ΤΟΠΙΚΑ

Εικαστική “αποκρυπτογράφηση” του λαβύρινθου….

εικαστική-αποκρυπτογράφηση-του-λ-851206

Το μυθικό και διαχρονικό, ταυτόχρονα, σύμβολο του λαβύρινθου αποτελεί κομβικό σημείο έμπνευσης και αναφοράς για την εικαστικό Αννίτα Ξάνθου, η οποία θα παρουσιάσει την νέα της δουλειά στον χώρο του Εστιατορίου “Κουκούλη” που βρίσκεται στον σταθμό των Μηλεών, αρχής γενομένης από την 10η Αυγούστου στις 8 το βράδυ. Η εν λόγω έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 20 Αυγούστου, πραγματοποιείται με την αρωγή της εφημερίδας “Ταχυδρόμος” και αποτυπώνει τους καρπούς μιας διαρκώς εξελισσόμενης καλλιτεχνικής πορείας. Ο τίτλος “Eco Art”, που παραπέμπει στην “οικολογική τέχνη” αποδίδει την φιλοσοφία και το βαθύτερο νόημα των έργων που θα παρουσιαστούν ενώπιον του φιλότεχνου κοινού. Οπως διευκρινίζει η ίδια “ο συγκεκριμένος όρος είναι δική μου, αυθαίρετη ρήση και απορρέει από την πρόθεσή μου να κάνω τον θεατή να νιώσει καλύτερα. Οπως η οικολογία φροντίζει το περιβάλλον, η οικολογική τέχνη φροντίζει, αντίστοιχα, το περιβάλλον αλλά και τον άνθρωπο” υπογραμμίζει η πολυτάλαντη Βολιώτισσα δημιουργός. Η ιδέα της έκθεσης, στηρίζεται, όπως προαναφέρθηκε εξάλλου, στον λαβύρινθο που κατά την άποψη της δημιουργού “δεν αντιπροσωπεύει το αδιέξοδο, δεν είναι γρίφος, αλλά λύση”. Η φιλοσοφημένη άποψη που διατυπώνει η Αννίτα Ξάνθου είναι ταυτόσημη με την ρήση “ο Λαβύρινθος αποκαλύπτει το μονοπάτι που ενώνει το όλο. Είναι μια διαδρομή που μας οδηγεί στο βαθύτερο είναι μας και μετά στην ανάδυση, την τελική επιστροφή στον έξω κόσμο, προσφέροντάς μας κατανόηση. Η συχνή χρήση του, μας εκπαιδεύει να δεχτούμε την δύναμή του”.
Η προσωπική αναζήτηση της Αννίτας Ξάνθου στο μυστηριακό σύμβολο που μετράει ιστορία χιλιάδων χρόνων, έχοντας ως αφετηρία την μυθική θεότητα των Σουμερίων Ινάννα, συναντάται συχνά στον Μινωικό πολιτισμό, και αποτυπώνεται σε σφραγιδόλιθους της εποχής, συνεχίζοντας την δυνατή του παρουσία στο πέρασμα των αιώνων. Στην παρούσα φάση, η εικαστική άποψη της καλλιτέχνιδος αποτυπώνεται σε βραχογραφίες και σπηλαιογραφήματα με κεντρικό θέμα τον λαβύρινθο. “Οι βραχογραφίες, εξηγεί η δημιουργός, αντιπροσωπεύουν μια ειδική τεχνική από πηλό, χώμα και άμμο. Αλλωστε, προσθέτει, όλα τα υλικά που χρησιμοποιώ είναι οικολογικά, είναι υλικά που βρίσκει κανείς στην φύση. Τα έργα που θα παρουσιάσω, συνεχίζει, είναι επιτοίχια και γλυπτά, θα παρουσιάσω επίσης έναν μελωδό τοίχου, γλυπτό περιστρεφόμενο με το σχήμα του απείρου, γλυπτά με νερό, αλλά και κεραμικά επιτοίχια, που δείχνουν την εξέλιξη του θέματος, έως την τωρινή εκδοχή του”. Οι εικαστικές εκπλήξεις της Αννίτας Ξάνθου θα “φιλοξενηθούν” σε έναν ιδιαίτερο χώρο, που “μου αρέσει και θεωρώ ότι είναι φιλόξενος για το ευρύ κοινό. Αλλωστε, επισημαίνει, απευθύνομαι στον πολύ κόσμο και όχι μόνο στους λίγους”.

Ενδιαφέρον για τη φύση
Οι εικαστικές ανησυχίες της δημιουργού είναι δεδομένες και όπως σημειώνει η Εφη Στρούζα, Ιστορικός και Κριτικός Τέχνης : “Το ενδιαφέρον της Αννίτας Ξάνθου για τους νόμους της φύσης παραμένει η σταθερή που στηρίζει την κατασκευή των έργων της, εκμεταλλευόμενη τις πρωταρχικές πηγές ενέργειας, το νερό, το φως, τον αέρα, πηγές που προσφέρονται ως βασική ύλη για να αρχίσει τη φανταστική επεξεργασία των ιδιοτήτων τους και των φυσικών νόμων που τις διέπουν, δημιουργώντας θαυμαστές κατασκευές κίνησης, φωτός, ήχου. Για την ίδια, η τέχνη είναι ένας τομέας ευρύτατης γνώσης, που αποκτάται μέσα από την εμπειρική σχέση με τον πλούτο των πληροφοριών που ενυπάρχουν στη φύση”. Ολόκληρη η εικαστική διαδρομή της Αννίτας Ξάνθου στηρίζεται και είναι συνυφασμένη με την οικολογική ιδέα, φιλοσοφία και αντίληψη. Οι δεκάδες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις που έχει πραγματοποιήσει εντός και εκτός των τειχών, διαπνέονται από εικαστικές και φιλοσοφικές αναζητήσεις που έχουν ως επίκεντρο την αρμονία, τον χρόνο, το φως, τους πλανήτες, την περιστροφή, το σύμπαν. Στην προκειμένη περίπτωση η αναζήτηση επεκτείνεται και αγγίζει το διαχρονικό σύμβολο που διατηρείται αναλλοίωτο στο πέρασμα του χρόνου.
Το κεντρικό νόημα κάθε εικαστικής προσέγγισης παραπέμπει, εν τέλει, στην άποψη “η τέχνη είναι η θεραπαινίδα των ανθρώ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου