ΤΟΠΙΚΑ

Σίριαλ με τους ποδηλατοδρόμους

σίριαλ-με-τους-ποδηλατοδρόμους-103703

είτε με διαχωριστικά από ελαφρύ υλικό, ύψους 519.000 ευρώ, είναι οι δύο προτάσεις της Ομάδας Εργασίας που συστήθηκε για το έργο «Δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο Δήμο Βόλου» και για τις οποίες θα κληθεί να αποφασίσει σχετικά το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου το οποίο συγκαλείται το απόγευμα της ερχόμενης Δευτέρας.

Ειδικότερα, όπως τονίζεται στην εισήγηση που υπογράφεται από το Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Βόλου Γ. Γίδαρη.

Η βασική πρόταση της Ομάδας συμπυκνώνεται στα εξής: να γίνει μονοδρόμηση των υφιστάμενων ποδηλατοδρόμων και ολοκλήρωση του υπόλοιπου δικτύου της μελέτης που δεν έχει κατασκευαστεί.

Η αντίθετη φορά κίνησης του ποδηλάτου να καλυφθεί με την λειτουργία/χαρακτηρισμό παρακείμενων οδών ως ήπιας κυκλοφορίας με χαμηλό όριο ταχύτητας και ταυτόχρονη κίνηση ποδηλάτων και λοιπών οχημάτων.

H πρόταση αυτή μπορεί να υλοποιηθεί εναλλακτικά με δύο τρόπους:

Α) Διατήρηση της υφιστάμενης υποδομής και τροποποίηση όπου απαιτείται

Β) Αποξήλωση και αντικατάσταση των νησίδων σκυροδέματος είτε με «μάτια γάτας», είτε με διαχωριστικά από ελαφρύ υλικό.

Οι προτάσεις της ομάδας εργασίας διαμορφώθηκαν με γνώμονα την όσο το δυνατόν ρεαλιστικότερη αντιμετώπιση των προβλημάτων που έπρεπε να επιλυθούν.
Αναλυτικότερα:

Α) Διατήρηση της υφιστάμενης υποδομής και τροποποίηση όπου απαιτείται και ολοκλήρωση του υπολοίπου

Η πρόταση περιλαμβάνει παρεμβάσεις
α) καθαίρεσης των ακραίων τμημάτων και επιλεγμένων στηθαίων σκυροδέματος,
β) κατασκευή εσοχών για κάδους απορριμμάτων,
γ) σήμανση οριζόντια (χρωματισμός δικτύου και σήμανση με «μάτια γάτας» – αφορά στο δίκτυο που δεν έχει ολοκληρωθεί και τις διασταυρώσεις) και
δ) εξομάλυνση επιφάνειας κύλισης σε τμήματα που θα καθαιρεθούν τα υφιστάμενα στηθαία.

Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός της παρέμβασης είναι 293.711 € (με Φ.Π.Α.).

Ενώ, η αποκατάσταση της επιφάνειας κύλισης εντός του ποδηλατοδρόμου σε ποσοστό 30% υπολογίστηκε ενδεικτικά στα 34.834 € (με Φ.Π.Α.) επί πλέον.
Β) Αποξήλωση και αντικατάσταση των νησίδων σκυροδέματος είτε με «μάτια γάτας», είτε με διαχωριστικά από ελαφρύ υλικό και ολοκλήρωση του υπολοίπου.

Η πρόταση περιλαμβάνει

α) εργασίες αναμόρφωσης υφιστάμενων διαχωριστικών (ολική καθαίρεση στηθαίων σκυροδέματος και αντικατάστασή τους με «μάτια γάτας»),

β) κατασκευή εσοχών για κάδους απορριμμάτων,

γ) αποκατάσταση επιφάνειας κύλισης εντός του ποδηλατοδρόμου και σε τμήματα που θα γίνει η καθαίρεση σκυροδέματος, και

δ) οριζόντια σήμανση (χρωματισμός επιφάνειας δικτύου).

Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός της παρέμβασης είναι 519.598 € (με Φ.Π.Α.).

Στην περίπτωση αυτή μπορεί να επιλεγεί εναλλακτικά η αντικατάσταση στηθαίων με διαχωριστικό από ελαφρύ υλικό και μάτια γάτας

Στην περίπτωση αυτή ο ενδεικτικός προϋπολογισμός είναι 826.513 € (με Φ.Π.Α.).

1. Ανεξαρτήτως της εναλλακτικής επιλογής που θα προκριθεί απαιτείται και η σήμανση, οριζόντια και κάθετη, στις οδούς που θα χαρακτηριστούν ως ταυτόχρονης κίνησης λοιπών οχημάτων και ποδηλάτων. Η πρόταση περιλαμβάνει κάθετη σήμανση με πινακίδες μικρού μεγέθους και οριζόντια σήμανση (στάμπες ποδηλάτου). ο ενδεικτικός προϋπολογισμός της παρέμβασης είναι 34.012 € (με Φ.Π.Α.).

2. Επίσης, ανεξαρτήτως της πρότασης που θα επιλεγεί, η Τεχνική Υπηρεσία εισηγείται την πιλοτική εφαρμογή των τεχνικών παρεμβάσεων που απαιτούνται, ξεκινώντας από «κρίσιμα» σημεία του δικτύου και συγκεκριμένα τα ζεύγη των οδών Ρήγα Φεραίου – Μαγνήτων και Μεταμορφώσεως – Βασσάνη, καθώς και την αποξήλωση του στηθαίου επί των οδών Φερρών και Γιαννιτσών. Η πιλοτική εφαρμογή εντάσσεται στο πλαίσιο σταδιακής υλοποίησης της επιλεγείσας πρότασης και πάντοτε σύμφωνα με τα δημοσιονομικά δεδομένα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου