ΤΟΠΙΚΑ

Διαβούλευση για τους ποδηλατοδρόμους

διαβούλευση-για-τους-ποδηλατοδρόμου-269529

Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται από αύριο η πρόταση της ομάδας εργασίας του Δήμου Βόλου

για την λειτουργία του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της πόλης.

Η συγκεκριμένη ομάδα εργασίας συστήθηκε ως συνέχεια αντίστοιχης απόφασης

του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία ενέκρινε το πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής

του έργου.

Η πλήρης εισήγηση της ομάδας εργασίας βρίσκεται αναρτημένη

στη ηλεκτρονική σελίδα της Πολεοδομίας Δήμου Βόλου www.epoleodomia.volos.gr και θα

παραμείνει έως τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στην οποία θα ληφθούν οι

σχετικές αποφάσεις. Επίσης θα παρουσιαστεί στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας

για γνωμοδότηση αύριο Τετάρτη 13

Ιουνίου 2012, όπου θα έχουν τη δυνατότητα όλοι οι σχετικοί φορείς να

διατυπώσουν τις απόψεις τους. Παράλληλα θα γίνει ενημέρωση των δημοτικών

παρατάξεων και άλλων εμπλεκόμενων φορέων.

Η σύνθεση της ομάδας εργασίας είναι τετραμελής και

αποτελείται από δύο στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας και δύο του Τμήματος

Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού της Διεύθυνσης Πολεοδομίας, η δε βασική της φιλοσοφία

εκφράζεται από τα εξής:

Βασική πρόταση της ομάδας εργασίας

είναι η μονοδρόμηση των ποδηλατοδρόμων με κατεύθυνση όμοια με αυτή των οδών στις οποίες είναι

κατασκευασμένοι ή πρόκειται να κατασκευαστούν. Η επιλογή αυτή, που γίνεται

έχοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια, αντιμετωπίζει α) το πρόβλημα πλάτους σε

όσους ποδηλατοδρόμους αυτό είναι περιορισμένο, καθώς και β) την αντίστοιχη

έλλειψη ικανού εναπομείναντος πλάτους οδού σε όσες κατασκευάστηκε δίκτυο ή

πρόκειται να κατασκευαστεί. Για μονόδρομη κίνηση ποδηλάτων το καθαρό πλάτος

ποδηλατοδρόμου που απαιτείται πρέπει να

είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 1,00 μ. Επιλύονται με αυτό τον τρόπο και

ειδικότερα θέματα όπως οι αμφίπλευρες προσεγγίσεις ποδηλατιστών στις

διασταυρώσεις και η «καθρεπτική» σήμανση. Μέχρι να εκπονηθεί μελέτη και γίνει η

κατασκευή νέων ποδηλατόδρομων για την αντίθετης φοράς κίνηση των ποδηλάτων,

προτείνεται να λειτουργήσουν κάποιες παρακείμενες οδοί ως δρόμοι ήπιας

κυκλοφορίας με χαμηλό όριο ταχύτητας και ταυτόχρονη κίνηση ποδηλάτων και

οχημάτων, όπως εξάλλου ισχύει σε ορισμένες περιπτώσεις σήμερα.

Επίσης προτείνεται η αλλαγή του

τρόπου κατασκευής του διαχωριστικού κυκλοφορίας των ποδηλάτων από τα υπόλοιπα οχήματα στα τμήματα

του δικτύου που δεν έχουν κατασκευαστεί. Έτσι αντί για το στηθαίο σκυροδέματος

προτείνεται να κατασκευαστεί το διαχωριστικό από ελαφρύ υλικό ή «μάτια γάτας» σε

συνδυασμό με κατάλληλη διαγράμμιση. Η κατασκευή της επέκτασης του δικτύου ποδηλατοδρόμων

από το Τελωνείο προς τις Αλυκές παρέχει τη σχετική εμπειρία.

Οι παραπάνω προτάσεις εναρμονίζονται και εντάσσονται στις γενικότερες

κυκλοφοριακές ρυθμίσεις οι οποίες ισχύουν στο κέντρο της πόλης.

Η Περιβαλλοντική

Πρωτοβουλία

Για τους ποδηλατοδρόμους εξέδωσε ανακοίνωση και η Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας, την οποία υπογράφουν οι Γ.

Γερόπουλος και Κ. Βολιώτης και με την οποία γίνονται οι παρακάτω προτάσεις :

· Σωστή αστυνόμευση

σε όλο το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων από υπαλλήλους-ποδηλάτες της Δημοτικής

Αστυνομίας. Αν συνεχίσουν τα αυτοκίνητα και τα μηχανάκια να παρκάρουν στους

ποδηλατόδρομους, τότε δεν πρόκειται να λειτουργήσουν ποτέ.

· Επίστρωση τάπητα

σε όλο το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων.

· Τα στηθαία, αν

και κακώς μπήκαν, καλό είναι να παραμείνουν. Δεν είναι εποχές για ξήλωμα και

για ράψιμο! Χρήση πλαστικού διαχωριστικού μόνο στις επεκτάσεις του δικτύου των

ποδηλατοδρόμων.

· Καθιέρωση δρόμων

μόνο για χρήση από ποδηλάτες. Για παράδειγμα η οδός Μεταμορφώσεως, η οδός

Μικρασιατών ή η οδός Αριστοτέλους θα μπορούσαν να αποδοθούν για χρήση μόνο από

ποδηλάτες.

· Κοινόχρηστα

ποδήλατα στις παρυφές της πόλης.

· Αγορά ποδηλάτων

από το Δήμο στους υπαλλήλους του.

-Διοργάνωση από το Δήμο σε συνεργασία με ανάλογους φορείς

σεμιναρίων ορθής κυκλοφοριακής συμπεριφοράς».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου