Παραμένει… «Μάτι» ο Μάραθος

Τελευταία ενημέρωση: 2022-05-25, 11:55:28
Στον Μάραθο οι δρόμοι είναι στενοί και σε σημεία τους «τυφλοί», αλλά η μελέτη παρέμενε στα συρτάρια 25 χρόνια
Παραμένει… «Μάτι» ο Μάραθος

Παραμένει… «Μάτι» ο οικισμός του Μάραθου στον Δήμο Βόλου, μετά την απόφαση για απόσυρση της πρότασης πολεοδόμησης της περιοχής, που ανήκει διοικητικά στη δημοτική ενότητα Ν. Αγχιάλου. Η πολεοδομική μελέτη, που άρχισε το 1995, κρίθηκε παρωχημένη μετά από 25 χρόνια, ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι ακόμη και ο μελετητής έχει σήμερα συνταξιοδοτηθεί.

Ο οικισμός του Μάραθου θυμίζει στην κυριολεξία Μάτι Αττικής. Ο οικισμός χτίστηκε χωρίς να υπάρχει χώρος να δημιουργηθούν πεζοδρόμια και δρόμοι. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Πολιτιστικού και Εξωραϊστικού Συλλόγου Κριθαριάς και Πλακών, Σπύρο Μάμμαλη, ακόμη και ο κεντρικός δρόμος έχει πλάτος μόλις έξι μέτρων. Μετά βίας περνούν δύο αυτοκίνητα μαζί αν συναντηθούν από διαφορετικές κατευθύνσεις, ενώ την ίδια ώρα υπάρχει φόβος ότι σε περίπτωση περιστατικού δεν θα μπορέσουν να προσεγγίσουν οχήματα έκτακτης ανάγκης.

Εκτός από τη στενότητα τόσο του κεντρικού, όσο και μικρότερων δρόμων, υπάρχουν «τυφλά» προς τη θάλασσα σημεία. Οδηγοί «πέφτουν» πάνω σε περιφράξεις, δέντρα κ.ά. καθ’ οδόν για τη θάλασσα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Την ίδια ώρα απουσία εγκεκριμένου πολεοδομικού σχεδίου, ιδιοκτήτες εκτάσεων βλέπουν τις περιουσίες τους να είναι σε «ομηρία». Πληρώνουν ΕΝΦΙΑ, αλλά δεν μπορούν να τις αξιοποιήσουν, καθώς οι όποιοι φάκελοι για ανέγερση ακινήτων σταματούν στην Πολεοδομία Βόλου, λόγω της σε εκκρεμότητα πολεοδόμησης.

Παρά τα προβλήματα, η μελέτη πολεοδόμησης της περιοχής, που θα έδινε λύσεις, εκκρεμούσε επί 25 χρόνια, μέχρι που κατέστη παρωχημένη.

Στη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Βόλου αποφασίστηκε να αποσυρθεί πρόταση πολεοδομικής μελέτης του οικισμού Μαράθου.

Αρχισε το 1995

Η σύμβαση για την εκπόνηση της μελέτης είχε υπογραφεί τον Δεκέμβριο του 1995. Τρία σχεδόν χρόνια μετά, τον Μάρτιο του 1998, είχαν εκπονηθεί και παραδόθηκαν στο ΥΠΕΧΩΔΕ τότε η α’ φάση, που ήταν η προμελέτη, και η β’ φάση, η οριστική μελέτη, για την πολεοδόμηση του οικισμού. Η συνολική έκταση της πολεοδομικής μελέτης αφορά σε 375 στρέμματα.

Η μελέτη έμενε επί σειρά ετών στα… συρτάρια. Εκτοτε η κατάσταση άλλαξε σημαντικά, Εγιναν νέες οικοδομές, καθορίστηκαν οι γραμμές αιγιαλού, επικυρώθηκαν οι οριοθετήσεις ρεμάτων και εγκρίθηκαν τροποποιήσεις του εγκεκριμένου σχεδίου πόλης, κάποια εκ των οποίων δεν αποτυπώθηκαν στα διαγράμματα και έρχονταν σε αντίφαση με τον πολεοδομικό σχεδιασμό.

Απάντηση μετά από 22 χρόνια

Το Υπουργείο απάντησε για τη διαδικασία έγκρισης της πολεοδομικής μελέτης του Μάραθου μετά από… 22 χρόνια! Μετά από επανειλημμένες οχλήσεις, απάντηση δόθηκε τον Δεκέμβριο του 2017 και πάλι όμως δεν παραλήφθηκε άμεσα από τον Δήμο Βόλου.

Για κάποιον λόγο το έγγραφο έφθασε με έναν χρόνο καθυστέρηση(!), τον Νοέμβριο του 2018.

Τι έλεγε; Οτι «δεν έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση, αλλά μπορεί να ενταχθεί σε επόμενο προγραμματισμό χρηματοδότησης του Πράσινου Ταμείου εφόσον έχει την τεχνική ωριμότητα».

Εκτοτε δεν υπήρξε καμία ενημέρωση, ως προς την προώθηση της διαδικασίας σε επόμενα στάδια, με σκοπό την ολοκλήρωση της μελέτης, ενώ ακόμη και ένας από τους μελετητές είχε πλέον συνταξιοδοτηθεί, ένας τρίτος είχε αποβιώσει και ένας ακόμη θα συνταξιοδοτούνταν σύντομα.

Παρωχημένη η μελέτη

Περί τα 25 χρόνια μετά, η μελέτη κρίθηκε παρωχημένη, καθώς δεν ανταποκρίνεται πλέον στη σύγχρονη πραγματικότητα. Σε αυτό το πλαίσιο αποφασίστηκε η απόσυρσή της.

Σύμφωνα με τον κ. Μάμμαλη, στόχος πλέον είναι να γίνει νέα μελέτη, που θα εντοπίζει και θα θεραπεύει τα σημερινά προβλήματα του οικισμού.

Το θέμα της απόσυρσης της μελέτης πολεοδόμησης, μετά τη χθεσινή έγκριση της πρότασης από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, έρχεται προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο στη σημερινή συνεδρίασή του, που αρχίζει στις έξι το απόγευμα.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
2
+
7
=