ΤΟΠΙΚΑ

Διαμαρτυρία από τους Δήμους της Θεσσαλίας

διαμαρτυρία-από-τους-δήμους-της-θεσσα-338907

Για την άρση της

δυνατότητας απευθείας αναθέσεων από τους Δήμους για μικροεπισκευές.

Στον αέρα τινάζει τους προϋπολογισμούς και τα τεχνικά προγράμματα

των Δήμων και ιδιαίτερα των περιφερειακών διάταξη που ψηφίστηκε πρόσφατα από το

Υπουργείο Υποδομών μ την οποία αίρεται, ουσιαστικά, η δυνατότητα των Δήμων να

προχωρούν σε απευθείας αναθέσεις έργων για μικρά ποσά και να παρεμβαίνουν, έτσι

για την άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων και την εκτέλεση μικροεπισκευών σε

σχολεία, στην αγροτική οδοποιία κλπ. Το ζήτημα αναδεικνύει ο Πρόεδρος της Περιφερειακής

Ένωσης Δήμων Θεσσαλίας κ. Ρίζος Κομήτσας ο οποίος σε επιστολή του προς τον

Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μάκη Βορίδη , τον καλεί να προχωρήσει

σε άμεσο επαναπροσδιορισμό της εν λόγω διάταξης.

Ειδικότερα στην επιστολή του Προέδρου της ΠΕΔ Θεσσαλίας σημειώνονται,

εκτός των άλλων, τα εξής :

« Κύριε Υπουργέ,

Μετά την τροποποίηση του άρθρου 28 (προϋποθέσεις εφαρμογής της

απευθείας ανάθεσης ή διαγωνισμού μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλουμένων εργοληπτικών

επιχειρήσεων) του Νόμου 3669/2008 (κύρωση της κωδικοποίησης της νομοθεσίας κατασκευής

δημοσίων έργω ΦΕΚ Α116/ 18.6.2008) με το άρθρο 35 του Νόμου 4053/ 2012 εγείρεται

σοβαρό ζήτημα στην εκτέλεση των προϋπολογισμών και των τεχνικών προγραμμάτων

όλων των Δήμω της χώρας για το 2012, ιδιαίτερα δε, των περιφερειακών ,καθώς καθίσταται

αδύνατη η απευθείας ανάθεση μικρών έργων και παρεμβάσεων .

Καταρχήν θα θέλαμε να εκφράσουμε τη διαμαρτυρία μα για τη ψήφιση

της εν λόγω διάταξης, αιφνιδίως και χωρίς να προηγηθεί καμία ουσιαστική διαβούλευση

με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΚΕΔΕ) για ένα ζήτημα που αφορά στη

λειτουργία των ΟΤΑ και τη δυνατότητα άμεσης παρέμβασής τους, για την επίλυση μικροπροβλημάτων

και την εκτέλεση μικρών έργων στη διοικητική τους επικράτεια.

Οι εργασίες συντήρησης, συνεχίζει ο Πρόεδρος της ΠΕΔ

Θεσσαλίας, και τα έργα όπως αναφέρονται στο άρθρο 9 παρ. Ε του Π.Δ 171/87 που

περιλαμβάνονταν στο άρθρο 28 του Ν3669/2008αποτέλεσαν μέχρι τώρα ένα σημαντικό εργαλείο

για την εύρυθμη λειτουργία των Δήμων δεδομένου ότι ο κάθε Δήμος μπορούσε άμεσα να

επεμβαίνει και να εκτελεί μικροεπισκευές και έργα συντήρησης σε σχολεία , δημοτικά

κτίρια , αγροτικούς δρόμους κλπ διότι :

α) για έργα προϋπολογισμού έως τα 10.271, 46 ( πλέον ΦΠΑ) δεν

απαιτούνταν δημοπρασία

β) για έργα έως το ποσό των 5.869, 41 ευρώ ( πλέον ΦΠΑ ) απαιτούταν

= μόνο τεχνική περιγραφή και η ανάθεση γίνονταν με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής

Επιπλέον για εργασίες συντήρησης έως το ποσό των 20.000 ευρώ

δινόταν η δυνατότητα ανάθεση στους έργου με απόφαση του Δημάρχου με προφανή

στόχο την άμεση και απρόσκοπτη εκτέλεση του έργου.

Με την κατάργηση των παραπάνω διατάξεων , λέει ο κ.

Κομήτσας, δίδεται ένα ισχυρό πλήγμα στη λειτουργία των Δήμων, κυρίως των

περιφερειακών , αφού καθίσταται αδύνατη η ταχεία παρέμβαση των δημοτικών αρχών και

των δημοτικών υπηρεσιών για την αντιμετώπιση ακόμη και των πλέον μικρών

προβλημάτων στο αντικείμενο ευθύνης τους.

Είναι χαρακτηριστικό, αναφέρει ως παράδειγμα ο κ. Κομήτσας,

ότι σε πολλούς περιφερειακούς Δήμους υφίσταται ένα εκτεταμένο δίκτυο αγροτικών

δρόμων, οι οποίοι χρησιμοποιούνται σε περίοδο αιχμής από πλήθος αγροτών και

πρέπει να είναι επαρκώς συντηρημένοι. Με το νέο καθεστώς, όπως υπογραμμίζεται, ο

προγραμματισμός για τη συντήρηση της αγροτικής οδοποιίας, θα πρέπει να γίνεται τουλάχιστον

ένα εξάμηνο πριν την έναρξη της εκάστοτε καλλιεργητικής περιόδου ( είναι ο

ελάχιστος χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των διαδικασιών δημοπρασίας –

μελέτη, δημοσιεύσεις, δημοπρασία , ενστάσεις, τελεσιδικία, σύμβαση ) κάτι που

επί της ουσίας είναι φύσει αδύνατο, καθώς η κατάσταση των αγροτικών δρόμων

συναρτάται με τις καιρικές συνθήκες , ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες και

δεν μπορούν οι Δήμοι να γνωρίζουν εκ των προτέρων σε ποιες περιπτώσεις και ποιοι

θα είναι οι δρόμοι που θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα και θα πρέπει να

συντηρηθούν».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου