ΤΟΠΙΚΑ

Ζήτησαν να αρθούν οι αδικίες εις βάρος της Μαγνησίας

ζήτησαν-να-αρθούν-οι-αδικίες-εις-βάρος-851206

Με τη συμμετοχή οκτώ υποψηφίων βουλευτών της Μαγνησίας πραγματοποιήθηκε χθες η συνεδρίαση της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής, με αποκλειστικό θέμα συζήτησης το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο, ώστε να εντοπιστούν τυχόν αρνητικές επιπτώσεις του στο νομό και να συντονιστούν οι αντιδράσεις για την προάσπιση των συμφερόντων της Μαγνησίας.
Στην εισήγησή του ο νομάρχης Απ. Παπατόλιας επισήμανε ότι η στρατηγική που πρέπει να διαμορφωθεί επιβάλλεται να είναι ολοκληρωμένης και ισόρροπης γεωγραφικά ανάπτυξης και όχι «η συνέχιση του μέχρι τώρα μοντέλου που έχει οδηγήσει σε υδροκεφαλισμούς».
Για το δίπολο Βόλου-Λάρισας, ο νομάρχης υπογράμμισε ότι δεν είναι η πρώτη που περιλαμβάνεται ως έννοια στον εθνικό χωροταξικό σχεδιασμό. Ωστόσο, όπως τόνισε, χρειάζεται περαιτέρω εξειδίκευση, ώστε το δίπολο να μην είναι γράμμα κενό.
Έμφαση έδωσε στην απαλοιφή ουσιαστικά του οδικού άξονα της κεντρικής ενδοχώρας, του Ε-65, προς Βόλο, που αποτελεί μια μείζονος σημασίας παρέμβαση για τη Μαγνησία, όπως είπε.
Σύμφωνα με τον κ. Παπατόλια, όπως προκύπτει από τη μελέτη του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου, για το λιμάνι του Βόλου δεν τρέφουν ιδιαίτερες φιλοδοξίες, στις αεροπορικές συνδέσεις δεν γίνεται καμία αναφορά του αερολιμένα της Σκιάθου, ενώ καμία μεταχείριση ως νησιωτικής περιοχής δεν επιφυλάσσει για τις Βόρειες Σποράδες.
Ο νομάρχης παρουσίασε τις προτάσεις της ΝΑΜ για οδικές συνδέσεις-μεταφορές, σιδηροδρομικές συνδέσεις, ανάπτυξη του λιμανιού και των αεροδρομίων Ν. Αγχιάλου και Σκιάθου, που πρέπει να συμπεριληφθούν στο Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο.
Πρόσθεσε ακόμη δύο σημεία στο διάλογο: τη διαχείριση των υδάτινων πόρων, με ιδιαίτερη έμφαση στην αποκατάσταση της λίμνης Κάρλας, αλλά και την προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς του νομού. Καμία περιοχή της Μαγνησίας, πλην των νεότερων οικισμών του Πηλίου, δεν περιλαμβάνεται στις περιοχές πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ζήτημα κρίσιμου χαρακτήρα αποτελεί η αναφορά στη γεωγραφική ανασυγκρότηση της χώρας και στην πρόταση για ανασχεδιασμό του χάρτη των υφιστάμενων διοικητικών περιφερειών της χώρας, ώστε να μειωθεί ο αριθμός τους. Προτείνεται μείωση του αριθμού των Νομαρχιών και των δήμων και η ανακατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ κράτους και τοπικής αυτοδιοίκησης.
Σύμφωνος με τις προτάσεις του νομάρχη δήλωσε ο υποψήφιος βουλευτής της Ν.Δ. Γιώργος Σούρλας, διαβεβαιώνοντας ότι από όποια θέση και αν βρίσκεται –σίγουρα θα κατέχει τη θέση του ενεργού πολίτη, όπως είπε- θα συμμετέχει σε όλες τις διαδικασίες και διεργασίες, που θα συμβάλουν στην συνέχιση της αναπτυξιακής πορείας της Μαγνησίας. «Είμαι κοντά σε οποιαδήποτε προσπάθεια προωθεί τα συμφέροντα του νομού», επισήμανε.
«Το θέμα δεν είναι απλό, είναι καθαρά πολιτικό», δήλωσε η υποψήφια βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ροδούλα Ζήση. Η κ. Ζήση συνεχάρη τον νομάρχη για την πρωτοβουλία του να ανοίξει το μόνο θέμα που μπαίνει σε πολιτικό διάλογο την προεκλογική περίοδο και ανέφερε ότι το Χωροταξικό Σουφλιά «κάνει επιλογές που δεν αφορούν την πολιτική και προωθητική κίνηση του 4ου ΚΠΣ, αλλά ούτε και τη δυναμική των μεταφορών, του εμπορίου και του τουρισμού».
Τόνισε ότι το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο είναι πολυδιάστατη και αναπτυξιακή πολιτική και «στα ερωτήματα αυτά η Ν.Δ. απαντά ούτε με το πρόγραμμά της, που δεν έχει πρόγραμμα, ούτε μέσα από τις σημερινές τοποθετήσεις των υποψηφίων της».
Από την πλευρά του ο υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Βασίλης Νιζάμης υπογράμμισε ότι το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς μπορεί να κρίνει την ανάπτυξη μιας περιοχής, ενώ εξέφρασε την απορία του για τις επιδιώξεις και τους στόχους εκείνων που το συνέταξαν. Ιδιαίτερα αναφέρθηκε στο ζήτημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων.
Ο υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Πιτσιώρης υπογράμμισε ότι η Μαγνησία και η περιφέρεια δεν μπορεί να αποτελούν «κολαούζο της ιστορίας που εκπορεύεται από την Αθήνα. Ή θα πάμε –όπως είπε- στο μοντέλο συγκέντρωσης για να έχουμε μεγάλης κλίμακας αποτέλεσμα ή αν αντέχουμε ακόμη να προσπαθήσουμε να αντιστρέψουμε

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου