ΤΟΠΙΚΑ

Ναι στο στρατηγικό επενδυτή στο λιμάνι

ναι-στο-στρατηγικό-επενδυτή-στο-λιμάν-224659

Υπέρ

της αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του λιμανιού

του Βόλου τάσσεται το Επιμελητήριο Μαγνησίας.

Με

αφορμή το Σχέδιο «Ποσειδών» αλλά και τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο

Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας για το λιμάνι του Βόλου, το Επιμελητήριο Μαγνησίας

απέστειλε στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγίου με κοινοποίηση και στην Υπουργό

Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, ολοκληρωμένη πρόταση για το μέλλον του λιμανιού

του Βόλου.

Στην

ολοκληρωμένη πρόταση που απεστάλη επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι το σχέδιο

"Ποσειδών", σχετικά με το μέλλον του λιμανιού δεν αξιοποιεί στο

μέγιστο βαθμό τις ανάγκες του λιμανιού, της τοπικής αγοράς, τις υπάρχουσες

υποδομές, που το ίδιο κράτος έχει χρηματοδοτήσει, αλλά και της

Θεσσαλίας γενικότερα. Υπογραμμίζεται επίσης ότι η παραχώρηση δραστηριοτήτων σε

παγκόσμιους λιμενικούς διαχειριστές επιβάλλεται από τις διεθνείς συνθήκες

ανταγωνισμού, καθώς το σημερινό καθεστώς των μεγάλων λιμένων της χώρας δεν

είναι παραγωγικό έναντι άλλων ανταγωνιστικών λιμένων και ότι ο αναμενόμενος

στρατηγικός επενδυτής θα κληθεί να λύσει καίρια προβλήματα, όπως είναι οι

επενδύσεις, η αύξηση των πελατών και η εξειδίκευση, σχετικά με τη διαχείριση

διεθνούς διαμετακομιστικού σταθμού.

Όπως

τονίζει επίσης το Επιμελητήριο Μαγνησίας το λιμάνι του Βόλου λειτουργεί τόσο ως

επιβατικό –τουριστικό, όσο και ως εμπορικό και ότι ο μικτός αυτός χαρακτήρας του θα

πρέπει να διασφαλιστεί, με ταυτόχρονη ενίσχυση του τουριστικών δραστηριοτήτων

του, δεδομένου ότι ο τουρισμός, και ιδιαίτερα ο θαλάσσιος τουρισμός, αποτελεί

τη μόνη δυναμική προοπτική για την αναθέρμανση της τοπικής οικονομίας και τη

δημιουργία νέων, υγιών, θέσεων εργασίας.

«Από

τις μελλούμενες μεγάλες επενδύσεις που προβλέπονται να γίνουν στον χώρο της

κρουαζιέρας, οι οποίες θα περιλαμβάνουν την κατασκευή προβλητών, επιβατηγών

σταθμών και διαχείρισης terminal κρουαζιεροπλοίων, δεν μπορεί και δεν πρέπει να

εξαιρεθεί το λιμάνι του Βόλου, η μοναδική πύλη εισόδου στη Θεσσαλία και στη

Κεντρική Ελλάδα γενικότερα, αντιθέτως θα πρέπει να γίνει συνεκτίμηση των

στρατηγικών πλεονεκτημάτων της ευρύτερης περιοχής (Αεροδρόμια Ν. Αγχιάλου και

Σκιάθου, Μετέωρα, λίμνη Πλαστήρα, νήσοι Σποράδων, Πήλιο, αρχαιολογικός και

θρησκευτικός τουρισμός, κ.α.)» σημειώνει το Επιμελητήριο επίσης και ζητά να

διασφαλιστεί η ισόρροπη ανάπτυξη όλων

των λιμένων.

Συνεχίζοντας

δε σημειώνει ότι το λιμάνι του Βόλου

μπορεί να δώσει πολλές διαδρομές στο

κομμάτι των shore excursions, ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που λαμβάνουν

υπόψη τους οι εταιρίες κρουαζιέρας, για ένταξη λιμανιών στα προγράμματα τους και

επίσης αναφέρει «Η σύνδεση δε του λιμανιού με το αεροδρόμιο της

Νέας Αγχιάλου μπορεί στο μέλλον να αποτελέσει ιδανικό συνδυασμό για homeport κάποιων

"μικρών" κρουαζιεροπλοίων κάτι το οποίο ο Ο.Λ.Β. το είχε ήδη

δρομολογήσει, έχοντας κάνει τις πρώτες συζητήσεις και συναντήσεις .

Σε συνδυασμό όμως με την ανάπτυξη του θαλάσσιου

τουρισμού και της μαρίνας που θα είναι η μοναδική στην Κεντρική Ελλάδα και

κυρίως η μοναδική μεταξύ Πειραιά και Χαλκιδικής συνδέοντας έτσι ουσιαστικά την

περιοχή μας με το Αιγαίο αλλά και τα παράλια.

Εξάλλου, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη

και η ανάπτυξη της βιομηχανίας στην περιοχή της Θεσσαλίας και του εξαγωγικού

εμπορίου, για να μπορέσει το Λιμάνι και ο εκάστοτε επενδυτής να προσβλέπει σε

κέρδος. Κάτι το οποίο εμείς, ως Επιμελητήριο Μαγνησίας, υποστηρίζουμε

απόλυτα.»

Καταλήγοντας

το Επιμελητήριο αναφέρει ότι «, το

λιμάνι του Βόλου δεν θα πρέπει να έχει μία μόνο αναπτυξιακή κατεύθυνση, ως εκ

τούτου είμαστε θετικοί στην ανάπτυξη του

Λιμανιού ως λιμάνι διακίνησης χύδην φορτίων με δεδομένη και την ανάπτυξη της

Βιομηχανίας στην περιοχή μας αλλά πιστεύουμε εξίσου στην ανάπτυξη της Ακτοπλοϊας και

της Κρουαζιέρας. Μπορεί μάλιστα να γίνει σε επίπεδο

διαφορετικής χωροθέτησης του λιμανιού και των προβλητών. Η κρουαζιέρα

μπορεί να μην φέρνει τα ίδια έσοδα που φέρνουν τα φορτία στο Λιμάνι, αλλά

φέρνει έσοδα στην πόλη και στην περιοχή. Και αυτό φάνηκε με τις 62

αφίξεις των κρουαζιεροπλοίων την περσινή χρονιά.

Με την σχεδίαση του master plan του λιμένος Βόλου,

ώστε να αξιοποιηθούν τα προαναφερθέντα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής,

σε συνδυασμό με την έμφαση στην ποιότητα κατασκευής των τουριστικών λιμένων,

των υποδομών και του εξοπλισμού, της συντήρησης, της οργάνωσης, της δομής και

λειτουργίας του φορέα διαχείρισης, της εξυπηρέτησης του πελάτη, με την ασφάλεια

και την περιβαλλοντική μέριμνα, το λιμάνι του Βόλου έχει τις δυνατότητες να

καταστεί σημαντική και συνάμα βιώσιμη πηγή πλούτου όχι μόνον για την τοπική

οικονομία, αλλά και την ελληνική οικονομία γενικότερα.

Ανταγωνιστικότητα, ποιότητα και έξυπνη στρατηγική

ανάπτυξης μπορούν να συνδυαστούν αποτελεσματικά.»

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου