ΤΟΠΙΚΑ

Ναύπακτος – Γέφυρα Ρίου – Αντίρριου

ναύπακτος-γέφυρα-ρίου-αντίρριου-851206

Με δεδομένη την αδυναμία προγραμματισμού πολυήμερων διακοπών, οι τάσεις φυγής βρίσκουν διέξοδο στα “διευρυμένα” Σαββατοκύριακα. Δηλαδή το διήμερο της αργίας προσαυξάνεται με την προσθήκη Παρασκευής και Δευτέρας, ενίοτε και με κάποια ακόμη ημέρα σαν “οδοιπορικά”. Για τον γράφοντα τα παραπάνω αποτελούν μια εξ ανάγκης πάγια αρχή, αλλά παράλληλα και μια δοκιμασμένη συνταγή μικρών και ευχάριστων διαλειμμάτων, διαφυγή από τη ρουτίνα της οίκοθεν παραμονής το καλοκαίρι. Και παρατηρείται πάντοτε, κατά τον απολογισμό της επιστροφής η θετική αποτίμηση της σύντομης ανάπαυλας.
Τέτοια υπήρξε και η εφετινή ολιγοήμερη απόδραση στις αρχές του Αυγούστου με παραμονή στη γραφική Ναύπακτο. Επιπρόσθετα είχαμε και την εμπειρία διάβασης της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου για πρώτη φορά, έστω και μετά τρία χρόνια από την έναρξη της χρήσης της.
Αφού ολοκληρώσαμε στο “κλεινόν άστυ” τις όποιες υποχρεώσεις επέβαλαν τη διέλευσή μας από εκεί ,αποφασίσαμε την επιστροφή μέσω Πελοποννήσου με ενδιάμεση στάση στη Ναύπακτο: Έπειτα από μία εύκολη σχετικά διαδρομή, παρά την κίνηση στον οδικό άξονα Κορίνθου – Πατρών, με εμφανή τα σημάδια των πρόσφατων πυρκαγιών: φτάσαμε στη γέφυρα που ενώνει τα δύο άκρα της εισόδου του Κορινθιακού. Από την πρώτη ματιά το σπουδαίο τεχνολογικό κατασκεύασμα σε συναρπάζει. Εντυπωσιακό το θέαμα των πυλώνων με την ακτινωτή διάταξη των καλωδίων που συγκρατούν το οδόστρωμα. Άλλωστε το συνολικό μήκος των 2250 μέτρων την κατατάσσει στην πρώτη θέση γεφυρών αυτού του είδους. Τα στοιχεία που δίνονται μέσα από το βιβλίο “Ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου- η περιπέτεια μιας γέφυρας” εκδ. Καπόν, πραγματικά εντυπωσιάζουν. Η πολυπλοκότητα της θεμελίωσης των πυλώνων, ώστε να εκμηδενιστεί η αστάθεια του λασπώδους βυθού, αλλά και η κατασκευή και η τοποθέτηση τους αποδεικνύουν την τελειότητα του έργου. Τα 368 καλώδια με συνολικό μήκος 32 χιλιόμετρα και τις ευμεγέθεις συνδέσεις τους σου δίνουν το αίσθημα της απόλυτης ασφάλειας κατά τη διέλευση. Αλλά και όλα τα νούμερα πραγματικά εκπλήσσουν: ύψος πάνω από τη θάλασσα 45 μέτρα, συνολικό ύψος πυλώνα 227 μέτρα, άνοιγμα μεταξύ των κεντρικών πυλώνων 560 μέτρα, αντοχή της γέφυρας σε σεισμούς 9 ρίχτερ, σε πρόσκρουση πλοίου 180 χιλιάδων τόνων με ταχύτητα 16 κόμβων, σε ταχύτητα ανέμων 250 χιλ. την ώρα (τυφώνας) και κυματισμό ύψους 10 μέτρων, αριθμοί που υπερέxoυν κατά πολύ από τα φαινόμενα της περιοχής. Η ψυχρή γλώσσα των αριθμών εμφανίζει σαφέστατα το μέγεθος του όλου εγχειρήματος. Αλλά και από αισθητικής απόψεως υπάρχει το τέλειο αποτέλεσμα σε απόλυτο συνδυασμό με την τεχνολογική αρτιότητα. Η γέφυρα είναι όμορφη και εντυπωσιακή, ειδικά την νύχτα, όταν φωτίζεται με όλο της το διάκοσμο. Η καμπύλη δε που σχηματίζει παραπέμπει, θα έλεγα, σε τοξωτό γεφύρι, παρατήρηση που επιβεβαίωσε και φίλος μηχανικός. Η ονομασία της απόλυτα αποδεκτή, μας θυμίζει τον οραματιστή πρωθυπουργό του 19ου αιώνα Χαρίλαο Τρικούπη, που με τα τεχνολογικά έργα τα οποία έγιναν επί των ημερών του, άλλαξε ριζικά η εικόνα της χώρας. Η διάνοιξη του Ισθμού της Κορίνθου υπήρξε για τα δεδομένα της εποχής έργο ίδιου μεγέθους και ανάλογης δυσκολίας με τη Ζεύξη. Μάλιστα είχε οραματιστεί και την τελευταία, αλλά τα μέσα και η τεχνογνωσία εκείνου του καιρού καθιστούσαν απαγορευτική κάθε απόπειρα.
Μπορεί, περνώντας με το αυτοκίνητο να μη βλέπεις και πολλά πράγματα πέρα από την εντυπωσιακή καλωδιακή άρθρωση, μια πεζοπορία όμως στα ειδικά διαμορφωμένα ακριανά διαζώματα αποτελεί μοναδική εμπειρία με θέα προς όλες τις κατευθύνσεις.

ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ
Η μικρή καστροπολιτεία της Ναυπάκτου θεωρείται μία από εκείνες τις γωνιές της πατρίδας μας που αποπνέουν έντονο τον αέρα του παρελθόντος. Σε τούτο συντελεί το κάστρο που στεφανώνει τον κορμό της παλιάς πόλης και το λιμανάκι που παραμένει αναλλοίωτο προσφέροντας σημερινή χρήση .Τα τείχη εμπλέκονται σε πολλά σημεία με νεότερα κτίσματα, καθώς διαχέονται στον πολεοδομικό ιστό, άλλοτε σε αρμονική συνύπαρξη και άλλοτε με αυθαίρετες παρεμβάσεις. Σε γενικές γραμμές λείπουν οι κραυγαλέες αντινομίες και το σύνολο παρουσιάζεται τα

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου