ΤΟΠΙΚΑ

Ενέσεις σε γερασμένο δίκτυο

ενέσεις-σε-γερασμένο-δίκτυο-267502

Γενική αστάθεια του οδικού

δικτύου από τα έντονα κατολισθητικά φαινόμενα, βλάβες σε παλιές γέφυρες, σε

τεχνικά έργα και τοίχους αντιστήριξης είναι τα μεγάλα προβλήματα, τα οποία

επιδεινώνουν την ήδη κακή κατάσταση του γερασμένου και εγκαταλελειμμένου επί

δεκαετίες του εθνικού οδικού δικτύου.

Το βάρος της αποκατάστασής

τους καλείται να σηκώσει, αντί του υπουργείου Υποδομών, η Περιφέρεια Θεσσαλίας,

εξαντλώντας τους διαθέσιμους πόρους, δήλωσε χθες ο Αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας

Αργύρης Κοπάνας.

«Οι περιπτώσεις αυτές

απαιτούν για την αποκατάσταση τους εξειδικευμένες μελέτες, μεγάλη δαπάνη και

δεν υπάγονται στην αρμοδιότητα της Περιφερειακής Ενότητας, αλλά του υπουργείου

Υποδομών, το οποίο από την έναρξη της θητείας μας δεν έχει ανταποκριθεί ούτε με

ένα ευρώ στα πιεστικά αιτήματα», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον κ. Κοπάνα, η

Περιφερειακή Ενότητα βρέθηκε μπροστά σε ένα δίλημμα: να περιοριστεί στις

συνήθεις αρμοδιότητες της, που είναι η απλή συντήρηση του οδοστρώματος του

εθνικού δικτύου και τίποτε άλλο ή με τις δικές της αποκλειστικά δυνάμεις να

προσπαθήσει να δώσει λύσεις σε προβλήματα μεγάλα, που εγκυμονούν κινδύνους για

τους διερχόμενους οδηγούς και απειλούν τη συνεχή κυκλοφορία των οχημάτων και

την ασφάλεια των μετακινήσεων. «Με αίσθημα ευθύνης -συμπλήρωσε- επιλέξαμε το

δεύτερο. Να εξαντλήσουμε όλες τις δυνατότητες, πέρα και πάνω από τις συνήθεις

αρμοδιότητές μας» και ενημέρωσε για τις παρεμβάσεις ανά περιοχή.

Στο Ξουρίχτι οι υπηρεσίες έχουν να αντιμετωπίσουν ένα γεωλογικό φαινόμενο, που

σύρει το πρανές και κατεβάζει την πλαγιά του βουνού. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι

εργασίες ανόρυξης τριών γεωτρήσεων για να αποκατασταθεί οριστικά η κατολίσθηση,

καθώς με βάση τις εργαστηριακές αναλύσεις των ευρημάτων θα προχωρήσει ο

σχεδιασμός του έργου αντιστήριξης. Παράλληλα ετοιμάζεται η περιβαλλοντική

μελέτη, ώστε σύντομα να υπάρξει ένα ώριμο και επιλέξιμο αντικείμενο, που θα

μπορεί να τύχει χρηματοδότησης.

Για τη γέφυρα της Αγριάς επανέλαβε ότι το έργο αρμοδιότητας υπουργείου

επωμίζεται η Περιφέρεια. «Δεν πρόκειται για μία λακκούβα στο οδόστρωμα, που

μπορεί με μια προχειροδουλειά να κλείσει, αλλά για μια εκτεταμένη ζημιά στα

θεμέλια και στους δοκούς της γέφυρας, που είναι πάνω από 50 χρονών», ανέφερε ο

κ. Κοπάνας.

Σήμερα ολοκληρώθηκε η

μελέτη του έργου, που εκτός των άλλων αυξάνει τη διατομή κατά 30 εκ. στο ύψος για να περάσει το νερό πιο εύκολα και σε

μεγαλύτερες ποσότητες. Το έργο ύψους 100.000 ευρώ χρηματοδοτείται από πόρους

της Περιφέρειας. Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να εγκριθεί η δημοπράτηση από

την οικονομική επιτροπή για την ανάδειξη του αναδόχου.

«Και εδώ δεσμευόμαστε από

τις προθεσμίες και τη διαδικασία που θέτει ο νόμος. Δεν μπορούμε να κινηθούμε πιο

γρήγορα, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο από ό,τι

προστάζει και ορίζει η νομοθεσία», πρόσθεσε.

Στο Σέσκλο

στις σιδηροδρομικές γραμμές του ΟΣΕ υπήρχε μεγάλο πρόβλημα με τη βατότητα του

οδοστρώματος, το οποίο είχε υποστεί μεγάλες φθορές, εκτεταμένες ζημιές και

καθιζήσεις με συνέπεια να μην είναι δυνατή η ομαλή διέλευση των οχημάτων, ιδίως

στο σημείο των σιδηροδρομικών γραμμών, οι οποίες βρισκόταν σε θέση βαθιά σε

σχέση με το οδόστρωμα. Από χθες βρίσκεται στην περιοχή εργολάβος και αποκαθιστά

πλήρως τη βατότητα του δρόμου με ασφαλτόστρωση και εξομάλυνση της κατάστασης.

Στο 7ο χλμ. Χάνια – Καράβωμα έχει εγκατασταθεί εργολάβος, ο οποίος ξεκίνησε από

την προηγούμενη Παρασκευή εργασίες αποκατάστασης της κατολίσθησης. Κατεβάζει

τους βράχους από τα πρανή και εν συνεχεία θα κατασκευάσει τοίχο αντιστήριξης

μήκους 30 μέτρων από μπετόν δαπάνης 55.000 ευρώ.

Πρόκειται για μια άκρως

επικίνδυνη κατολίσθηση με συνεχείς καταπτώσεις μικρών και μεγάλων βράχων. «Η

παρουσία μας εκεί ήταν διαρκής από τον Νοέμβριο με μηχανήματα που κρατούσαν τον

δρόμο ανοικτό, ενώ η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων βρίσκεται διαρκώς σε κίνηση,

ελέγχοντας το δίκτυο και καταγράφοντας τις φθορές και τα προβλήματα»,

υπενθύμισε ο κ. Κοπάνας.

Προκαταρκτικές μελέτες

έχουν συνταχθεί για τουλάχιστον 50

θέσεις υψηλής επικινδυνότητας, έχουν κοστολογηθεί οι απαιτούμενες αποκαταστάσεις

-το κόστος υπερβαίνει τα 40 εκατ. ευρώ- και έχει ζητηθεί από το υπουργείο

έγκριση δαπανών για σταδιακή αποκατάσταση, χωρίς καμία απάντηση μέχρι σήμερα.

Ο κ. Κοπάνας ενημέρωσε, στο

μεταξύ, για τις εργολαβίες ασφαλτικών ύψους 500.000 ευρώ που εγκρίθηκαν από την

Οικονομική Επιτροπή, ότι θα δημοπρατηθούν άμεσα και «θα ανακουφίσουν αρκετές

πληγές του οδικού δικτύου».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου