ΤΟΠΙΚΑ

Μέτρια η κίνηση για το 43% των επιχειρήσεων

μέτρια-η-κίνηση-για-το-43-των-επιχειρήσε-204983

Δραματική είναι η κατάσταση που επικρατεί στην εμπορική αγορά του Βόλου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) για την κίνηση των εμπορικών καταστημάτων κατά την εορταστική περίοδο του 2021.

Για το 43% των επιχειρήσεων η κίνηση κατά την εορταστική περίοδο 2021 ήταν μέτρια. Αντίθετα, τέσσερις στους δέκα επιχειρηματίες (43%) δήλωσαν λίγο έως καθόλου ικανοποιημένοι. Μόνο μία στις επτά επιχειρήσεις εμφανίζεται πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένη από τις επιδόσεις της κατά την εορταστική περίοδο.

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε τηλεφωνικά με απαντήσεις σε ερωτηματολόγιο αφορούσε σε όλες τις εμπορικές αγορές και του Βόλου και περιγράφει με στοιχεία την τραγική θέση που βρίσκεται σήμερα ο εμπορικός κόσμος.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Απόστολος Οντόπουλος είπε ότι η έρευνα αποτυπώνει τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στο λιανεμπόριο.

«Δεν απέχει πολύ από την κατάσταση που διαμορφώθηκε και στην εμπορική αγορά του Βόλου. Σε λίγες μέρες θα ανακοινωθούν και τα αποτελέσματα της δικής μας έρευνας και αυτό που έχει σημασία είναι να παρθούν αποφάσεις για οικονομικές ενισχύσεις των επιχειρήσεων που πλήττονται από την πανδημική κρίση, αλλά και από το κύμα ακρίβειας που έχει σαρώσει τα νοικοκυριά και έχει άμεσο αντίκτυπο και στις επιχειρήσεις», πρόσθεσε.

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ συνέκρινε την ίδια περίοδο τόσο με την αντίστοιχη του 2020 όσο με εκείνη του 2019, πριν δηλαδή την εμφάνιση της πανδημίας. Ετσι, η εικόνα για την κίνηση στην αγορά σε σχέση με το 2020 ήταν μεικτή, αφού το 33% των επιχειρήσεων κατέγραψε μείωση πωλήσεων, ενώ το 36% κατέγραψε άνοδο και το 31% παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. Σε αντιδιαστολή με το 2019 ο τζίρος υποχώρησε για το 68% των επιχειρήσεων.

Εντούτοις, από την έρευνα προκύπτει πως οι επιχειρήσεις που είχαν τη δυνατότητα πωλήσεων και εκτός φυσικών καταστημάτων (τηλεφωνικές παραγγελίες, πωλήσεις μέσω κοινωνικών δικτύων, site, e-shop) εμφάνισαν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με εκείνες που δεν είχαν. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι από αυτές το 32% απέκτησε τη δυνατότητα να πραγματοποιεί πωλήσεις εκτός φυσικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

«Η αγορά τα τελευταία δύο χρόνια λειτουργεί υπό μη κανονικές συνθήκες. Η διάρκεια της πανδημίας Covid-19 αλλά και οι πρόσφατα εξαιρετικά ισχυρές ανατιμήσεις των τιμών ενέργειας ήρθαν να προσθέσουν νέα εμπόδια σε μια περίοδο που οι επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου παραδοσιακά πραγματοποιούν μεγάλο μέρος του ετήσιου κύκλου εργασιών τους», επισημαίνεται μεταξύ άλλων από το ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ.

Κ.Μ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου