ΤΟΠΙΚΑ

Δημιουργίες για κινηματογραφικές “παρέες”

δημιουργίες-για-κινηματογραφικές-π-851206

Οι “Παρέες” του Σωτήρη Γκορίτσα που θα προβληθούν απόψε, πλαισιώνουν με τρόπο ξεχωριστό τον κύκλο των πολύ επιτυχημένων προβολών του Δήμου Βόλου, που είναι συνώνυμες με το “Σινέ-Μεσόγειος”. Η ταινία που θα προβληθεί απόψε στην μεγάλη οθόνη του θερινού κινηματογράφου της “Εξωραϊστικής”, εντάσσεται στην κατηγορία των σημαντικών σύγχρονων δημιουργιών και κλείνει με εντυπωσιακό τρόπο την αυλαία μιας πολύ επιτυχημένης πρωτοβουλίας, που αγκαλιάστηκε από το φιλοθεάμον κοινό. Η ταινία παρουσιάζεται σε: Σενάριο – σκηνοθεσία – παραγωγή Σωτήρη Γκορίτσα. Μουσική – τραγούδι: Νίκο Πορτοκάλογλου. Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Μαρία Πρωτόπαππα, Βαγγέλης Μουρίκης, Λένα Κιτσοπούλου, Ερρίκος Λίτσης, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Γιώργος Γιαννόπουλος, Κώστας Ξυκομηνός, Μάκης Παπαδημητρίου.
Μετά τα σούπερ επιτυχημένα «Βαλκανιζατέρ» και «Μπραζιλέρο», ένας από τους καλύτερους Έλληνες σκηνοθέτες, ο Σωτήρης Γκορίτσας, επιστρέφει με ένα «οικογενειακό» θρίλερ, που δεν του λείπει ούτε το δράμα, ούτε το χιούμορ. Πρόκειται για μια εύστοχη προσέγγιση της νεοελληνικής πραγματικότητας, με ρεαλιστικούς χαρακτήρες και άριστη δομή. Η εξαιρετική επιλογή ανδρικών ρόλων από τον Γκορίτσα τοποθετεί με μαεστρία το κάθε κομμάτι του παζλ εκεί ακριβώς που ταιριάζει. Εξαιρετικός ο Βαγγέλης Μουρίκης, ως ιδεολόγος επαναστάτης, απολαυστικός ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, ως κλασικός νεοέλληνας, υποδειγματικός ο Ερρίκος Λίτσης, ως «λαμόγιο» που προσπαθεί να πιάσει την καλή.
Η ιστορία ξεκινά στο Πήλιο: Άνοιξη, Μεγάλη Βδομάδα. Μια παρέα Αθηναίων καταφτάνουν για τις πασχαλινές διακοπές. Το επόμενο πρωί μια φοβερή έκπληξη τους περιμένει: Ανακαλύπτουν στην αυλή του σπιτιού τους το πτώμα ενός αγνώστου. Η εμπλοκή της αστυνομίας, οι υποψίες των ντόπιων και ο γενικότερος εκνευρισμός, διαλύουν την παρέα. Καθένας ξεχωριστά προσπαθεί να αποφύγει την κατηγορία του φόνου και όλοι μαζί οδηγούνται στη σύγκρουση. Αποκαλύπτουν μυστικά του παρελθόντος και ψέματα της προσωπικής τους ζωής. Αλληλοσπαράσσονται και αλληλοκατηγορούνται μέχρι το απροσδόκητο τέλος. Με πολύ απλά μέσα ο σκηνοθέτης μας βάζει στο κλίμα της ιστορίας. Καταφέρνοντας να δημιουργήσει το απαραίτητο σασπένς, που υποστηρίζεται πολύ καλά από τους ταλαντούχους ηθοποιούς. Ακροβατεί με θαυμαστή δεξιοτεχνία και σκηνοθετική ωριμότητα μεταξύ του αστυνομικού θρίλερ, της κωμωδίας και του δράματος. Με κοφτές, μικρές αλλά αδρές πινελιές συνθέτει μια τοιχογραφία της ελληνικής κοινωνίας. Διαθέτει αμεσότητα και ρεαλισμό στους διαλόγους. Έχει κινηματογραφική ματιά, οικεία, καθαρή, κοφτερή, αφηγηματικά ελκυστική.
Γράφει ο σκηνοθέτης για την ταινία: «Κωμωδία, τραγωδία ή θρίλερ; Αυτό ήταν το ερώτημα που με απασχολούσε, όταν ξεκινούσα το σενάριο. Πολύ γρήγορα, όμως, πήρε, όπως πάντα, το πάνω χέρι η μυθοπλασία. Αντιμέτωπος με εντελώς διαφορετικά ερωτήματα, που απασχολούσαν πια τους ήρωες της ιστορίας και όχι εμένα, ξέχασα και το ερώτημα. Δεν ανησυχούσα όμως. Μου είχε ξανασυμβεί, ήξερα ότι αυτό είναι η περιπέτεια κάθε ταινίας. Φτάνοντας στο τέλος, βλέπω ότι το αρχικό ερώτημα παραμένει αναπάντητο. Κι αυτό είναι κάτι που μπορεί να μην ταιριάζει στα ήθη της εποχής, που χρειάζεται όλο και πιο μονοσήμαντες ταυτότητες. Ταιριάζει, όμως, πολύ σε μένα και σε τι ταινίες μου αρέσουν. Η εναλλαγή της κωμωδίας με το δράμα είναι αυτό που πάντα αγαπούσα. Μάλλον αυτός είναι κι ο λόγος που το Πάσχα παραμένει η αγαπημένη μου γιορτή. Αντίθετα πράγματα, η Σταύρωση και η Ανάσταση, η χαρά και η λύπη, ο χειμώνας και το καλοκαίρι, μπερδεμένα μέσα στην ίδια εβδομάδα, την εβδομάδα των Παθών. Για παρέες, ζευγάρια και φίλους». Ένας από τους πρωταγωνιστές, ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, σημειώνει αντίστοιχα: «Στην Ελλάδα, που ο βασικός κοινωνικός πυρήνας μετά την οικογένεια είναι η παρέα, εδώ “που γράφουν Ιστορία οι παρέες”, όπως λέει και ο Διονύσης, η απλή ιστορία μιας ελληνικής παρέας είναι ταυτόχρονα αστεία, δραματική και με σασπένς. Αλλά πάνω απ΄ όλα είναι τρυφερή και ανθρώπινη, όπως οι χαρακτήρες του Σωτήρη Γκορίτσα».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου