ΤΟΠΙΚΑ

Αναστέλλεται η απεργία των βυτιοφόρων

αναστέλλεται-η-απεργία-των-βυτιοφόρω-851206

Επιφυλακτικότητα εξέφρασε χθες βράδυ, μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ο πρόεδρος του συνδικάτου χερσαίων μεταφορών Θεσσαλίας, κ. Λάσκαρης Κοκκωνίδης, σχολιάζοντας τη συμφωνία του συνδικάτου βυτιοφόρων φορτηγών με τις εταιρίες πετρελαιοειδών, μετά τη χθεσινή παρέμβαση του Υπουργού Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη. «Μόνο σήμερα το βράδυ θα ξέρουμε οριστικά, αν αναστέλλονται οι κινητοποιήσεις του κλάδου μας, που είχαν εξαγγελθεί για την ερχόμενη Παρασκευή, αφού δεν μας αρκούν οι προφορικές διαβεβαιώσεις των εταιριών πετρελαιοειδών, έστω κι αν αυτές έγιναν ενώπιον του αρμόδιου υπουργού. Κι άλλες φορές είχαν δώσει παρόμοιες υποσχέσεις οι εταιρίες πετρελαιοειδών, αλλά τορπίλιζαν τις προσπάθειες διαλόγου και συνεννόησης, προσφεύγοντας στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σήμερα κιόλας πρέπει να δούμε το έγγραφο μέσα απ΄ το οποίο αποσύρονται από τις προσφυγές τους και τότε θα αναστείλουμε οριστικά τις κινητοποιήσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα», τονίζει ο κ. Κοκκωνίδης.
Πάντως οι κινητοποιήσεις από τους ιδιοκτήτες βυτιοφόρων μάλλον απομακρύνονται, καθώς με παρέμβαση του υπουργού Μεταφορών Κ. Χατζηδάκη διευθετείται το χρόνιο πρόβλημα ανάμεσα στις εταιρίες πετρελαιοειδών και τους ιδιοκτήτες βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων Δημοσίας Χρήσης.
Συγκεκριμένα όλες οι πλευρές συμφώνησαν με την κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Μεταφορών και Ανάπτυξης και αποφασίστηκε:
Ο αριθμός βυτιοφόρων Ιδιωτικής Χρήσης που μπορούν να κατέχουν οι εταιρίες πετρελαιοειδών, ορίζεται στο 0,095 τοις χιλίοις του συνολικού όγκου πωλήσεων υγρών καυσίμων της προηγούμενης χρονιάς. Έτσι ρυθμίζεται η χορήγηση αδειών βυτιοφόρων ΙΧ στις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών, η οποία παρέμενε σε εκκρεμότητα από το 1994.
– Γίνεται αποδεκτό το αίτημα των εταιριών πετρελαιοειδών για την κυκλοφορία όλων των βυτιοφόρων αυτοκινήτων που είχαν παραγγελθεί προ της 29ης/3/2006 (ημερομηνία απαγόρευσης αντικατάστασης) και έχουν παραληφθεί έως σήμερα.
– Οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών θα προχωρήσουν άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την παραίτησή τους από την προσφυγή που έχουν υποβάλει στα αρμόδια όργανα της ΕΕ για τα παραπάνω θέματα.
Ο κ. Χατζηδάκης ευχαρίστησε τις δύο πλευρές για την καλή τους διάθεση στο διάλογο.
Να σημειωθεί ότι τα βυτιοφόρα δεν εκπροσωπούνται με σωματείο στη Θεσσαλία, αλλά έχουν ένα και μοναδικό συνδικάτο στην Αθήνα, το οποίο και προχώρησε στο χθεσινό διάλογο και τη συμφωνία που προαναφέρθηκε. Οι ιδιοκτήτες φορτηγών στο θεσσαλικό χώρο τηρούν στάση αναμονής και εκφράζουν επιφυλακτικότητα, ενώ χαρακτηριστική είναι και η δήλωση του προέδρου τους κ. Κοκκωνίδη. «Οι εταιρίες πετρελαιοειδών είναι πλέον οι πιο κερδοφόρες ελληνικές εταιρίες μετά τις τράπεζες, κι όμως συνεχώς δημιουργούν προβλήματα στον κλάδο μας, επιχειρώντας να μας κόψουν το δύσκολο έτσι κι αλλιώς στην εποχή μας μεροκάματο, για να αυξήσουν κι άλλο τα κέρδη τους!». Πάντως ο πρόεδρος του Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών Θεσσαλίας, αφήνει να εννοηθεί ότι υπάρχουν κι άλλα σοβαρά προβλήματα του κλάδου, τα οποία ενδεχομένως σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να οδηγήσουν τους ιδιοκτήτες φορτηγών σε χειρόφρενο διαρκείας.

Οι συντάξεις και οι άδειες των Ι.Χ.
Να σημειωθεί ότι εκτός από το ζήτημα της μεταφοράς των πετρελαιοειδών δύο από τα σοβαρά ζητήματα του κλάδου αυτή την εποχή είναι το ασφαλιστικό και η ανεξέλεγκτη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας σε Ι.Χ φορτηγά αυτοκίνητα, η οποία περιορίζει δραστικά το αντικείμενο των φορτηγών δημοσίας χρήσεως. «Είμαστε μια ζωή στους δρόμους με κίνδυνο της ζωής μας και τελικώς καταλήγουμε βγαίνοντας στη σύνταξη να παίρνουμε από το ΤΣΑ, παρά τις υπέρογκες εισφορές μας, συντάξεις πείνας της τάξεως των 450 ευρώ! Βασικό αίτημα του κλάδου μας είναι να ενταχθούμε πρώτοι στη λεγόμενη κατώτατη εθνική σύνταξη, ώστε οι ιδιοκτήτες φορτηγών να διασφαλίσουν τα ελάχιστα προς το ζην στα γηρατειά τους. Είναι δυνατόν να ρισκάρουμε την ίδια μας τη ζωή, αλλά και τη μεταφορά προϊόντων αξίας εκατομμυρίων ευρώ, να βρίσκεται η περιουσία μας συνεχώς στο δρόμο και να

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου