ΤΟΠΙΚΑ

Βελτιωμένη η ποιότητα του νερού στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Βόλου

βελτιωμένη-η-ποιότητα-του-νερού-στο-πο-851206

Περιορισμός της κατανάλωσης και σημαντική βελτίωση της ποιότητας του πόσιμου νερού καταγράφηκε το πρώτο 10ήμερο του Αυγούστου στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Βόλου, ωστόσο, όπως επεσήμανε ο Δήμαρχος Βόλου και πρόεδρος της ΔΕΥΑΜΒ κ. Αλέκος Βούλγαρης, «η ανάγκη για κατανάλωση και όχι για σπατάλη του νερού παραμένει».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΕΥΑΜΒ, από τις αρχές του μήνα οι ανάγκες παραγωγής πόσιμου νερού περιορίστηκαν στα 45.000 μ3 κατά μέσο όρο ημερησίως, αντί των 49.000 μ3 τον Ιούλιο.
Επίσης, η ποιότητα του πόσιμου νερού σε ολόκληρο το Πολεοδομικό Συγκρότημα είναι σήμερα απόλυτα σύμφωνη με τη σχετική Νομοθεσία. Πιο συγκεκριμένα όσον αφορά στις τιμές των χλωριούχων, που τον Ιούλιο σε ορισμένες συνοικίες του Βόλου καταγράφηκαν παροδικά αυξημένες, εμφανίζονται πλέον μικρότερες από 200 mg/l με όριο τα 250 mg/l. Σημαντικά βελτιώθηκε ακόμη και το μίγμα νερού, ως προς την περιεκτικότητά του σε πηγαίο και σήμερα αγγίζει το 30% έναντι του 23% που είχε φτάσει στη διάρκεια του καύσωνα, τον Ιούλιο.
«Το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει από τα στοιχεία αυτά, όπως τόνισε ο Δήμαρχος Βόλου, και με δεδομένες τις διαθέσιμες ποσότητες νερού είναι πως αυτό που διαφυλάττει τόσο την επάρκεια υδροδότησης, όσο και την ποιότητα, είναι η ενεργός συμμετοχή των καταναλωτών στην προσπάθεια για αποτροπή της σπατάλης του νερού και τους ευχαριστούμε που μέχρι σήμερα ανταποκρίνονται στις εκκλήσεις μας». «Το σύνθημά μας παραμένει «το νερό το καταναλώνουμε, δεν το σπαταλάμε», συμπλήρωσε ο κ. Βούλγαρης.

Προστασία Παγασητικού από το Βιολογικό
Επιπλέον, ο Δήμαρχος Βόλου εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα αποτελέσματα της έρευνας του Τμήματος Ιχθυουργίας και Υδατικού Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την κατάσταση του Παγασητικού Κόλπου, που πρόσφατα δημοσιεύτηκαν στον τοπικό Τύπο.
«Ο Παγασητικός Κόλπος, η θάλασσά μας, βελτιώνεται συνεχώς και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι, καθώς η βελτίωση αυτή συνδέεται άμεσα με την καλή λειτουργία των Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) της ΔΕΥΑΜΒ, που είναι από τις πιο σύγχρονες στην Ελλάδα», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Βούλγαρης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες ο Δήμαρχος Βόλου, οι εγκαταστάσεις του Βιολογικού Καθαρισμού της ΔΕΥΑΜΒ, κατά τα έτη 2005, 2006 και α’ εξάμηνο του 2007, δέχθηκαν για επεξεργασία συνολικά 25.000.000 μ3 λυμάτων. Κατά την επεξεργασία τους παρακρατήθηκαν στις ΕΕΛ και «απαλλάχθηκε» ο Παγασητικός από: 8.253.000 κιλά BOD, 13.527.000 κιλά COD, 5.997.000 κιλά αιωρούμενων στερεών, 156.000 κιλά φωσφόρου και 711.000 κιλά αζώτου. Με τα εκατομμύρια κυβικών λύματος που δε ρίχτηκαν στη θάλασσα, ο Βιολογικός πέτυχε αποδόσεις επεξεργασίας υψηλότερες από τα όρια της Οδηγίας 91/271 ΕΟΚ, που αφορά στους ευαίσθητους αποδέκτες.
Αναλυτικότερα, οι αποδόσεις που υπήρξαν ήταν: στο BOD απόδοση 95% με όριο το 90%, στο COD απόδοση 87% με όριο το 75%, στα αιωρούμενα στερεά απόδοση 90% με όριο το 90%, στο φώσφορο απόδοση 81% με όριο το 80% και στο άζωτο απόδοση 75% με όριο το 70%.
Επιπλέον, όπως σημείωσε ο Δήμαρχος Βόλου, ιδιαίτερα θετική συμμετοχή στον περιορισμό φαινομένων ευτροφισμού στον Παγασητικό Κόλπο έχει η κατακράτηση στις ΕΕΛ των θρεπτικών αλάτων αζώτου και φωσφόρου, παρότι σύμφωνα με τη σχετική Νομοθεσία, ο Βιολογικός της ΔΕΥΑΜΒ δεν έχει τέτοια υποχρέωση.
Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Βούλγαρης, υπάρχουν περαιτέρω περιθώρια βελτίωσης και διευκρίνισε πως «σήμερα, που οι διαδικασίες δημοπράτησης για την κατασκευή του έργου επέκτασης των ΕΕΛ είναι στην τελική φάση, φιλοδοξούμε ότι με την επεξεργασία και των λυμάτων της Πορταριάς, της Μακρινίτσας και Φερών στις εγκαταστάσεις του Βιολογικού του Βόλου, αλλά και με την τριτοβάθμια επεξεργασία του λύματος με τη μονάδα διήθησης και απολύμανσης της εκροής, οι ΕΕΛ θα προστατεύουν ακόμη περισσότερο τον Παγασητικό και από πιο πολλά λύματα».
«Το κυριότερο, όμως, είναι το γεγονός ότι τα εκατομμύρια των κυβικών του λύματος, μετά την τριτοβάθμια επεξεργασία, θα είναι εφικτό να αξιοποιηθούν για άρδευση στη γεωργία»,

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου