ΤΟΠΙΚΑ

Παπανάτσιου: Σημαντικά ερωτήματα σχετικά με την λειτουργία και το μέλλον του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου

παπανάτσιου-σημαντικά-ερωτήματα-σχε-298886

Κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κατέθεσε η Βουλευτής Μαγνησίας ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ κα Κατερίνα Παπανάτσιου θέτοντάς του σειρά ερωτημάτων σχετικά με τη λειτουργία και το μέλλον του σιδηροδρομικού σταθμού του Βόλου και τη μελέτη των συνδυασμένων μεταφορών που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.

Στην ερώτηση της η Βουλευτής αναφέρει ότι μετά από 137 χρόνια συνεχούς λειτουργίας του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου, η τοπική κοινωνία ενημερώθηκε πως το υπάρχον προσωπικό του ΟΣΕ θα μεταφερθεί στις υπηρεσίες του Τμήματος Επιθεώρησης της Λάρισας και ο ιστορικός σιδηροδρομικός Σταθμός θα λειτουργεί με τα τρένα να φθάνουν και να αναχωρούν χωρίς την υποστήριξη σταθμαρχών και κλειδούχων, ενώ θα είναι και αφύλακτος όλη τη μέρα.

Η κ. Παπανάτσιου αναφέρει ότι παρά τις διαψεύσεις κυβερνητικών στελεχών και τις διαβεβαιώσεις περί προσωρινότητας της απομάκρυνσης του προσωπικού που είδαν το φως της δημοσιότητας, η πρόσφατη ανακοίνωση του «Δικτύου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας» η οποία αναφέρει ότι: «στις 07/10/2021 συνεδρίασε το Δ.Σ. του ΟΣΕ και αποφάσισε το Νέο Οργανόγραμμα και την επικαιροποίηση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του ΟΣΕ. Με το νέο Οργανόγραμμα ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΟΣΕ στο Βόλο.» δημιουργεί σημαντικά ερωτήματα για το μέλλον του σιδηροδρομικού Σταθμού του Βόλου και την ασφάλεια λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και το παραδοσιακό τρένο του Πηλίου που αποτελεί σημαντικό τουριστικό προορισμό και λειτουργεί σε δύσβατη ορεινή περιοχή.

Η Βουλευτής επισημαίνει ότι η σιδηροδρομική γραμμή Βόλου – Λάρισας βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης της διαδικασίας για την αναβάθμισή της με ηλεκτροκίνηση και ότι ο σιδηροδρομικός σταθμός Βόλου μπορεί και πρέπει να αποτελέσει κεντρικό πυλώνα των συνδυασμένων μεταφορών για την σύνδεση του Λιμανιού του Βόλου, της Α’ & Β’ ΒΙΠΕ και του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου με την υπόλοιπη Ελλάδα. Προς το σκοπό αυτό τον Μάρτιο του 2019 είχε υπογραφεί στον Βόλο σύμβαση μεταξύ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, του ΟΣΕ, της ΓΑΙΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ και του Υπουργείου Υποδομών για τις συνδυασμένες μεταφορές η οποία σύμφωνα με δημοσιεύματα καθυστερεί λόγω μη χρηματοδότησής της από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών .

Με βάση τα παραπάνω η κα. Παπανάτσιου θέτει τα παρακάτω ερωτήματα στον αρμόδιο Υπουργό:

  1. Εάν και πότε θα επανέλθουν οι υπάλληλοι του ΟΣΕ Βόλου που μετακινήθηκαν αιφνιδιαστικά από την έδρα τους προς στις υπηρεσίες του Τμήματος Επιθεώρησης της Λάρισας αφήνοντας τον σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου χωρίς φύλαξη και επιθεώρηση.
  2. Είναι σε γνώση του η απόφαση της συνεδρίασης της 07/10/2021 του Δ.Σ. του ΟΣΕ με την οποίο καταργούνται όλες οι Υπηρεσίες του ΟΣΕ στο Βόλο, σύμφωνα με την ανακοίνωση του «Δίκτυο Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας»; Σε ποιες ενέργειες θα προβεί για να αποτρέψει ένα τέτοιο ενδεχόμενο που θα υποβαθμίσει πλήρως το σιδηροδρομικό σταθμό Βόλου;
  3. Σε ποιες ενέργειες έχει ή πρόκειται να προβεί για να στελεχωθεί ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Βόλου με το απαραίτητο προσωπικό που θα εξασφαλίζει την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία όλου του σιδηροδρομικού δικτύου της Μαγνησίας.
  4. Σε ποιες ενέργειες έχει ή πρόκειται να προβεί για την προστασία και την ανάδειξη της ιστορικής και πολιτιστικής αξίας του σιδηροδρομικού σταθμού του Βόλου.
  5. Σε ποιο σημείο βρίσκεται η μελέτη για τις συνδυασμένες μεταφορές του Βόλου για την οποία είχε υπογραφεί σχετική σύμβαση το Μάρτιο του 2019 και για την οποία δημοσιεύματα αναφέρουν ότι καθυστερεί λόγω μη χρηματοδότησής της από ο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται να προχωρήσει ή έχει ληφθεί απόφαση για την ακύρωσή της;

Η Ερώτηση αναλυτικά:

Αθήνα 23-11-2021

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς

τον κ. Υπουργό

Υποδομών & Μεταφορών

Θέμα: Σημαντικά ερωτήματα σχετικά με την λειτουργία του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου.

Μετά από 137 χρόνια συνεχούς λειτουργίας του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου, η τοπική κοινωνία ενημερώθηκε πως το υπάρχον προσωπικό του ΟΣΕ θα μεταφερθεί στις υπηρεσίες του Τμήματος Επιθεώρησης της Λάρισας και ο ιστορικός σιδηροδρομικός Σταθμός θα λειτουργεί με τα τρένα να φθάνουν και να αναχωρούν χωρίς την υποστήριξη σταθμαρχών και κλειδούχων, ενώ θα είναι και αφύλακτος όλη τη μέρα.

Μετά από ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική και πολλά δημοσιεύματα στο τύπο περί κλεισίματος του Σιδηροδρομικού Σταθμού, κυβερνητικοί Βουλευτές και ο πρόεδρος και διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΣΕ Σπύρος Πατέρας διέψευσαν ότι θα κλείσει ο σταθμός και υποστήριξαν ότι οι υπάλληλοι μετακινήθηκαν για λίγες ημέρες και στην συνέχεια θα επιστρέψουν στο σταθμό του Βόλου, ενώ παράλληλα δεν υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας για τα δρομολόγια.

Στη συνέχεια το «Δίκτυο Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας» με πρόσφατο δελτίο τύπου του αναφέρει ότι: «στις 07/10/2021 συνεδρίασε το Δ.Σ. του ΟΣΕ και αποφάσισε το Νέο Οργανόγραμμα και την επικαιροποίηση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του ΟΣΕ. Με το νέο Οργανόγραμμα ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΟΣΕ στο Βόλο. Δηλαδή εξαφανίζονται το Τμήμα Συντήρησης Γραμμής και κτηρίων που φροντίζει την συντήρηση και την ασφάλεια της υποδομής και η Επιθεώρηση που κανονίζει την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων και στην οποία ανήκουν οι σταθμάρχες και οι κλειδούχοι, που απομακρύνθηκαν προσωρινά από το Βόλο.» Τα παραπάνω εγείρουν σημαντικά ερωτήματα για το μέλλον του σιδηροδρομικού Σταθμού του Βόλου και την ασφάλεια λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και το παραδοσιακό τρένο του Πηλίου που αποτελεί σημαντικό τουριστικό προορισμό και λειτουργεί σε δύσβατη ορεινή περιοχή.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η σιδηροδρομική γραμμή Βόλου – Λάρισας βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης της διαδικασίας για την αναβάθμισή της με ηλεκτροκίνηση.

Παράλληλα ο σιδηροδρομικός σταθμός Βόλου μπορεί και πρέπει να αποτελέσει κεντρικό πυλώνα των συνδυασμένων μεταφορών για την σύνδεση του Λιμανιού του Βόλου, της Α’ & Β’ ΒΙΠΕ και του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου με την υπόλοιπη Ελλάδα. Προς το σκοπό αυτό τον Μάρτιο του 2019 είχε υπογραφεί στον Βόλο σύμβαση μεταξύ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, του ΟΣΕ, της ΓΑΙΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ και του Υπουργείου Υποδομών για τις συνδυασμένες μεταφορές, παρουσία του τότε γ.γ. Υποδομών και Μεταφορών Θ. Βούρδα, με προϋπολογισμό 120.000 ευρώ. Για την εν λόγω μελέτη δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση ολοκλήρωσής της παρά μόνο δημοσιεύματα ότι καθυστερεί λόγω μη χρηματοδότησής της από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών .

Επειδή η απομάκρυνση των υπαλλήλων από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου αποτελεί πράξη υποβάθμισής του και δημιουργίας επισφαλών συνθηκών λειτουργίας του.

Επειδή παρά τις ανακοινώσεις περί «προσωρινότητας» των μετακινήσεων σύμφωνα με την ανακοίνωση του Δικτύου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας στην συνεδρίαση της 07/10/2021 το Δ.Σ. του ΟΣΕ αποφάσισε το Νέο Οργανόγραμμα το Οργανισμού σύμφωνα με το οποίο Καταργούνται όλες οι Υπηρεσίες του ΟΣΕ στο Βόλο.

Επειδή λόγω του μικρού αριθμού των υπαλλήλων του ΟΣΕ που υπηρετούν στο Σταθμό του Βόλου θα έπρεπε να έχουν ήδη δρομολογηθεί νέες προσλήψεις και όχι η απομάκρυνση των ήδη υπηρετούντων.

Επειδή η ιστορική και πολιτιστική αξία του Σιδηροδρομικού Σταθμού του Βόλου είναι αδιαμφισβήτητη και πρέπει να προστατευτεί και να αναδειχθεί.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Εάν και πότε θα επανέλθουν οι υπάλληλοι του ΟΣΕ Βόλου που μετακινήθηκαν αιφνιδιαστικά από την έδρα τους προς στις υπηρεσίες του Τμήματος Επιθεώρησης της Λάρισας αφήνοντας τον σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου χωρίς φύλαξη και επιθεώρηση.
  2. Είναι σε γνώση του η απόφαση της συνεδρίασης της 07/10/2021 του Δ.Σ. του ΟΣΕ με την οποίο καταργούνται όλες οι Υπηρεσίες του ΟΣΕ στο Βόλο, σύμφωνα με την ανακοίνωση του «Δίκτυο Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας»; Σε ποιες ενέργειες θα προβεί για να αποτρέψει ένα τέτοιο ενδεχόμενο που θα υποβαθμίσει πλήρως το σιδηροδρομικό σταθμό Βόλου;
  3. Σε ποιες ενέργειες έχει ή πρόκειται να προβεί για να στελεχωθεί ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Βόλου με το απαραίτητο προσωπικό που θα εξασφαλίζει την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία όλου του σιδηροδρομικού δικτύου της Μαγνησίας.
  4. Σε ποιες ενέργειες έχει ή πρόκειται να προβεί για την προστασία και την ανάδειξη της ιστορικής και πολιτιστικής αξίας του σιδηροδρομικού σταθμού του Βόλου.
  5. Σε ποιο σημείο βρίσκεται η μελέτη για τις συνδυασμένες μεταφορές του Βόλου για την οποία είχε υπογραφεί σχετική σύμβαση το Μάρτιο του 2019 και για την οποία δημοσιεύματα αναφέρουν ότι καθυστερεί λόγω μη χρηματοδότησής της από ο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται να προχωρήσει ή έχει ληφθεί απόφαση για την ακύρωσή της;

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου