ΤΟΠΙΚΑ

Η Νομαρχία Μαγνησίας «μετακόμισε» στις Βόρειες Σποράδες

η-νομαρχία-μαγνησίας-μετακόμισε-στ-851206

Τετραήμερη περιοδεία με στόχο την καταγραφή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα νησιά των Βορείων Σποράδων πραγματοποιεί από το μεσημέρι του περασμένου Σαββάτου πολυπληθές κλιμάκιο της ΝΑΜ με επικεφαλής το Νομάρχη Μαγνησίας κ. Απόστολο Παπατόλια.
Η περιοδεία ξεκίνησε από την Αλόννησο το περασμένο Σάββατο και συνεχίστηκε την Κυριακή στη Σκόπελο, για να συνεχιστεί από χθες το απόγευμα στη Σκιάθο, τελευταίο σταθμό της τετραήμερης περιοδείας που ολοκληρώνεται σήμερα αργά το μεσημέρι.

Στην Αλόννησο
Στη μαγευτική αλλά ξεχασμένη Αλόννησο, όπως σημειώνουν οι ντόπιοι της περιοχής, βρέθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου κλιμάκιο της νομαρχίας Μαγνησίας με προεξάρχοντα το νομάρχη Απόστολο Παπατόλια και τους αντινομάρχες κ. Ντίτορα, Ξηρακιά, Οικονόμου, Αδαμάκη και Μεργιαλή, με σκοπό να αφουγκραστούν τα προβλήματα των κατοίκων.
Το βράδυ του Σαββάτου διεξήχθη πολύωρη και διεξοδική συνάντηση με τοπικούς φορείς του νησιού, στο δημαρχείο, όπου ετέθησαν από τα χείλη του δημάρχου Παναγιώτη Βλάικου και λοιπών φορέων της περιοχής αρκετά σημαντικά ζητήματα που απασχολούν την Αλόννησο.
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Βλάικος αναφέρθηκε στο θέμα της επικινδυνότητας του σημερινού λιμανιού, ιδιαίτερα όταν υπάρχει καιρός 8-9 μποφόρ, και στην ανάγκη δημιουργίας δεύτερου λιμανιού στο νησί ως εναλλακτική λύση. «Ειδικά μετά το 2005, που είχαμε καιρούς, το λιμάνι έχει υποστεί αρκετές ζημίες, οι οποίες ακόμη δεν έχουν αποκατασταθεί. Ευτυχώς μέχρι σήμερα δεν είχαμε και πάλι καιρό, αν όμως συμβεί, η Αλόννησος θα έχει πρόβλημα». Απαντώντας σε αυτό το θέμα ο κ. Παπατόλιας σημείωσε: «Ήμασταν άτυχοι το 2005 με τις ζημίες που έγιναν, όταν μόλις είχε ολοκληρωθεί η Β΄ φάση του λιμανιού. Τώρα για να τελειώσει η Γ΄ φάση χρειάζονται περίπου 7,5 εκ. ευρώ. Καταλαβαίνετε ότι έχει γίνει ήδη μια πολύ μεγάλη επένδυση στο λιμάνι της Αλοννήσου, αν και σίγουρα είναι απαραίτητα τα έργα αποκατάστασης. Σύμφωνα με υπολογισμούς, μιλούμε για 400-500.000 ευρώ, χρήματα τα οποία θα πρέπει να δοθούν από την περιφέρεια. Για το λόγο αυτό προτείνω και στο δήμαρχο να προβούμε σε κοινή παράσταση στον περιφερειάρχη κ. Γκούπα, ώστε η χρηματοδότηση να δοθεί από την περιφέρεια. Μακάρι η νομαρχία να είχε τους πόρους να φτιάξει τα πάντα στο νομό. Αυτό όμως δε γίνεται».
Ένα εξίσου σημαντικό θέμα που συζητήθηκε και ίσως ακόμη πιο σημαντικό από το προηγούμενο, είναι οι ισχύουσες απαγορεύσεις που ισχύουν τους τελευταίους μήνες στην Αλόννησο μετά από εφαρμογή Π.Δ. του 1992 σχετικού με τους ενάλιους χώρους στην περιοχή του Θαλάσσιου Πάρκου. Όπως τόνισε ο δήμαρχος, δεν είναι λίγοι οι τουρίστες, οι οποίοι, μετά τις απαγορεύσεις που ισχύουν για το κολύμπι, το ψαροντούφεκο αλλά ακόμη και την παρουσία φουσκωτών άλλων σκαφών στο νησί, πήραν τα πράγματά τους και έφυγαν… «Χάσαμε τουρίστες από αυτές τις απαγορεύσεις. Είναι απαράδεκτη η συμπεριφορά με την οποία αντιμετωπίζουν από τον εθνικό φορέα διαχείρισης του θαλάσσιου Πάρκου όσους έρχονται στο νησί με τα σκάφη τους. Είναι δηλαδή τόσο κακό να θελήσει κάποιος να κάνει ψαροντούφεκο; Άντε και σκότωσε και ένα ψαράκι, τι έγινε, χάθηκε η θάλασσα»; Η παρατήρηση του δημάρχου βρήκε συμπαραστάτες αρκετούς πολίτες αλλά και εκπροσώπους φορέων, όπως ψαράδες και καταστηματάρχες, τα συμφέροντα των οποίων πλήττονται ανεπανόρθωτα λόγω μείωσης του τουρισμού. Ο πρόεδρος του αλιευτικού συλλόγου κ. Θεόδωρος Μαλαματένιος, με ζωγραφισμένη την αγωνία στο πρόσωπό του για το πώς θα επιβιώσουν από εδώ και στο εξής οι ντόπιοι ψαράδες, τονίζει: «Το νησί φέτος έχει μείωση τουρισμού κατά 80%. Η πληρότητα δεν ξεπερνά το 20%. Και φανταστείτε ότι βρισκόμαστε στα μέσα Ιούλη. Πότε θα δουλέψουμε δηλαδή; Υπαίτιοι γι΄ αυτό είναι οι άνθρωποι του Φορέα Διαχείρισης, μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρος αυτού, κ. Νεοφύτου, ο οποίος ουδέποτε τα τελευταία χρόνια πραγματοποίησε διοικητικό συμβούλιο του Φορέα στην Αλόννησο όπως προβλέπεται, αλλά το κάνει στο Βόλο χωρίς να προσκαλεί κανέναν»…
Το μείζον αυτό θέμα, σύμφωνα με τον κ. Παπατόλια, αλλά και τους αντινομάρχες κ. Ντίτορα και Ξηρακιά, θα ε

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου