ΤΟΠΙΚΑ

«Συμπληγάδες», λόγω καυσίμων

συμπληγάδες-λόγω-καυσίμων-900887

Tην ώρα που η αμόλυβδη βενζίνη στην ηπειρωτική Μαγνησία «φλερτάρει» με τα 2,6 ευρώ, τιμή που στα νησιά είναι αυξημένη κατά 10 λεπτά του ευρώ, το πετρέλαιο κίνησης προσεγγίζει το 1,90 ευρώ, οι επιπτώσεις στη λειτουργία διαφόρων κλάδων εντείνονται, προκαλώντας πονοκέφαλο σε επαγγελματικούς κλάδους, που χρησιμοποιούν καύσιμα ως πρώτη ύλη στις δραστηριότητές τους.

Για παράδειγμα, ενόψει της περιόδου αλωνισμού αγρότες σε όλο τον νομό είναι στα «κεραμίδια». Θα υποχρεωθούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να πληρώσουν τις προμήθειες πετρελαίου κίνησης για τις αλωνιστικές μηχανές και τα τρακτέρ τους. Με τις τιμές των αγροτοεφοδίων να είναι στα ύψη και το πετρέλαιο θέρμανσης λίγο κάτω από τα 2 ευρώ, γίνεται αντιληπτό ότι βρίσκονται σε «Συμπληγάδες».

Η πρόεδρος της Ενωσης Βενζινοπωλών Μαγνησίας Βάσω Κοντοχρήστου μιλώντας χθες στην εκπομπή «Συμβαίνει Τώρα», στην τηλεόραση του ΑSTRA, δεν έκρυψε τον έντονο προβληματισμό της, καθώς εκτιμά ότι το ασανσέρ των τιμών δεν οφείλεται στις εξελίξεις στις διεθνείς αγορές, αλλά στο γεγονός ότι ορισμένοι σπεύδουν να κερδοσκοπήσουν σε βάρος των πολλών. Η αναφορά της «φωτογράφισε» ευθέως τις πετρελαϊκές εταιρείες και τα διυλιστήρια και κάλεσε την Πολιτεία να διενεργεί εντατικούς ελέγχους.

Η κ. Κοντοχρήστου σημείωσε επιπλέον ότι μπορεί να υπάρχουν και πρατηριούχοι που κερδοσκοπούν νοθεύοντας καύσιμα, τα οποία στη συνέχεια διαθέτουν στην αγορά και προέτρεψε τους οδηγούς να καταγράφουν τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει πριν γίνει νέα τροφοδοσία των ρεζερβουάρ.

«Ανάλογα με τα λίτρα ο οδηγός είναι σε θέση να υπολογίσει τις αποστάσεις, που θα διανύσει. Αν αντιληφθεί ότι κάτι πάει στραβά, τότε θα πρέπει να προβεί σε καταγγελία. Είναι βέβαιο ότι το καύσιμο που χρησιμοποίησε είναι νοθευμένο» σημείωσε και ανέφερε ως παράδειγμα «περιπτώσεις που πρατηριούχοι εντοπίστηκαν να έχουν ρίξει νέφτι στη βενζίνη», εξήγησε η ίδια και συνέχισε: «Πρώτοι εμείς οφείλουμε να καταγγέλλουμε τα φαινόμενα αισχροκέρδειας για να διασφαλίζουμε τη βιωσιμότητα του κλάδου».

Μείωση τζίρου τουλάχιστον κατά 25%

Η μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών αντανακλάται στους τζίρους των πρατηριούχων. Υπολογίζεται πως τους τελευταίους μήνες η μείωση είναι τουλάχιστον στο 25%. Οι περισσότεροι οδηγοί πλέον εφοδιάζουν τα ρεζερβουάρ με τις απολύτως απαραίτητες ποσότητες καυσίμων για να μπορούν να κινούνται εντός της πόλης.

Η κ. Κοντοχρήστου ανέφερε ότι η Πολιτεία θα πρέπει να προχωρήσει σε μείωση του Ειδικού Φόρου. «Η μικρή επιδότηση στο πετρέλαιο είχε ως αποτέλεσμα να συγκρατηθεί κάτω από τα 2 ευρώ. Πρέπει τα αρμόδια υπουργεία να αποφασίσουν τη μείωση του Ειδικού Φόρου Καυσίμων. Η επιδότηση που δίνεται στους καταναλωτές παραπέμπει σε ελεημοσύνη. Δεν βοηθά, ειδικά όταν το ράλι των αυξήσεων συνεχίζεται», πρόσθεσε η ίδια.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου