ΤΟΠΙΚΑ

Χαμένες 1.500 ώρες στα δημοτικά

χαμένες-1-500-ώρες-στα-δημοτικά-851206

Χιλιάδες διδακτικές ώρες έχουν ήδη χαθεί τις πρώτες εβδομάδες της σχολικής χρονιάς σε δημοτικά σχολεία εξαιτίας των κενών θέσεων των εκπαιδευτικών. Εκατοντάδες προνήπια βρίσκονται «έξω» από το δημόσιο σχολείο, μετά τη θεσμοθέτηση ως υποχρεωτικής της προσχολικής εκπαίδευσης και την αδυναμία των κτιριακών υποδομών να υποδεχθούν το σύνολο των παιδιών στα Νηπιαγωγεία.

«Ο κύκλος των χαμένων ευκαιριών για την εκπαίδευση πρέπει να κλείσει σύντομα, οριστικά και αμετάκλητα», ανέφερε ο πρόεδρος του συλλόγου δασκάλων στη Μαγνησία Απόστολος Μούσιος, λίγο πριν την έναρξη χθες το απόγευμα της γενικής συνέλευσης δασκάλων και νηπιαγωγών στο Εργατικό Κέντρο Βόλου, παρουσία του Γ.Γ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος Μαντά Κομνηνού.
Για άλλη μια φορά ο κ. Μούσιος υπογράμμισε πως σημαντικό παράγοντα για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων αποτελεί η έγκαιρη –το αργότερο έως την 1η Σεπτεμβρίου- ολοκλήρωση των μεταθέσεων, διορισμών, αποσπάσεων και προσλήψεων στα σχολεία.
Παρά τη διαδικασία των αποσπάσεων που ολοκληρώθηκε προχθές, στα σχολεία της Μαγνησίας θα συνεχίσουν να υπάρχουν ακόμη 25 κενά εκπαιδευτικών, εκ των οποίων τρεις Αγγλικής Γλώσσας και επτά Μουσικής.
Ελλείψεις 15 εκπαιδευτικών καταγράφονται ακόμη σε Τμήμα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία, ενώ τα περισσότερα κενά αφορούν σε ολοήμερα.
«Κομμάτι» της προβληματικής εικόνας στη λειτουργία των σχολείων αποτελεί η κακή κτιριακή υποδομή των Νηπιαγωγείων στο πολεοδομικό συγκρότημα.
Σύμφωνα με τον κ. Μούσιο, από τα 130 Νηπιαγωγεία στη Μαγνησία, τα 54 λειτουργούν στο Βόλο και τη Ν. Ιωνία, εκ των οποίων τα 17 σε μισθωμένα κτίρια (31%). Το 30% των Νηπιαγωγείων λειτουργεί σε διπλή βάρδια.
Με «μελανά χρώματα» ο γενικός γραμματέας της ΔΟΕ Μαντάς Κομνηνός περιέγραψε την κατάσταση στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία όλης της χώρας, με έμφαση τις κενές θέσεις, ακόμη, εκπαιδευτικών.
Ακόμη και μετά τους διορισμούς που ανακοινώθηκαν χθες και κάνοντας χρήση των στοιχείων του υπουργείου Παιδείας, ο κ. Μαντάς ανέφερε ότι ακόμη υπάρχουν στα σχολεία 5.000 κενά. Σε όλη την Ελλάδα υπολογίζεται ότι ήδη οι μαθητές μετρούν απώλεια χιλιάδων ωρών διδασκαλίας, ενώ στη Μαγνησία υπολογίζοντας βάσει των 50 κενών εκπαιδευτικών που υπήρχαν μέχρι σήμερα έχουν χαθεί 1.500 διδακτικές ώρες.
«Στη χώρα μας το αυτονόητο είναι το ζητούμενο. Ένα μήνα μετά συνεχίζουμε να συζητάμε για δασκάλους, βιβλία και κτιριακές υποδομές», δήλωσε.

60.000 προνήπια «εκτός»
Τα στοιχεία της ΔΟΕ δείχνουν ότι φέτος 60.000 προνήπια έμειναν εκτός του δημόσιου σχολείου.
Τα νούμερα που παρέθεσε ο κ. Μαντάς δικαιολογούν, όπως είπε, την ανησυχία και τις φωνές διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών. Η λειτουργία των σχολείων συνεχίζει να αποτελεί για τον κλάδο τον υπ’ αριθμόν ένα ζήτημα, όπως άλλωστε και στην περσινή κινητοποίηση των δασκάλων των έξι εβδομάδων.
Κανένα από τα αιτήματα της μαραθώνιας απεργίας, σύμφωνα με τον κ. Μαντά, δεν έχει ακόμη ικανοποιηθεί, ενώ οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης, ακόμη και του ίδιου του πρωθυπουργού, «είναι λόγια στον αέρα».
«Δεν υπάρχει πλέον καμία ανοχή για μια κυβέρνηση που παρέλαβε από τον εαυτό της. Οι υποσχέσεις δεν τηρήθηκαν και αυτό θυμώνει τους εκπαιδευτικούς», πρόσθεσε ο Γ.Γ. της ΔΟΕ.
Μέλη της διοίκησης της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος περιοδεύουν ανά τη χώρα τις τελευταίες εβδομάδες, μεταφέροντας τις εξελίξεις από τη γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας τον Ιούνιο και έπειτα.
Σε συνεννόηση με την ΟΛΜΕ πρόκειται να διαμορφωθεί πλαίσιο κοινών κινητοποιήσεων. Οι εκπαιδευτικοί κινούνται στη δημιουργία πανεκπαιδευτικού «μετώπου» και φέτος σε καμία περίπτωση, σύμφωνα με τον κ. Μαντά, οι δάσκαλοι δεν πρόκειται να ακολουθήσουν έναν «μοναχικό αγώνα».
Στο μεταξύ, σε κανένα από τα ζητήματα που έθεσε η διοίκηση της Ομοσπονδίας δεν ήταν έτοιμος να απαντήσει ο υπουργός Παιδείας, θέτοντάς τους σε αναμονή.

Επιλογή στελεχών
Χθες, στο μεταξύ, το Συμβούλιο Επιλογής Στελεχών αποσφράγιζε τους φακέλους με τις βαθμολογίες των υποψηφίων διευθυντών και προϊσταμένων Ε

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου