ΤΟΠΙΚΑ

Ζωηρό ενδιαφέρον για προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων τη νέα χρονιά

ζωηρό-ενδιαφέρον-για-προσεγγίσεις-κρ-866630

Δυναμική πορεία καταγράφει η κρουαζιέρα για το λιμάνι του Βόλου, παρουσιάζοντας θετικότερη εικόνα από την προ κορονοϊού εποχή. Από τον Απρίλιο υπερπολυτελή πλοία προσεγγίζουν το λιμάνι του Βόλου με μεγάλες πληρότητες, ενώ ξεκίνησε να εκδηλώνεται ενδιαφέρον για προσεγγίσεις πλοίων τη νέα χρονιά, η οποία φαίνεται ότι θα καταγράψει εξίσου ικανοποιητική πορεία, ίσως και ακόμη καλύτερη.

Στους ναυτικούς πράκτορες επικρατεί αισιοδοξία την οποία, όμως, διατυπώνουν συγκρατημένοι, με δεδομένο ότι περιμένουν πρώτα να οριστικοποιηθούν τα δρομολόγια για το 2023.

Οπως και να’ χει η κρουαζιέρα έκανε το μεγάλο βήμα και έπιασε ρυθμούς κανονικότητας μετά από δύο χρόνια αναστολής της λειτουργίας λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, με την εμπειρία του καλοκαιριού να δείχνει ότι δεν έχει τίποτα να φοβάται με τη νόσο Covid-19, με την οργανωμένη διαχείριση και αντιμετώπιση της κατάστασης που έχει δείξει.

Επιπλέον, βγήκε αλώβητη από τον πόλεμο στην Ουκρανία, αφού ο αντίκτυπος είναι πολύ μικρός. Εκείνο το οποίο φοβάται ο κόσμος του τουρισμού και συγκεκριμένα τα ταξιδιωτικά γραφεία, είναι το αυξημένο κόστος της ενεργειακής κρίσης και το αποτέλεσμα που θα έχει στα νέα πακέτα.

Η πρόεδρος του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Θέκλα Καμμένου λέει ότι «την τρέχουσα χρονιά τα δρομολόγια που ήταν προγραμματισμένα εκτελέστηκαν κανονικά. Λόγω του πολέμου στην Ουκρανία», σύμφωνα με την ίδια, «οι πληρότητες στην αρχή της σεζόν δεν ήταν μεγάλες, όμως στην πορεία η εικόνα άλλαξε».

Η ίδια εκτιμά ότι θα μπορούσε να υπάρχει και καλύτερη πορεία, εντούτοις «μετά την έναρξη της πανδημίας το ξεκίνημα ήταν καλό, οι πτήσεις άρχισαν νωρίς και η τουριστική περίοδος εξελίχθηκε θετικά».

Για το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για τη νέα χρονιά η κ. Καμμένου λέει ότι «οι εταιρείες άρχισαν να προγραμματίζουν τα δρομολόγιά τους και ανάμεσα σε αυτές υπάρχουν και καινούργιες για το λιμάνι του Βόλου».

Αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να υπάρχει καθαρή εικόνα, καθώς το ενδιαφέρον που παρουσιάζεται επιβάλλεται να επιβεβαιωθεί με επίσημο τρόπο.

Η ίδια πάντως επισημαίνει: «Εμείς από την πλευρά μας έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα καινούργιο πρόβλημα που έχει να κάνει με την ενέργεια για το οποίο δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα, καθώς και εμείς οι ίδιοι βαλλόμαστε. Το επιπλέον κόστος, είτε αυτό αφορά στις μετακινήσεις με λεωφορεία είτε το κόστος των εισιτηρίων δεν έχει μεταφερθεί ακόμη στον πελάτη, καθώς τα πακέτα κλείστηκαν την προηγούμενη χρονιά. Το απορροφήσαμε εμείς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, καθώς η τιμή του πετρελαίου τριπλασιάστηκε», σημειώνει.

Οι επαγγελματίες εκτιμάται ότι έχουν αύξηση στο κόστος λειτουργίας τους 10-15%.

Από την πλευρά του ο ναυτικός πράκτορας Αγγελος Πετεινάρης λέει ότι από τον Ιανουάριο και μετά δεν υπήρξαν ακυρώσεις δρομολογίων και δεν έγινε καμία απολύτως αλλαγή.

«Τα πλοία έρχονται με μεγάλες πληρότητες. Ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν είχε αντίκτυπο σε εμάς και στους πελάτες μας που είναι από την Αμερική, την Αγγλία, τον Καναδά. Τα κρουαζιερόπλοια μεταφέρουν πάνω από 1.000 επιβάτες σε κάθε προσέγγιση, καταγράφοντας καλύτερη κίνηση σε σχέση με τα έτη 2018 και 2019», σημειώνει.

Ο ίδιος λέει για το 2023 ότι «φαίνεται να έχει δυναμική. Υπάρχουν αρκετές προσεγγίσεις και περιμένουμε τις οριστικοποιήσεις τους».

«Λαμβάνουμε ιδιαίτερα ενθαρρυντικά μηνύματα», σημειώνει από την πλευρά του και ο ναυτικός πράκτορας Χρήστος Χάγιας.

Η κρουαζιέρα εφαρμόζει αυστηρά πρωτόκολλα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, με καθημερινούς ελέγχους στο πλήρωμα και στους επιβάτες.

Λόγω της πανδημίας, του φόβου για τον κορονοϊό και της ανασφάλειας, τα προηγούμενα χρόνια αδρανοποιήθηκε.

Εντούτοις, η φετινή χρονιά έδειξε ότι από εδώ και στο εξής υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να καταγράψει και πάλι δυναμική πορεία.

Ο κ. Χάγιας σημειώνει ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία άφησε την κρουαζιέρα ανεπηρέαστη.

Οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων μέχρι το τέλος του χρόνου

Οι αφίξεις για το υπόλοιπο του χρόνου ανά κρουαζιερόπλοιο, ημερομηνία, ώρα άφιξης, ώρα αναχώρησης, προηγούμενο λιμάνι από τον Βόλο και επόμενο έχουν ως εξής:

-Norwegian Jade, 21 Σεπτεμβρίου 12:00, 21:00, Κωνσταντινούπολη, Μύκονος

-AZAMARA JOURNEY, 26 Σεπτεμβρίου, 7:30, 20:00, Σύρος, Θεσσαλονίκη

-LE BOUGAINVILLE, 10 Οκτωβρίου, 8:30, 19:00, Πειραιάς, Δήλος

-Balmoral, 11 Οκτωβρίου, 8:00, 18:00, Θεσσαλονίκη

-Norwegian Jade, 12 Οκτωβρίου, 12:00, 21:00, Κωνσταντινούπολη, Μύκονος

-Aegean Odysey, 15 Οκτωβρίου, 6:00, 22:00, Θεσσαλονίκη, Σκιάθος

-LE BOUGAINVILLE, 17 Οκτωβρίου, 8:30, 19:00, Πειραιάς, Δήλος

-NAUTICA, 17 Οκτωβρίου, 8:00, 19:00, Πειραιάς, Καβάλα

-Viking Sea, 21 Οκτωβρίου, 8:00, 18:00, Πειραιάς, Δήλος

-ARTANIA, 23 Οκτωβρίου, 8:00, 18:00, Σκιάθος, Σαντορίνη

-LE BOUGAINVILLE, 24 Οκτωβρίου, 8:30, 19:00, Πειραιάς, Δήλος

-CELESTYAL CRYSTAL 27 Οκτωβρίου, 8:00, 18:30, Θεσσαλονίκη, Σαντορίνη

-CELESTYAL CRYSTAL, 3 Νοεμβρίου, 8:00, 18:30, Θεσσαλονίκη, Σαντορίνη

-CELESTYAL CRYSTAL 10 Νοεμβρίου, 8:00, 18:30, Θεσσαλονίκη, Σαντορίνη

-Norwegian Star, 15 Νοεμβρίου, 12:00, 19:00, Κωνσταντινούπολη, Πειραιάς

-CELESTYAL CRYSTAL, 17 Νοεμβρίου, 8:00, 18:30, Θεσσαλονίκη, Σαντορίνη

-Viking Sky, 28 Νοεμβρίου, 8:00, 18:00, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη

-Viking Mars, 1 Δεκεμβρίου, 8:00, 18:00, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη

-Viking Venus, 11 Δεκεμβρίου, 8:00, 18:00, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου