηματικότητα.
  • Ο τουρισμός, με τον οποίο ασχολείστε επιστάμενα, είναι η βαριά βιομηχανία στην περιοχή μας. Μέχρι σήμερα ωστόσο η περιοχή δεν έχει αξιοποιήσει όσο θα έπρεπε αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα. Πού εντοπίζετε εσείς προσωπικά τις αδυναμίες;
Τον τουρισμό η Μαγνησία τον αντιμετώπιζε πάντα ως το «δυνατό χαρτί» και «μοχλό ανάπτυξης». Όμως δεν υπήρχε πάντα ο σωστός συντονισμός μεταξύ των δράσεων και των φορέων. Δεν υπήρξε ποτέ ο «τουριστικός χάρτης» της Μαγνησίας, ο προσδιορισμός του σταδίου «Κύκλου Ζωής» του κάθε κομματιού της Μαγνησίας. Σκεφτείτε πόσο διαφορετικά προϊόντα έχει η Μαγνησία:
Βόλος & κεντρικό Πήλιο: Τουρισμός Πόλης, Αθλητικός Τουρισμός, Χιονοδρομικός τουρισμός (χιονοδρομικό κέντρο), Συνεδριακός Τουρισμός, Κρουαζιέρα (σε συνδυασμό και με το Αεροδρόμιο Βόλου), Χειμερινός Τουρισμός.
Πήλιο (Ανατολικό & Νότιο): Χειμερινός τουρισμός, περιπατητικός & εναλλακτικές μορφές τουρισμού, Golden Years (50+), σχολικός τουρισμός, οικογενειακός τουρισμός, θαλάσσιος τουρισμός (ιστιοπλοΐα, καταδυτικός, και μαρίνες στον Παγασητικό), καθώς επίσης και κλασσική μορφή τουρισμού σε συνδυασμό με το Αεροδρόμιο Βόλου.
Σκιάθος: Μαζικός τουρισμός, θαλάσσιος τουρισμός.
Σκόπελος: Μαζικός σε μικτότερη κλίμακα βέβαια, θαλάσσιος τουρισμός, εναλλακτικός τουρισμός, οικογενειακός τουρισμός, Γάμοι και Νεόνυμφοι (αποτέλεσμα και εκμετάλλευση της ταινίας του Mama Mia).
Αλόννησος: Θαλάσσιος τουρισμός, ανάδειξη του θαλάσσιου πάρκου, ιστιοπλοϊκός τουρισμός, εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Τα παραπάνω αποτελούν μόνο λίγα από τις μορφές τουρισμού που αναπτύσσει ήδη ή μπορεί να αναπτύξει η Μαγνησία. Ο σκοπός της Αναπτυξιακής Εταιρίας του Επιμελητηρίου Μαγνησίας θα πρέπει να είναι η ανάδειξη όλων των παραπάνω, η προβολή του καθενός ξεχωριστά όπου και όταν επιβάλλεται, και η βοήθεια στην εξεύρεση νέων συνεργασιών. Η προβολή αλλά και ανάπτυξη των υποδομών των πυλών εισόδου της Μαγνησίας – Λιμάνι Βόλου, Αεροδρόμιο Βόλου, Αεροδρόμιο Σκιάθου, επιβάλλεται, καθώς επίσης και ο συνδυασμός αυτών.
  • Με ποιόν τρόπο μπορεί το τουριστικό προϊόν να γίνει πιο ελκυστικό ώστε ο Βόλος και η Μαγνησία να αποτελέσουν πραγματικά κέντρο τουριστικής ανάπτυξης;
Η ανάπτυξη μπορεί να γίνει μέσα από συντονισμένες προσπάθειες από όλους τους φορείς. Δεν φτάνει μόνο η προβολή. Πρέπει να προϋπάρξουν οι υποδομές και η συντήρηση αυτών. Σε αυτό μπορεί να βοηθήσουν η Κεντρική Διοίκηση αλλά και οι τοπικές αυτοδιοικήσεις. Θα πρέπει σε κάποιες περιπτώσεις να υπάρξουν συνέργειες μεταξύ του ιδιωτικού και κρατικού φορέα για την καλύτερη αξιοποίηση κάποιων υποδομών. Δεν φτάνει να προβάλεις μία περιοχή μόνο. Πρέπει να εξασφαλίσεις ότι οι υποδομές (ακόμη και οι βασικές όπως παρκινγκ, καθαριότητα, σωστοί σηματοδότηση κ.α.) θα υπάρχουν.
Πρέπει να αποφασίσουμε όλοι μαζί οι πολίτες ότι ο Τουρισμός μπορεί να αποτελέσει μία πολύ σημαντική πηγή εσόδων. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι μέσα από τον τουρισμό μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη και σε άλλους τομείς (πχ πρωτογενής τομέας). Πρέπει να μην αντιμετωπίζουν τον τουρισμό ως τομέα ξεχωριστό και ίσως «ελιτιστικό». Τέλος, πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλους ότι οι υποδομές δεν γίνονται μόνο για τους τουρίστες. Μας αφορούν όλους μια και οι πολίτες της Μαγνησίας τις απολαμβάνουν καθημερινά (καθαρές παραλίες, καθαροί δρόμοι, παρκινγκ, αθλητικό κέντρο, μονοπάτια, χιονοδρομικό κέντρο, αεροδρόμια και τόσα άλλα).
Η Μαγνησία είναι μία πανέμορφη περιοχή η οποία μέσα από την σωστή προβολή και την χρήση των νέων μέσων τεχνολογίας, την σύνδεση των Αεροδρομίων της με όλο και περισσότερα αεροδρόμια αλλά και αεροπορικές εταιρίες που να μπορούν να συνδέσουν και με περισσότερα απομακρυσμένα μέρη του κόσμου, την ανάπτυξη της Κρουαζιέρας και κυρίως της χειμερινής κρουαζιέρας, όπου έχουμε το καταλληλότερες κλιματικές συνθήκες (σε συνδυασμό και συνεργασίες πάντα με άλλα λιμάνια της ευρύτερης Μεσογείου), και κυριότερα με ενημέρωση, ανανέωση των υποδομών της (τόσο σε έργα αυτοδιοίκησης αλλά και σε έργα ιδιωτών), και κυρίως την εμψύχωση των επιχειρηματιών μας, μπορεί η Μαγνησία να αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν τον οποίο θα μπορέσει να συμβάλει τα μέγιστα την ανάπτυξη της τοπικής μας οικονομίας.
  • Το Επιμελητήριο Μαγνησίας έχει τα τελευταία χρόνια περάσει «δια πυρός και σιδήρου» αρκετές ταραγμένες περιόδους. Δημιουργείται πολλές φορές η αίσθηση ότι κυριαρχούν οι προσωπικές αντιπαλότητες απέναντι στην ανάγκη να στηριχθεί ο θεσμός και κατ΄ επέκταση τα μέλη του. Πώς μπορεί να γίνει η υπέρβαση σε αυτό;
Πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι το Επιμελητήριο «επιβάλλεται» να παίξει τον πιο σημαντικό ρόλο της ζωής του σήμερα! Είναι η μόνη φωνή που έχουν οι Επιχειρηματίες. Είναι το μόνο μέσο που μπορούν να διεκδικούν και να μεταφέρουν τους προβληματισμούς τους. Ειδικότερα σήμερα όπου με τα νέα μέτρα η κρίση έχει μεταφερθεί στους επιχειρηματίες, με την μείωση της αγοραστικής δύναμης του κοινού, με τα ολοένα δυσμενή και αυξανόμενα μέτρα, με την «άσχημη» εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, την έλλειψη ενδιαφέροντος επενδύσεων, την αμφισβήτηση των τοπικών επιχειρήσεων, αλλά και την άσχημη ψυχολογία η οποία μπορεί να αποτελέσει τροχοπέδη στην εύρεση νέων ιδεών και καινοτομίας. Αυτό είναι και το «τέλος» της επιχειρηματικότητας.
Πρέπει λοιπόν, όλοι μας να αφήσουμε στην άκρη τις προσωπικές μας φιλοδοξίες, και τις προσωπικές μας απόψεις. Πρέπει να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τους ψίθυρους της αγοράς. Πρέπει να είμαστε ειλικρινής και να μάθουμε να ακούμε. Πρέπει να σεβόμαστε τον επιχειρηματία αλλά και τον συνάδερφο. Πρέπει να κατανοήσουμε ότι μπορεί να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις – και αυτό είναι και το υγιές πιστεύω- πρέπει να εκφράζονται μέσα στο Επιμελητήριο, αλλά πρέπει και να αποφασίζουμε με αντικειμενικότητα, σύνεση και ταπεινότητα. Όλοι στο Επιμελητήριο διαθέτουμε τον ελεύθερο μας χρόνο και θα πρέπει να τον διαθέτουμε γιατί έχουμε όραμα να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της Μαγνησίας.
Πρέπει να δουλέψουμε πολύ σκληρά, να βάλουμε στην άκρη τους εγωισμούς μας, και να κάνουμε την υπέρβαση. Προσωπικά, έχω όλη την διάθεση να δουλέψω σκληρά προς αυτό και να βοηθήσω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους Επιχειρηματίες της περιοχής μας, για να δούμε όλοι μαζί μία Μαγνησία δυνατή, σύγχρονη, και καινοτόμα. Χρειάζεται πολύ δουλειά βέβαια και την στήριξη όλων. Το Επιμελητήριο πρέπει να λειτουργήσει με μοναδικό γνώμονα τον επιχειρηματία, τα συμφέροντα του, και να στηρίξει τον Θεσμό του έμπρακτα, μακριά από προσωπικές πολιτικές και γνώμες. Ελπίζω και εύχομαι να μπορέσουμε στο άμεσο μέλλον να κάνουμε πράξη όλες τις όμορφες ιδέες που ήδη υπάρχουν και να λειτουργήσουμε με σύνεση και εγκράτεια για να μπορούμε να κοιτάζουμε στα μάτια τους συνάδερφους επιχειρηματίες. Γιατί είμαστε κι εμείς ένας από αυτούς, και η κρίση επηρεάζει και εμάς, τις οικογένειές μας και τις επιχειρήσεις μας!

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου