ΤΟΠΙΚΑ

Παρεμβάσεις στους ποδηλατόδρομους

παρεμβάσεις-στους-ποδηλατόδρομους-266772

Την πρόταση της ομάδας εργασίας για το έργο του

δικτύου ποδηλατοδρόμων ενέκρινε κατά την σημερινή της συνεδρίαση στο κτήριο

Σπίρερ η Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου.

Την πρόταση

παρουσίασε ο προϊστάμενος του τμήματος

κυκλοφοριακού σχεδιασμού του Δήμου Δ.. Καραγιάννης, ο οποίος ,μεταξύ άλλων

ανέφερε, ότι οι παρεμβάσεις αυτές πρέπει απαραιτήτως να

συνοδεύονται από ένα πρόγραμμα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού, των

πεζών, των εποχούμενων και των πολιτών ευρύτερα. Επίσης ανέφερε ότι οι

προτάσεις και τα μέτρα ιεραρχούνται σε βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα ανάλογα

και με τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου, διακρίνονται δε, όπως πρόσθεσε,, σε κυκλοφοριακά και κατασκευαστικά.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, βασική πρόταση της ομάδας

εργασίας είναι η μονοδρόμηση των ποδηλατοδρόμων, με κατεύθυνση όμοια με αυτή των οδών στις οποίες

είναι κατασκευασμένοι ή πρόκειται να κατασκευαστούν. Η επιλογή αυτή, που

γίνεται έχοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια, αντιμετωπίζει: το πρόβλημα πλάτους σε όσους ποδηλατοδρόμους

αυτό είναι περιορισμένο, καθώς και την αντίστοιχη έλλειψη ικανού εναπομείναντος

πλάτους οδού σε όσες κατασκευάστηκε δίκτυο ή πρόκειται να κατασκευαστεί. Για

μονόδρομη κίνηση ποδηλάτων το καθαρό πλάτος ποδηλατοδρόμου που απαιτείται πρέπει να είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 1,00 μ. Επιλύονται με αυτό τον τρόπο

και ειδικότερα θέματα όπως οι αμφίπλευρες προσεγγίσεις ποδηλατιστών στις διασταυρώσεις

και η σήμανση με «καθρέπτη» . Μέχρι να εκπονηθεί μελέτη και

γίνει η κατασκευή νέων ποδηλατόδρομων για την αντίθετης φοράς κίνηση των

ποδηλάτων, προτείνεται να λειτουργήσουν κάποιες παρακείμενες οδοί ως δρόμοι

ήπιας κυκλοφορίας με χαμηλό όριο ταχύτητας και ταυτόχρονη κίνηση ποδηλάτων και

οχημάτων, όπως εξάλλου ισχύει σε ορισμένες περιπτώσεις σήμερα.

Επίσης προτείνεται η αλλαγή του τρόπου κατασκευής του

διαχωριστικού κυκλοφορίας των ποδηλάτων από τα υπόλοιπα οχήματα στα τμήματα του

δικτύου που δεν έχουν κατασκευαστεί. Έτσι αντί για το στηθαίο σκυροδέματος

προτείνεται να κατασκευαστεί το διαχωριστικό από ελαφρύ υλικό ή «μάτια γάτας»

σε συνδυασμό με κατάλληλη διαγράμμιση. Η κατασκευή της επέκτασης του δικτύου

ποδηλατοδρόμων από το Τελωνείο προς τις Αλυκές παρέχει, όπως είπε, τη σχετική εμπειρία.

Οι παραπάνω προτάσεις εναρμονίζονται και εντάσσονται στις

γενικότερες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις οι οποίες ισχύουν στο κέντρο της πόλης.

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Βόλου Φ. Λαμπρινίδης είπε

ότι το έργο που θα υλοποιηθεί στο εξής θα πρέπει να είναι ασφαλές και λειτουργικό και χαρακτήρισε θετικές τις προτάσεις της ομάδας

εργασίας, ενώ εξήγησε ότι το πρόβλημα πλάτους

των ποδηλατοδρόμων λύνεται με τη μονοδρόμησή τους. Ο ίδιος ανέφερε ότι το έργο έχει

υλοποιηθεί σε ποσοστό 35%, λείπουν οι κάθετοι

άξονες, ενώ σημείωσε ότι κάποιες απολήξεις

από το υφιστάμενο έργο δεν απορρίπτονται.

Επίσης ο κ. Λαμπρινίδης

τόνισε ότι θα πρέπει να αλλάξει η

νοοτροπία της κοινής γνώμης και η

αντιμετώπιση του συγκεκριμένου έργου ώστε να καταστεί λειτουργικό.

Τέλος ο αντιδήμαρχος παρουσίασε τις τέσσερις επεμβάσεις στον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο και την προκοστολόγησή τους (οι

υπολογισμοί αφορούν εργασίες για Ο.Τ.

μήκους 50 μ. )

Η πρώτη περίπτωση αφορά στην διατήρηση των στηθαίων σκυροδέματος

και περιλαμβάνει:

-καθαίρεση των στηθαίων από σκυρόδεμα στις διασταυρώσεις και

όπου απαιτείται

-αποκατάσταση επιφάνειας κύλισης εντός του ποδηλατοδρόμου

(ανακατασκευή τάπητα)

-σήμανση οριζόντια εντός και παράπλευρα του ποδηλατοδρόμου

(συνεχής διαγράμμιση κατά μήκος του ποδηλατοδρόμου, βαφή στηθαίων και

επιφάνειας κύλισης)

-σήμανση οριζόντια και κάθετη στις διασταυρώσεις (πινακίδες,

διαγράμμιση και “μάτια γάτας”), με συνολικό κόστος (συμπεριλαμβανομένου Γ.Ε.

& Ο.Ε. και Φ.Π.Α.) είναι ύψους 11.012,96 €

Η δεύτερη περίπτωση αφορά στην καθαίρεση στηθαίων και αντικατάστασή τους με διαχωριστικό κυκλοφορίας και περιλαμβάνει:

-αναμόρφωση υφιστάμενων διαχωριστικών (αντικατάστασή τους με

διαχωριστικά κυκλοφορίας από σκληρό ελαστικό)

-αποκατάσταση επιφάνειας κύλισης εντός του ποδηλατοδρόμου

(ανακατασκευή τάπητα)

-σήμανση οριζόντια εντός του ποδηλατοδρόμου (συνεχής

διαγράμμιση κατά μήκος του ποδηλατοδρόμου και βαφή επιφάνειας κύλισης)

-σήμανση οριζόντια και κάθετη στις διασταυρώσεις (πινακίδες,

διαγράμμιση και “μάτια γάτας”). Το συνολικό κόστος (συμπεριλαμβανομένου Γ.Ε.

& Ο.Ε. και Φ.Π.Α.) είναι 13.040,34 €

Η τρίτη περίπτωση αφορά στην καθαίρεση στηθαίων σκυροδέματος και

αντικατάστασή τους με διαγράμμιση & “μάτια γάτας” και περιλαμβάνει:

-αναμόρφωση υφιστάμενων διαχωριστικών (αντικατάστασή τους με

συνεχή διαγράμμιση και σήμανση με μάτια γάτας)

-αποκατάσταση επιφάνειας κύλισης εντός του ποδηλατοδρόμου

(ανακατασκευή τάπητα)

-σήμανση οριζόντια εντός του ποδηλατοδρόμου (βαφή επιφάνειας

κύλισης)

-σήμανση οριζόντια και κάθετη στις διασταυρώσεις (πινακίδες,

διαγράμμιση και “μάτια γάτας”). Το συνολικό κόστος (συμπεριλαμβανομένου Γ.Ε.

& Ο.Ε. και Φ.Π.Α.) στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι 9.750,24 €.

Τέλος, η τέταρτη περίπτωση , που θεωρείται η πιο φθηνή λύση, αφορά στην πυκνή σήμανση και βαφή με ξεχωριστό χρώμα επιφανείας

πλάτους 2,00 μ και περιλαμβάνει: σήμανση

οριζόντια εντός του ποδηλατοδρόμου (βαφή επιφάνειας κύλισης – πλάτους 2,00 μ)

και σήμανση κάθετη (πινακίδες). Το συνολικό

κόστος (συμπεριλαμβανομένου Γ.Ε. & Ο.Ε. και Φ.Π.Α.) είναι 1.821,80 €.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου