ΤΟΠΙΚΑ

Στα θρανία για τα παιδιά τους

στα-θρανία-για-τα-παιδιά-τους-893470

Στα θρανία για τα παιδιά τους φαίνεται να επιστρέφουν Βολιώτες, συμμετέχοντας στα προγράμματα του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Βόλου. Επιλέγουν τμήματα εκμάθησης ξένων γλωσσών, κυρίως βασικών αγγλικών, αλλά και ηλεκτρονικών υπολογιστών, που θα τους χρησιμεύουν για το χρονικό διάστημα που τα παιδιά τους βρίσκονται για τις σπουδές τους στο εξωτερικό.

Γονείς που θέλουν να επικοινωνούν με τα παιδιά τους, αλλά δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες ή επιθυμούν να ταξιδέψουν στις χώρες που σπουδάζουν ή εργάζονται τα παιδιά τους, αλλά διστάζουν επειδή δεν γνωρίζουν ξένες γλώσσες για να συνεννοηθούν για τα βασικά, επιλέγουν να καθίσουν στα θρανία για να λάβουν βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών ή ξένων γλωσσών. Η επικοινωνία με τα παιδιά τους ή το ταξίδι στον τόπο όπου αυτά σπουδάζουν αποτελούν κίνητρο για τους ίδιους, σημειώνει η αντιδήμαρχος Παιδείας Βόλου, Δέσποινα Κότογλου, στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκουν τα προγράμματα διά βίου μάθησης.

Ισχυρό κίνητρο για την εκμάθηση ηλεκτρονικών υπολογιστών αποτελούν όμως και οι συναλλαγές με το δημόσιο, οι οποίες ιδίως μετά το ξέσπασμα του κορονοϊού γίνονται πλέον με ηλεκτρονική μορφή ή οι αντίστοιχες με τράπεζες, ακόμη και η πληρωμή των λογαριασμών. Πολλοί είναι εκείνοι που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες και επιστρέφουν στα θρανία για να λάβουν βασική ψηφιακή εκπαίδευση και να μπορούν να αντεπεξέρχονται στις σύγχρονες ανάγκες.

Σύμφωνα με την κ. Κότογλου, την τρέχουσα περίοδο αρχίζει η επαναλειτουργία των προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Ταμείο.

Τα προγράμματα είχαν «παγώσει» εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού και παρά την κατεύθυνση που υπήρχε να γίνονται εξ αποστάσεως, δεν υπήρχε ενδιαφέρον συμμετοχής. Πλέον με την άρση των μέτρων και την επιστροφή στα διά ζώσης μαθήματα, άρχισαν να συγκροτούνται και να λειτουργούν τμήματα.

Προχθές άρχισε πρόγραμμα για τις νέες εναλλακτικές καλλιέργειες με τη συμμετοχή 19 ατόμων και σταδιακά θα ξεκινήσουν τμήματα επεξεργασίας κειμένου υπολογιστή και βασικών αγγλικών.

Συνολικά στο Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Βόλου υπάρχουν 19 προγράμματα διάρκειας από 25 έως 125 ωρών, τα εξής (πρόγραμμα, ώρες):

-Επεξεργασία Κειμένου – Διαδίκτυο (Ι) – 50

-Υπολογιστικά Φύλλα – Παρουσιάσεις (ΙΙ) – 50

-Δημιουργία Ιστοσελίδας – 50

-Βασικά Αγγλικά Α1 -50

-Βασικά Αγγλικά Α2 – 50

-Αγγλικά για τον τουρισμό (Α2) – 25

-Ισπανικά για τον τουρισμό (Α1-Α2) – 25

-Τουρκικά για τον τουρισμό (Α1-Α2) – 25

-Εθελοντισμός και κοινωνική δράση – 25

-Ιστορία της Τέχνης – 25

-Επαγγελματική ενεργοποίηση ανέργων γυναικών – 25

-Εκπαίδευση Μεταναστών Επίπεδο Α1: Απευθύνεται σε αρχάριους

ή ψευδοαρχάριους (όσοι δεν έχουν κατακτήσει όλες τις γλωσσικές

δεξιότητες της ελληνικής γλώσσας) υποψηφίους – 125

-Εκπαίδευση Μεταναστών Επίπεδο Α2: Απευθύνεται σε αρχάριους

ή ψευδοαρχάριους (όσοι δεν έχουν κατακτήσει όλες τις γλωσσικές

δεξιότητες της ελληνικής γλώσσας) υποψηφίους – 125

-Κρατούμενοι – Επικοινωνία στην καθημερινή ζωή (Α1) – 125

-Τσιγγάνοι – Γλωσσικές δεξιότητες Ι – 50

-Σύνταξη εγγράφων-φορμών – 25

-Συμβουλευτική σταδιοδρομία – 25

-Νέες εναλλακτικές καλλιέργειες – 25

-Χαϊνηδες – Γνώστες του βουνού – 25.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου