ΤΟΠΙΚΑ

Μια πόλη για όλους

μια-πόλη-για-όλους-247528

Στους δρόμους

της συνυπάρχουν και κινούνται καθημερινά πεζοί, άτομα με ειδικές ανάγκες,

μητέρες με μωρά, ποδήλατα, μηχανάκια, αυτοκίνητα και λεωφορεία. Δεν είναι,

όμως, η πόλη που θέλουμε… Διότι κανείς σχεδόν δεν μπορεί να κινηθεί με άνεση

και ασφάλεια. Διότι απουσιάζει το πράσινο, τα λουλούδια, τα παγκάκια και οι

δημοτικές βρύσες. Διότι λείπουν θέσεις στάθμευσης τροχοφόρων, με αποτέλεσμα τα

πεζοδρόμια να ασφυκτιούν από δίκυκλα και ΙΧ αυτοκίνητα…

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:

Βάσω Σαμακοβλή

ΙΩΛΚΟΥ: ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ

Η Ένωση

Καταναλωτών Βόλου επιμένει για μια πόλη που θέλουμε. Μετά την προηγούμενη

παρέμβασή της κατέθεσε στη Δημοτική Αρχή Βόλου μελέτη πιλοτικής παρέμβασης στην

οδό Ε. Βενιζέλου (Ιωλκού). Η πρόταση αφορά σε ένα τμήμα της Ε. Βενιζέλου, από

Γαλλίας μέχρι Δημητριάδος.

Σύμφωνα με τη μελέτη ο χώρος που

προσφέρεται στο αυτοκίνητο, κινούμενο ή σταθμευμένο, είναι δυσανάλογος και

καταχρηστικός στους υπόλοιπους. Ο πεζός δυσκολεύεται να κινηθεί. Δεν υπάρχει

πράσινο, ενώ δεν υπάρχουν δημόσιες παροχές ανάπαυσης και αναψυχής (παγκάκια κ.λ.π.)

Πρόταση

Σύμφωνα με την πρόταση της Ενωσης Καταναλωτών:

• Παραμένουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας με τα μικρότερα όμως δυνατά πλάτη

οδοστρώματος.

• Αυξάνονται τα πλάτη των πεζοδρομίων.

• Κάθε 6 μέτρα φυτεύεται ένα δέντρο και στα δύο

πεζοδρόμια.

• Ενδιάμεσα τοποθετούνται παγκάκια και άλλες εστίες πρασίνου (λουλούδια κ.λ.π.).

• Τοποθετείται δημοτική βρύση.

• Συγκεκριμένοι χώροι στάθμευσης για ποδήλατα, μηχανάκια αυτοκίνητα.

Συγκεκριμένα,

το πλάτος οδοστρώματος για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας γίνεται 6 μέτρα. (Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. – Οδηγίες Μελετών

Οδικών Έργων, ΟΜΟΕ-ΚΑΟ). Δεξιά και αριστερά δύο φαρδιές (25

εκατοστών) συνεχόμενες έντονα βαμμένες λευκές λωρίδες. Στο κέντρο μία

ίδια αλλά διακεκομμένη.

Το δεξί πεζοδρόμιο καθ’ όλο το μήκος του δρόμου αυξάνεται κατά 0,60

μέτρα.

Σύνολο περίπου 2,70 μέτρα.

Με αυτό τον τρόπο, κερδίζεται ο χώρος που χρειάζεται, ώστε να δημιουργηθεί σε

όλο το μήκος των πεζοδρομίων νησίδα για τα δέντρα και τα λουλούδια, η οποία

ταυτόχρονα λειτουργεί και ως προστατευτικό μέσο των πεζών από το οδόστρωμα.

Οι πεζοί θα έχουν πρόσβαση στο οδόστρωμα μόνο στα σημεία διαβάσεων, τα οποία θα

βρίσκονται σε κάθε κάθετο δρόμο ή πεζόδρομο.

Το αριστερό πεζοδρόμιο αυξάνεται κατά 2 μέτρα. Σύνολο περίπου 4,10

μέτρα.

Χώρος άνετος να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες κίνησης των πεζών.

Εδώ επίσης τοποθετούνται δέντρα, λουλούδια, παγκάκια κ.λ.π. Σε επιλεγμένα

σημεία το πεζοδρόμιο μειώνεται στα 2,10

μέτρα,

ώστε να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης για αυτοκίνητα και μηχανάκια.

Γίνονται δηλαδή εσοχές στο πεζοδρόμιο με τάπητα από κόκκινα τούβλα και

διαγραμμίσεις έντονες ανά 5,5 μέτρα για τα αυτοκίνητα και 1 μέτρο για τα μηχανάκια.

Τα πάρκινγκ για τα μηχανάκια θα έχουν επίσης ανά 1 μέτρο μεταλλική διαχωριστική μπάρα. Οι

εσοχές αυτές θα απέχουν τουλάχιστον 5 μέτρα από οποιαδήποτε διασταύρωση δρόμου,

διάβαση πεζών ή περίπτερο.

Σε όλο το μήκος των αριστερών πεζοδρομίων επίσης, δημιουργείται νησίδα για τα

δέντρα και τα λουλούδια, η οποία ταυτόχρονα λειτουργεί και ως προστατευτικό μέσο

των πεζών από το οδόστρωμα. Οι πεζοί θα έχουν πρόσβαση στο οδόστρωμα μόνο στα

σημεία διαβάσεων, τα οποία θα βρίσκονται σε κάθε κάθετο δρόμο ή πεζόδρομο και

σε αντιστοιχία βέβαια με το απέναντι πεζοδρόμιο.

Δημιουργούνται θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων σε επιλεγμένα σημεία πάνω στα

πεζοδρόμια με ψηλές μεταλλικές μπάρες. Το περίπτερο που υπάρχει στο δεξιό

πεζοδρόμιο μεταφέρεται αριστερά, έτσι ώστε να υπάρχει πεζοδρόμιο 2 μέτρων μπροστά και από τα δύο περίπτερα.

Οι κάδοι σκουπιδιών τοποθετούνται σε ειδικές εσοχές στα πεζοδρόμια.

Στην οδό Γαλλίας και στο σημείο διασταύρωσης με την Ιωλκού επίσης απομακρύνουμε

τα παρκαρισμένα από τον κόμβο τουλάχιστον 5 μέτρα.

Δίνουμε στο οδόστρωμα της Γαλλίας 3 μέτρα πλάτος και αυξάνουμε όλα τα

πεζοδρόμια αισθητά.

Μετά τα 5 μέτρα, εκατέρωθεν της Ιωλκού, επιτρέπουμε

το πάρκινγκ κανονικά (από την πάνω πλευρά) κρατώντας όμως πάντα 3 μέτρα πλάτος για την κίνηση συν 2 μέτρα πλάτος για πάρκινγκ.

Τα κάτω πεζοδρόμια της Γαλλίας μπορούν να αυξηθούν κατά 1 τουλάχιστον μέτρο.

Αποτέλεσμα

Η οδός Ιωλκού θα πρασινίσει. Θα περπατάμε στα πιο φαρδιά καλαίσθητα πεζοδρόμια

και ίσως είμαστε πιο χαμογελαστοί, περιγράφει η ενδιαφέρουσα πρόταση της Ενωσης

Καταναλωτών. Εάν κουραστούμε θα έχουμε ένα παγκάκι να αναπαυτούμε για λίγο, να

πιούμε λίγο νερό, ακόμα και να φάμε κάτι. Ένα μάλλον άσχημο κομμάτι της πόλης

μας θα αποκτήσει άλλη όψη. Πιο ανθρώπινη, με διάθεση για βόλτα, ψώνια,

δημιουργικότητα.

Τα μηχανάκια πλέον δεν θα παρκάρουν πάνω στα πεζοδρόμια διότι θα έχουν τον χώρο

τους. Το ίδιο θα ισχύει και για τα ποδήλατα. Οι θέσεις στάθμευσης των

αυτοκινήτων είναι πολύτιμες και θα πρέπει να είναι πολύ σύντομης διάρκειας 15 ή

30 λεπτών.

Οι ίδιοι οι καταστηματάρχες θα πρέπει να μπορούν σε τυχόν παράβαση του χρόνου

να καλούν τη δημοτική αστυνομία. Δεν είναι θέσεις για μόνιμη 24ωρη στάθμευση. Τα

ποδήλατα επίσης στον χώρο τους.

Θα υπάρχει τάξη και θα ξέρεις ότι, είτε είσαι πεζός, είτε αυτοκινητιστής

μπορείς να κινηθείς απρόσκοπτα στον δικό σου χώρο, με ασφάλεια και χωρίς

παρεμβολές.

«Σκοπός είναι

να αγαπήσουμε το κάθε σημείο της πόλης μας και να χωρέσουμε όλοι εκεί. Και

σίγουρα θα είμαστε όλοι πιο χαμογελαστοί», καταλήγει η μελέτη με την επιμέλεια

του Δημήτρη Καραμπερόπουλου.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου