ΤΟΠΙΚΑ

Βάζει «φωτιά» το «ράλι» στα καύσιμα

βάζει-φωτιά-το-ράλι-στα-καύσιμα-196209

Πονοκέφαλο προκαλούν σε επαγγελματίες και καταναλωτές οι τιμές των υγρών καυσίμων, με τη Μαγνησία να καταγράφει υψηλή τιμή επταετίας και το πετρέλαιο θέρμανσης να «σκαρφαλώνει» στο 1,25 ευρώ. Με τις τιμές των καυσίμων σε διαρκή κούρσα ανόδου, στενάζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, καθώς αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στο «τσουνάμι» των αυξήσεων.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Αύξηση καταγράφεται, στο μεταξύ, στις παραγγελίες πετρελαίου θέρμανσης με τις πολικές θερμοκρασίες και την κατακόρυφη πτώση του υδράργυρου, που αναμένονται από το Σαββατοκύριακο, να ενισχύουν την κίνηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων της Μαγνησίας.

Αυξημένη κινητικότητα καταγράφεται από την αρχή της εβδομάδας, με τη μέση ποσότητα των παραγγελιών τα 500 λίτρα.

«Υπάρχει κίνηση, αλλά μας ανησυχεί πολύ η άνοδος της τιμής του βαρελιού, η οποία έχει φτάσει στα 88 δολάρια, με αποτέλεσμα να έχουμε υψηλό επταετίας» αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η πρόεδρος του τοπικού συλλόγου βενζινοπωλών Βάσω Κοντοχρήστου.

Ανησυχητικές οι αυξήσεις τιμών, με τη μέση τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης στο 1,25 ευρώ στη Μαγνησία έναντι 1,20 ευρώ στην εκκίνηση της χειμερινής σεζόν. Η μέση τιμή της αμόλυβδης, αντίστοιχα, στο 1,78 ευρώ από 1,74 ευρώ, με το πετρέλαιο κίνησης να αγγίζει το 1,53 ευρώ, έναντι 1,48 ευρώ που ίσχυε μέχρι πρότινος και το υγραέριο στο 1,03 ευρώ.

Μεταφέροντας την ανησυχία των επαγγελματιών του κλάδου, η πρόεδρος υπογραμμίζει ότι «η ενεργειακή κρίση ήρθε για να μείνει. Μας ανησυχεί πάρα πολύ αυτή η κατάσταση, διότι τα καύσιμα επηρεάζουν πάρα πολύ τις επιχειρήσεις, την εφοδιαστική αλυσίδα, τις μεταφορικές εταιρίες, τον πρωτογενή τομέα και σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό δυσκολεύει περισσότερο την κατάσταση, με την κούρσα ανόδου να συνεχίζεται».

Με έκδηλη αγωνία παρακολουθούν τις τιμές επαγγελματίες και καταναλωτές, με την κ. Κοντοχρήστου να τονίζει ότι «γενικά υπάρχει μια δυσκολία και για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, καθώς δεν υπάρχει ρευστότητα. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει ρευστότητα, υπάρχει πρόβλημα και στις μετακινήσεις και γενικότερα στην κατανάλωση».

Πάγιο παραμένει, στο μεταξύ, το αίτημα για μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, με την πρόεδρο των βενζινοπωλών της περιοχής να υπογραμμίζει ότι «αποτελεί μείζονος προτεραιότητας θέμα, ειδικά τώρα που οι εποχές είναι πάρα πολύ δύσκολες. Το ζήτημα είναι πότε θα εισακουστεί το πάγιο αίτημά μας».

Ανησυχία σε όλους τους κλάδους

Εξαιρετικά ανήσυχη δηλώνει, παράλληλα, η πρόεδρος της ΟΕΒΕΜ Δώρα Καναβιτσά, η οποία εκτιμά ότι ο Ιανουάριος θα κλείσει με πληθωρισμό της τάξης του 6%. «Δυσβάσταχτο» χαρακτηρίζει το κόστος θέρμανσης και ενέργειας, ενώ τονίζει ότι «είναι αδύνατο να καλύψουμε τα κόστη ενέργειας. Οι λογαριασμοί έρχονται αυξημένοι στις επιχειρήσεις μας, με συνέπεια να πρέπει να μετακυλήσουμε τις αυξήσεις στο κόστος παραγωγής. Τα νοικοκυριά στενάζουν, γεγονός που σημαίνει αδυναμία να ανταπεξέλθουν στα έξοδά τους και αδυναμία ρευστότητας στην αγορά, που συνεπάγεται μείωση πελατολογίου».

Με τη μείωση του τζίρου να αποτελεί πλέον καθημερινό εφιάλτη για τις επιχειρήσεις, έχει προκληθεί ασφυξία στην αγορά.

«Εάν δεν «φρενάρουν» τον πληθωρισμό, αν δεν σταματήσουν οι ανατιμήσεις, με μέτρα που θα μπορέσουν να βάλουν φρένο, σε δύο μήνες η κατάσταση θα είναι αφόρητη» επισημαίνει η ίδια. Δυσοίωνο και πολύ ανησυχητικό το σκηνικό, σύμφωνα με την πρόεδρο της ΟΕΒΕΜ, η οποία τονίζει ότι «έχουμε κλείσει δύο χρόνια υγειονομικής και οικονομικής κρίσης και η κατάσταση γίνεται συνεχώς χειρότερη».

Στο ίδιο μήκος κύματος η δήλωση της προέδρου του τουριστικού τμήματος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας και μέλους της διοικητικής επιτροπής Θέκλας Καμμένου, η οποία κάνει λόγο για «δυσβάσταχτο βάρος», αναφερόμενη στο «τεράστιο κόστος ενέργειας».

Παράλληλα υπογραμμίζει ότι ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Αριστοτέλης Μπασδάνης απέστειλε επιστολή στους υπουργούς Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνι Γεωργιάδη, ζητώντας επιδότηση ενέργειας σε εμπορικούς καταναλωτές και επαγγελματίες. «Διαπιστώνουμε ότι είναι δυσβάστακτη πλέον για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις η εκτόξευση του κόστους ενέργειας» επισημαίνει η ίδια.

«Σε ότι αφορά τον κλάδο των τουριστικών λεωφορείων, μας έχουν μειώσει τον ΦΠΑ σε 13% της μεταφοράς, αλλά αυτή τη στιγμή το κόστος για να κάνουμε κάποια δρομολόγια, έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σύγκριση με την προ covid εποχή. Αντιμετωπίζουμε διπλή δυσκολία, γιατί δεν έχουμε δουλειά, ενώ πάλι καλούμαστε να καλύψουμε τη διαφορά, να μην ανεβάσουμε πάρα πολύ τις τιμές. Απ’ όπου και να το δούμε, παντού βλέπουμε αυξήσεις, αλλά σαφέστατα δεν βλέπουμε και την αντίστοιχη αύξηση στη δουλειά μας» επισημαίνει η ίδια.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου